فهرست بعضی از غذاهای چربی سوز

به گزارش شهر وبلاگ، مصرف برخی از مواد غذایی می تواند به چربی سوزی یاری کند. شما می توانید با اضافه کردن برترین خوراکی های چربی سوز به رژیم غذایی تان، شاهد کاهش چشمگیر وزن خود باشید. زمانی که این غذاهای چربی سوز قوی را مصرف کنید، چربی های بدن تان سوزانده می شوند و به مرور زمان وزن تان کاهش می یابد.

فهرست بعضی از غذاهای چربی سوز
مصرف غذاهای چربی سوز نه تنها بطور موفقیت آمیز منجر به از دست دادن چربی بدن خواهد شد، بعلاوه به عنوان بخشی از مواد غذایی رژیمی واقعی خواهند بود که تمام شکر، کربوهیدرات و نمک اضافی و مواد افزودنی و نگهدارنده بدن را از بین خواهند برد. این مهم است که تعادل درستی برای برنامه غذایی خود داشته باشید. بخشی از این تعادل شامل غذاهایی است که دو منظوره خواهند بود. آنها نه تنها خوشمزه و دلچسب هستند که به وعده های غذایی شما اضافه می شوند، بلکه سوزاندن چربی را افزایش می دهند که به شما در رسیدن به اهداف خود حتی بطور موثرتری یاری خواهند نمود. برای آغاز، این مواد غذایی چربی سوز را به رژیم غذایی واقعی خود اضافه نمایید و فواید آن را از زمان آغاز مصرف مشاهده کنید.

کنگر فرنگیکنگر فرنگی، یکی از برترین مواد غذایی است که وجود دارد، این ماده حاوی اینولین است که یک نوع کربوهیدرات میباشد که نشان داده شده است که هورمون گرسنگی گرلین را کاهش میدهد.

دارچینبا توجه به USDA، مصرف میزان کمی بصورت یک چهارم قاشق چای خوری دارچین با مواد غذایی به بدن یاری تا 20 بار سریعتر شکر را بسوزاند و سطح قند خون را کاهش دهد. این به معنی کاهش سریع تر وزن است.

زنجبیلیک روش طبیعی برای کاهش بیماری کم تحرکی است، زنجبیل بعلاوه باعث افزایش احساس سیری می گردد، بنابراین شما به احتمال زیاد اگر صبح زنجبیل مصرف کنید ٬ تا اواسط بعد از ظهر احساس گرسنگی نمی کنید.

جلبک دریاییموادی که در جلبک دریایی است به ما یاری مینمایند تا وزنی که بصورت آلژینات است را کاهش دهیم که در خطوط دیواره های سیستم گوارشی جذب می شوند و از عبور چربی در رژیم غذایی جلوگیری می نمایند. طعم این ماده غذایی سالم را با اضافه کردن آن به سالاد، ادویه های کاری یا بر روی مواد غذایی مانند چیپس ها مطبوع می نماید.

چایکافئین موجود در چای باعث تحریک فراوری حرارت می گردد، این فرآیند بیوشیمیایی است که به وسیله آن چربی در بدن سوزانده می گردد که به منظور فراوری انرژی است. چای بعلاوه حاوی آنتی اکسیدان به نام EGCG (اپیگالوکتشین گالات) است که یاری میکند تا چربی سوزی انجام گردد.

سرکهشیوه های بسیاری برای استفاده از سرکه وجود دارد، این ماده نه تنها یکی از کارآمدترین وکم قیمترین محصولات خانگی است، بلکه سرکه بعلاوه یاری می نماید که سطح قند خون پایین باشد، این ماده به سوزاندن چربی در تمام طول روز یاری خواهد کرد.1

مغزهامغزها بسیار مغذی هستند. آن ها سرشار از پروتئین و چربی های مفید هستند، که هر دو شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند. نکته قابل توجه درباره مغزها این است که شما می توانید آن ها را به رژیم غذایی تان اضافه کنید؛ بدون اینکه وزن تان افزایش یابد.

مطالعه ی منتشرشده در یک مجله در سال 2011 به این نتیجه رسید که گنجاندن مغزها در رژیم غذایی طی 12 هفته، بدون اینکه سبب افزایش وزن گردد، منجر به بهبود کیفیت رژیم غذایی شد.

بادام یکی از مغزهای بسیار مفید است که می تواند در کنترل احساس گرسنگی مفید باشد. این مغز مفید به علت داشتن ویتامین E به زیبایی پوست، مو و ناخن یاری می نماید. بادام علاوه بر ویتامین E، حاوی پروتئین، فیبر و چربی های غیر اشباع مفید است.

ماستمیزان مواد مغذی موجود در برندهای مختلف ماست می تواند متنوع باشد . ماست حاوی انواع مختلفی از پروتئین ها، مانند کازئین و وی (Whey) است. مطالعه منتشر شده در یک مجله در سال 2014 نشان داد که خوردن ماستِ حاوی پروتئین زیاد می تواند برای کنترل اشتها، احساس سیری به مدت طولانی تر و کاهش مصرف غذا مفید باشد.

ماست بدون طعم، مثل ماست یونانی، یکی از برترین مواد خوراکی چربی سوز است. ماست یونانی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و پروبیوتیک های مختلف است و می تواند قند خون را متعادل نموده و شکم را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد.

ماست یونانی نسبت به سایر ماست ها دارای دو برابر پروتئین است، مایه پنیر ندارد و دارای قند است. یک مطالعه نشان داد که افرادی که ماست پروتئینه یونانی مصرف کردند، بدون هیچ تغییری در سبک زندگی خود توانستند وزن شان را کاهش دهند.

لپه (نخود دولپه)نخودها حاوی میزان زیادی ویتامین، مواد معدنی و فیبر هستند. بعلاوه کربوهیدرات پیچیده دارند، که منبع خوب انرژی است. لپه حاوی پروتئین است، که سبب احساس سیری به مدت طولانی تر می گردد.

مطالعه ای در سال 2011 که در مجله مواد مغذی منتشر شد، نشان داد که پروتئین موجود در لپه، نسبت به پروتئین وی (Whey) موجود در شیر، تاثیر بیشتری بر کاهش گرسنگی دارد.

تخم مرغبر اساس گزارشات انجمن قلب آمریکا (AHA)، تخم مرغ سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مهم است. این ماده غذایی کلسترول زیادی دارد، اما مدرکی مبنی بر اینکه خوردن مواد غذایی حاوی کلسترول منجر به افزایش کلسترول بدن می گردد، وجود ندارد.

تخم مرغ بعلاوه منبع عالی پروتئین است و می تواند به کنترل اشتها یاری کند. یک مطالعه نشان داد که خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه، تاثیر مثبتی بر کنترل گرسنگی و مصرف غذا در طول روز دارد.

روغن نارگیلروغن نارگیل حاوی میزان زیادی تریگلیسیرید های با زنجیره میانه (یک نوع چربی) است، که فواید زیادی برای سلامتی دارند.

یک تحلیل که در سال 2015 در مجله آموزشگاه تغذیه و رژیم غذایی منتشر شد، به این نتیجه رسید که تریگلیسیریدهای با زنجیره میانه می توانند منجر به کاهش وزن شوند. هر چند به مطالعات بیشتری برای تایید این موضوع احتیاج است. بسیاری از دانشمندان باور دارند که تریگلیسیریدهای با زنجیره میانه می توانند مصرف انرژی را افزایش و ذخایر چربی را کاهش دهند.

کینواکینوا یکی از برترین خوراکی های چربی سوز است که می توانید آن را در برنامه کاهش وزن خود بگنجانید. این غلات غنی شده، حاوی 8 گرم پروتئین و 5 گرم فیبر در هر یک فنجان است.

با مصرف کینوا آهن، روی (زینک)، سلنیوم و ویتامین E هم دریافت می کنید. پخت کینوا مانند برنج آسان است. برای تهیه یک شام فوری، کینوا را با سبزیجات، مغزها یا محصولات حاوی پروتئین بدون چربی مخلوط نموده و میل کنید.2

جو دوسرسرشار از فیبر است و وقتی بدن می خواهد غلات غنی از فیبر را تجزیه کند، در طی مراحل هضم آن دو برابر انرژی مصرف می کند و کالری می سوزاند. بعلاوه فیبرهای رژیمی، اشتهای شما را تنظیم می کند و به شما حس سیری طولانی مدت می دهد.

گریپ فروتیکی از برترین صبحانه های چربی سوز، نصف گریپ فروت و یک فنجان قهوه است. این آغاز عالی برای روزتان است، به خصوص اگر 2 ساعت بعد از آن دومین صبحانه خود را، که غذایی سرشار از فیبر و پروتئین است، بخورید. گریپ فروت به بدن یاری می کند چربی و کلسترول را حل نماید و مانع از سخت شدن رگ های قلب می گردد.

بوقلمون و مرغاین دو ماده غذایی در چرخه رژیمی به عنوان رژیم دارای اثر بالای ترموژنیک شناخته می شوند. بوقلمون و مرغ هر دو کالری کمتری از گوشت گاو دارند.

عدسسرشار از پروتئین است و چربی خیلی کمی هم دارد. در واقع کمترین چربی را در میان غذاهای سرشار از پروتئین دارد. بعلاوه مصرف یک وعده آن، 35 درصد احتیاج روزانه آهن را تامین می نماید.

سیبیک سیب میزان میانه، تنها 80 کالری دارد و دارای همه انواع آنتی اکسیدان ها است. از آنجایی که سیب سرشار از آنتی اکسیدان است، موجب بهتر شدن جریان خون و ساختن ماهیچه های قوی تر و سالم تر می گردد. به عنوان یک قانون کلی، معمولا سیب های دارای پوست تیره تر را انتخاب کنید. هرچه پوست سیب تیره تر باشد، آنتی اکسیدان و اثرات چربی سوزی آن بیشتر است.3

پی نوشت:

1.www.rastineh.com

2.www.digikala.com

3.www.seemorgh.com

منبع: راسخون
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1748

به "فهرست بعضی از غذاهای چربی سوز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست بعضی از غذاهای چربی سوز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید