فواید روغن کنجد

به گزارش شهر وبلاگ، روغن کنجد فواید زیادی برای بدن دارد و جایگزین خوبی به جای استفاده از داروها به تعداد می رود. روغن کنجد برای کاهش فشار خون بسیار مفید است و از آن برای مراقبت از پوست و مو استفاده می شود.

فواید روغن کنجد

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

روغن کنجد فواید زیادی برای بدن دارد و جایگزین خوبی به جای استفاده از داروها به تعداد می رود. روغن کنجد برای کاهش فشار خون بسیار مفید است و از آن برای مراقبت از پوست و مو استفاده می شود.

از روغن کنجد بیشتر برای آشپزی استفاده می شود. در جنوب هند از روغن کنجد معمولاً برای آشپزی استفاده می شود و در چین ، ژاپن و کره از روغن کنجد برای بهتر کردن طعم غذاها استفاده می شود. از روغن کنجد برای درست کردن ترشی و از روغن کنجد تصفیه شده برای درست کردن مارگارین استفاده می شود.

ارزش تغذیه ای روغن کنجد

روغن کنجد حاوی مواد مغذی بسکمک است که برای سلامتی مفید هستند. دو تا از مواد مغذی مهم روغن کنجد عبارتند از ویتامین E و چربی های غیر اشباع. در زیر ارزش تغذیه ای روغن کنجد ارائه شده است.

ارزش تغذیه ای روزانه

فواید روغن کنجد

روغن کنجد موارد استفاده و فواید زیادی دارد. از روغن کنجد بیشتر برای آشپزی استفاده می شود ولی جدا از آن برای مراقبت از پوست و مو هم مورد استفاده قرار می گیرد. از روغن کنجد در بسکمک از داروهای آیورودا و برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود.

فواید روغن کنجد برای پوست: روغن کنجد به آسانی از طریق پوست جذب می شود و از آن برای ماساژ دادن بدن استفاده می شود. روغن کنجد دارای خواص آنتی اکسیدانی است و به خنثی کردن رادیکال های اکسیژن زیر بافت پوست کمک می کند. از روغن کنجد برای تسکین آفتاب سوختگی استفاده می شود. روغن کنجد دارای خواص ضد باکتری ، ضد ویروسی و ضد التهابی است. از روغن کنجد برای درمان بیماری های قارچی استفاده می شود. همچنین، از این روغن با آب گرم برای درمان عفونت های واژن استفاده می شود.

فواید روغن کنجد برای مو: از روغن کنجد همانند روغن های مو دیگر برای ماساژ دادن پوست سر استفاده می شود. استفاده منظم از روغن کنجد برای موها به سیاه تر شدن رنگ موها کمک می کند. روغن کنجد ریزش مو و دمای بدن را کاهش می دهد. از روغن کنجد برای درمان شوره سر و از بین بردن باکتری مولد شوره هم استفاده می شود.

فشار خون: روغن کنجد حاوی ویتامین E است که آنتی اکسیدانی عالی به تعداد می رود. این آنتی اکسیدان به کاهش فشار خون بالا و پایین نگه داشتن مقدار کلسترول خون کمک می کند. روغن کنجد سرشار از چربی های غیر اشباع مانند اسید چرب امگا 3 است. جالب این است که این اسید ها در این روغن در دمای اتاق حفظ می شوند. این بدین خاطر اتفاق می افتد که روغن کنجد حاوی مواد نگهدارنده طبیعی است. به خاطر مقادیر بالای چربی های غیر اشباع در روغن کنجد، استفاده از این روغن می تواند به کنترل فشار خون کمک کند. برای افرادی که از کلسترول بالا رنج می برند، استفاده از این روغن برای آشپزی توصیه می شود.

فواید مواد مغذی: روی موجود در روغن کنجد برای تقویت استخوان ها مفید است. این روغن حاوی مس هم هست که به کاهش درد ناشی از آرتریت روماتوئید کمک می کند. کلسیم موجود در روغن کنجد به جلوگیری از ایجاد برخی مسائل مانند میگرن ، PMS ، پوکی استخوان و سرطان روده کمک می کند. مهمیم موجود در روغن کنجد به حفظ سلامت دستگاه تنفسی و عروقی کمک می کند.

سلامت نوزادان: از روغن کنجد برای ماساژ دادن نوزادان استفاده می شود. بسکمک بر این باورند که ماساژ دادن کودک با روغن کنجد به آرام کردن او کمک می کند. ماساژ دادن نوزادان با این روغن همچنین عملکرد دستگاه عصبی را بهبود می بخشد و رشد مغز را تحریک می کند. تحقیقی که در این باره انجام شده است نشان می دهد که ماساژ دادن نوزادان باروغن کنجد به رشد سریع تر آن ها کمک می کند.

فواید درمانی: روغن کنجد آنتی اکسیدان و ضد افسردگی است. به همین علت است که استفاده از روغن کنجد به تندرستی کمک می کند. پس، از این روغن برای کاهش تنش و افسردگی استفاده می شود. از روغن کنجد همچنین برای درمان یبوست و بهبود سلامت دندان ها استفاده می شود.

تحقیقات زیادی در رابطه با فواید روغن کنجد انجام شده است. همانطور که روغن کنجد فواید زیادی دارد، برای استفاده از آن هم روش های زیادی وجود دارد. از مقدار مناسب روغن کنجد و از روش مناسب برای مصرف آن استفاده کنید. اگر نمی دانید از چه مقدار روغن باید استفاده کنید، به پزشک مراجعه کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1702

به "فواید روغن کنجد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید روغن کنجد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید