جعفری: ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی بدنبال توسعه چابهار است

به گزارش شهر وبلاگ، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با مشارکت بخش خصوصی در پی توسعه منطقه چابهار است.

جعفری: ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی بدنبال توسعه چابهار است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، وجیه الله جعفری در جلسه پایش طرح فولاد چابهار با بیان این مطلب اضافه کرد: ایمیدرو با تمرکز بر سیاست توسعه منطقه ها کم برخوردار، با همکاری شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی، طرح احداث فولاد را در چابهار اجرا می نماید.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: منطقه سیستان و بلوچستان ظرفیت های معدنی قابل توجهی دارد و ایمیدرو با اکتشافات اجرا شده تا به امروز به ذخایر بسیار مطلوبی در حوزه مس دست یافته و امیدواریم در حوزه سنگ آهن نیز به معادن مناسبی دست یابیم.

وی توضیح داد: ما به عنوان دست اندرکاران بخش های دولتی و خصوصی نسبت به توسعه منطقه کم برخوردار سیستان و بلوچستان مسوول هستیم و بدون شک، تصمیم های کنونی ما در اجرای طرح های سرمایه گذاری در این منطقه، افزایش امنیت و رفاه را علاوه بر مردم منطقه، برای کل کشور نیز به همراه دارد.

ایجاد اشتغال 10 هزار نفر با اجرای طرح فولاد چابهار

مرتضی هاشم پور، مجری طرح احداث فولاد چابهار نیز در این جلسه گفت: طرح یاد شده در سه فاز (فاز نخست تا 1405، فاز دوم تا 1409 و فاز سوم تا 1412) اجرا و در آن واحد های گندله، کنسانتره، ذوب، محصولات فولادی، یوتیلیتی ها و زیرساختی ساخته می گردد.

وی ادامه داد: با اجرای کامل این طرح، برای 10 هزار نفر از مردم منطقه اشتغال ایجاد خواهد شد.

هاشم پور با اشاره به اقدامات اجرا شده در این طرح، توضیح داد: تا به امروز اقداماتی همانند دریافت افزایش سرمایه شرکت، مجوز زیست محیطی، تضمین خرید آب، تحویل موقت زمین به مساحت 2 هزار و 320 هکتار در منطقه کجو اجرا شده و بعلاوه موافقت نامه های مورد احتیاج دیگر برای احداث طرح نیز دریافت شده است.

وی اضافه کرد: انتخاب مشاور برای انجام خدمات جنبی (نقشه برداری و ژئوتکنیک)، انجام تشریفات مناقصه انتخاب مشاور تخصصی برای احداث گندله سازی و نیروگاه 500 مگاواتی، بخشی دیگر از اقدامات اجرا شده در طرح مذکور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1832

به "جعفری: ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی بدنبال توسعه چابهار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جعفری: ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی بدنبال توسعه چابهار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید