چگونه از رژیم غذایی بدون قند برای زندگی سالم استفاده کنیم

به گزارش شهر وبلاگ، اگر می خواهید به سرعت وزن خود را کاهش دهید، استفاده از رژیم غذایی بدون قند لازم است. این مقاله اطلاعات بیشتری درباره فواید رژیم غذایی بدون قند به شما ارائه خواهد نمود.

چگونه از رژیم غذایی بدون قند برای زندگی سالم استفاده کنیم

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

اگر می خواهید به سرعت وزن خود را کاهش دهید، استفاده از رژیم غذایی بدون قند لازم است. این مقاله اطلاعات بیشتری درباره فواید رژیم غذایی بدون قند به شما ارائه خواهد نمود.

ما همه دسر ها، شکلات ها و کاستر های کاراملی، کلوچه ها، کیک ها، آبمیوه های قوطی و غیره را دوست داریم. ولی، اگر می خواهیم وزن خود را کاهش دهیم یا دچار افزایش وزن نشویم، باید از مصرف آن ها خودداری کنیم. در هر یک گرم قند حدود 4 کالری وجود دارد. قند منبع انرژی در بدن است ولی، بعلاوه یکی از علل اصلی افزایش وزن هم هست. مصرف قند طبیعی موجود در مواد غذایی مانند میوه جات سالم تر از قند موجود در مواد غذایی فرآوری شده است. تحقیقات اثبات نموده اند که قند در واقع برای بدن ما ضروری نیست. ولی، ما تمایل داریم اندازه زیادی قند به طور منظم مصرف کنیم که می تواند منجر به چاقی گردد. پس، اگر واقعاً می خواهید وزن خود را کم کنید و سبک زندگی سالم داشته باشید، باید از رژیم غذایی بدون قند بهره ببرید.

هدف استفاده از رژیم غذایی بدون قند اجتناب از دریافت قند اضافه و به طور غیر مستقیم کالری های اضافه است. شما ممکن است مطلع نباشید ولی، بعضی مواد غذایی حاوی قند پنهان هستند. استفاده از رژیم غذایی بدون قند برای بچه ها و بزرگسالانی که می خواهند از دست پوسیدگی دندان ها و چاقی خلاص شوند هم توصیه می گردد. عدم تعادل قند در بدن می تواند منجر به بروز اختلالات مختلف مانند دیابت، تحریک پذیری و غیره گردد. با کاهش مصرف قند به وسیله رژیم غذایی می توان از بروز این چنین مشکلاتی جلوگیری کرد. اجازه دهید نگاهی به مواد غذایی حاوی قند بالا و بدون قند داشته باشیم.

از مصرف این مواد غذایی باید خودداری کنید

کیک ها، کلوچه ها، شیرینی جات، شکلات و انواع دسر، بستنی، مربا، ژله، شکلات، میلک شیک، آبمیوه های قوطی، سس، نوشیدنی های گازدار و کافئین دار، محصولات با قند مصنوعی، سیب زمینی شیرین

این مواد غذایی را مصرف کنید

نان گندم کامل، سریال های صبحانه بدون قند، بیسکوئیت بدون قند، برنج قهوه ای، سالاد و سوپ خانگی، گوشت، گوشت مرغ، ماهی، تخم مرغ، ذرت، آجیل، دانه کتان، روغن زیتون، روغن کانولا، میوه و سبزیجات تازه

نکاتی برای استفاده از رژیم غذایی بدون قند

استفاده از رژیم غذایی بدون قند ممکن است مشکل باشد. شما باید به تدریج اندازه مصرف قند خود را کاهش دهید. باید عادت خوردن شیرینی بعد از غذا را ترک کنید.

به اسم دسر می توانید از میوه هایی که قند کمتری نسبت به دسر های آماده دارند بهره ببرید.

بسیاری از مردم ممکن است از جایگزین های قند یا شیرین نماینده های مصنوعی در دسر ها و شیرینی ها استفاده نمایند. این کار می تواند جایگزین خوبی باشد ولی، باید از عوارض جانبی مرتبط با مصرف طولانی مدت از شیرین نماینده های مصنوعی خصوصاً آسپارتام و سوکرالوز مطلع باشید.

توصیه می گردد هنگام خرید محوصلات قوطی و کنسرو محتویات قند آن ها را آنالیز کنید.

از خرید و نگهداری شیرینی جات، شکلات، بستنی و غیره خودداری کنید. این کار باعث می گردد اشتهای خود برای مصرف این مواد غذایی را محدود کنید.

به جای شیرینی جات از خشبار، آجیل، سالاد، اسموتی میوه و غیره بهره ببرید.

منبع: راسخون
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1707

به "چگونه از رژیم غذایی بدون قند برای زندگی سالم استفاده کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از رژیم غذایی بدون قند برای زندگی سالم استفاده کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید