وزیر ارشاد: نوسازی و برطرف قوانین پیچیده صنعت چاپ اولویت ماست

به گزارش شهر وبلاگ، اسماعیلی وزیر ارشاد در ملاقات اعضای اتحادیه چاپخانه داران و فعالان صنعت چاپ از نوسازی صنعت چاپ و حمایت از شرکت های دانش بنیان دارای طرح و برنامه در این حوزه اطلاع داد.

وزیر ارشاد: نوسازی و برطرف قوانین پیچیده صنعت چاپ اولویت ماست

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ملاقات تعدادی از اعضاء اتحادیه چاپخانه داران و فعالان صنعت چاپ و نشر از نوسازی صنعت چاپ و حمایت از شرکت های دانش بنیان دارای طرح و برنامه در این حوزه اطلاع داد.

اسماعیلی در این ملاقات با اشاره به نام گذاری سال 1401 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام فراوری، دانش بنیان و اشتغال آفرین، تأکید کرد: کوشش ما یاری به رشد این صنعت است.

وی با اشاره به کوشش دولت برای خودکفایی در حوزه کاغذ برای چاپ و نشر اضافه نمود: وزارت فرهنگ آمادگی همکاری و حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال و دارای طرح در این زمینه را دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آئین نامه ها و قوانین حوزه چاپ و نشر نیازمند بازبینی است، تأکید کرد: مقرر شده درباره حوزه چاپ و نشر جلسه ای را با وزارت صمت داشته تا کارگروه هایی را در حوزه چاپ و نشر با هدف برطرف مسائل و موانع موجود ایجاد کنیم.

اسماعیلی در ادامه گفت: در حوزه صادرات به ویژه محصولات چاپی نیز در پی برطرف قوانین پیچیده هستیم.

در این جلسه اعضای اتحادیه چاپخانه داران کشور نیز از آمادگی و همکاری های لازم برای ارتقاء این صنعت اطلاع دادند. بعلاوه کنترل محتوای زمان بندی، ضرورت خروج از مرزهای صنعت چاپ ایران برای صادرات محصولات، ایجاد شرایط برابر میان چاپخانه های خصوصی با دولتی، بازبینی قوانین و ضوابط گذشته و به روزرسانی آنها، تصمیم های جزیره ای دیگر وزارتخانه ها از دیگر موضوعات و پیشنهادات حاضران به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1941

به "وزیر ارشاد: نوسازی و برطرف قوانین پیچیده صنعت چاپ اولویت ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارشاد: نوسازی و برطرف قوانین پیچیده صنعت چاپ اولویت ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید