هنری کیسینجر: هوش مصنوعی دموکراسی را تهدید خواهد نمود

به گزارش شهر وبلاگ، هنری کیسینجر، مردی که سال ها قبل تا آستانه جنگ جنگ جهانی سوم پیش رفت، پیش بینی های بدبینانه ای درباره این که ChatGPT چگونه واقعیت را تغییر خواهد داد، انجام داده است.

هنری کیسینجر: هوش مصنوعی دموکراسی را تهدید خواهد نمود

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمودو، این معمار سیاست خارجی آمریکا در دوران جنگ سرد که اکنون 99 سال دارد معتقد است که ChatGPT و سایر انواع دیگر هوش مصنوعی می توانند آگاهی انسان را تغییر دهند و خود دموکراسی را تهدید نمایند.

وی که وزیر امور خارجه ریچارد نیکسون و جرالد فورد دو تن از روسای جمهور اسبق آمریکا بود و با بازی های خود در عرصه ژئوپلتیک تا آستانه جنگ سوم جهانی پیش رفت، معتقد است که سیستم های هوش مصنوعی به سبک ChatGPT روزی می توانند آگاهی انسان را تغییر دهند، موج جدیدی از عرفان ارتجاعی را با اتکا به فناوری وجود آورند و اساسا باعث از بین بردن چیزی که امروز ما به عنوان واقعیت می شناسیم شوند. منظور همان ChatGPT که هنوز به چنان پیشرفتی دست نیافته که بتواند محاسبات سطح ابتدایی را انجام دهد.

کیسینجر که بعلاوه پیش تر کتابی را با عنوان نظم جهانی نگاشته بود، این عقاید را در سرمقاله اخیرش در وال استریت مطرح نموده است. در نگارش این مقاله، اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل و دانیل هاتنلوچر، از دانشمندان حوزه کامپیوتر، به کسینجر کمک رسانده اند.

این سه نفر که از آن ها در مقاله گیزمودو به عنوان سه منتقد مسخره هوش مصنوعی یاد شده، قبلا روی کتابی درباره فناوری به نام عصر هوش مصنوعی: و آینده بشری ما با هم کار نموده بودند. در این کتاب نیز به طور مشابه ادعاهایی گسترده در خصوص اینکه چگونه هوش مصنوعی می تواند اساسا هویت انسان را تغییر دهد و به طور بالقوه جنگ سرد جدیدی میان آمریکا و چین را شروع کند، مطرح شده بود. آن کتاب تقریبا دو سال قبل از موج فعلی شور و شوق پیرامون ChatGPT OpenAI و موج آینده مدل های هوش مصنوعی نوشته شده است.

اما این تمام واقعیت درباره این سه نفر نیست و با آگاهی از سوابق مدیر عامل سابق گوگل متوجه خواهید شد که واقعیت چیزی فراتر از این است. اشمیت، مسلما یکی از معتبرترین بازی سازان اصلی در زمینه فناوری است، او بعلاوه بیشترین سود را از ایجاد وحشت از هوش مصنوعی می برد.

او که در گذشته مدیریت گوگل را عهده دار بوده؛ سابقه طولانی در رفت و آمد به محافل سیاسی در واشنگتن دی سی دارد ، او در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما به طور منظم در کاخ سفید باراک ظاهر می شد، جایی که طبق گزارش ها او رئیس جمهور را تشویق می کرد که به صنعت فناوری نگاهی مثبت داشته باشد.

در دوران دونالد ترامپ، اشمیت رسما رئیس کمیسیون امنیت ملی در زمینه هوش مصنوعی بود، سازمانی که وظیفه تهیه گزارش های طولانی برای رئیس جمهور و کنگره را برعهده داشت که جزئیات به کار گیری روش ها و استراتژی های لازم برای پیشبرد هوش مصنوعی در زمینه دفاع ملی را توضیح می داد، به عهده داشت.

برداشت اصلی این گزارش این بود که آمریکا باید برای مقابله با چین بیشتر روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کند. طبق گزارش ها، اشمیت اتفاقا در استارت آپ های هوش مصنوعی نظامی خود سرمایه گذاری نموده است.

بیشتر بخوانید:

  • روزی بدون اجازه روبات ها آب هم نخواهیم خورد! | هوش مصنوعی به جای انسان تصمیم خواهد گرفت
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 2088

به "هنری کیسینجر: هوش مصنوعی دموکراسی را تهدید خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنری کیسینجر: هوش مصنوعی دموکراسی را تهدید خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید