طرز تهیه ماکارونی با سویا خوشمزه با ته دیگ ????

به گزارش شهر وبلاگ، با یک دستور پخت استثنایی ماکارونی با ما همراه باشید. یک روش پخت ماکارونی با سویا بسیار خوشمزه. ماکارانی یا ماکارونی محبوبیت بسیار بالایی در تمامی گروه های سنی داره. ماکارونی متولد ایتالیاست و البته محبوب کل دنیا. حتما می دونید که پختن ماکارونی کار سختی نیست شاید بالای 90 درصد مردم می تونن ماکارونی را خودشون و با همون دستور پختی که روی پاکت نوشته درست کنن. اما بالاخره هر غذایی یک سری فوت وفن ویژه برای خوشمزه تر شدن داره. ما می خوایم علاوه بر ذکر نکات طلایی برای خوشمزه تر شدن ماکارونی نحوه پخت یک ماکارونی شکیل و خوش فرم رو بهتون آموزش بدیم. با ما همراه باشید تا مرحله به مرحله نحوه پخت سریع و نکات طلایی این غذارو براتون به تصویر بکشیم.

طرز تهیه ماکارونی با سویا خوشمزه با ته دیگ ????

با توجه به تنوع زیاد شکل ها و مدل های متفاوت ماکارونی های موجود در بازار، می تونید برای هر سلیقه ای یک نوع ماکارونی باب میلتون پیدا کنید. خوشبختانه در کشور ما شرکت های بزرگ تولید ماکارونی با کیفیت دنیای، وجود داره و از این حیث در دنیا جایگاه خوبی داریم. شما می تونید به راحتی بهترین و نوین ترین اشکال مورد انتظارتون رو، از این رشته های خوشمزه نشاسته ایی رو بپزید و از عطر و طعم دل پذیرشون لذت ببرید.

نکته طلایی:

[typed string0=یکی از مهمترین نکات این هست که اگر می خواهید چند مدل از اشکال ماکارونی فرمی رو با هم بپزید، دقت کنید ماکارونی هایی که سایز تقریبا یکسان دارند انتخاب کنید. همین انتخاب هوشمندانه باعث می شه که بعد از پخت، همه ماکارونی ها بافت تقریبا یکسانی داشته باشند و حالت خمیری یا اصطلاحا شل نداشته باشند. loop=1″ typeSpeed=60″]

البته روش دیگری هم برای تهیه ماکارونی وجود دارد که برخی سلایق این روش را بیشتر میپسندند. برای مشاهده این دستور، به طرز تهیه ماکارونی با گوشت قلقلی مراجعه کنید.

نکته کلیدی:

دستور ماکارونی خوشمزه امروزمون این هست که حتما از قبل سویا هامون رو به مدت یک ربع در آب جوش قرار بدیم تا بافت کاملا نرم و لطیفی به خودشون بگیرن.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماکارونی با سویا مناسب چهار نفر:

  • یک بسته ماکارونی فرمی 400گرمی
  • یک عدد پیاز میانه
  • چهار عدد گوجه فرنگی
  • صد گرم قارچ
  • پنجاه گرم نخود فرنگی
  • دو قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی
  • دو عدد هویج میانه
  • دویست گرم سویا
  • روغن به مقدار کافی
  • نمک، زردچوبه، پاپریکا، رزماری، فلفل قرمز به دل خواه
  • از سیر،فلفل دلمه، بنه، ذرت هم می شه استفاده کرد که کاملاً سلیقه ایی و قابل حذف هست.

به طور کلی درست کردن ماکارونی شامل تهیه مایه یا سس ماکارونی، و پخت خود ماکارونی (به صورت جداگانه) و نهایتاً ترکیب این دو مورد می شه. در خوابگاه ها و منازل مجردی معمولاً از مایه ماکارونی آماده استفاده می کنن که ما بواسطه مواد نگهدارنده زیاد اون رو توصیه نمی کنیم. اصولا تمام هنر اصلی و تفاوت در پخت انواع ماکارونی به همین نحوه تهیه سس اون برمی گرده.

درست کردن مایه ماکارونی یا سس ماکارونی:

  • سویا رو یک ربع بذارید توی آب جوش تا آماده استفاده بشه.

    حتماً سویاها رو درون آب جوش بریزید. اگر توی آب معمولی قرار بدید یا برای نرم شدنشون زمان خیلی بیشتری نیاز هست، یا مغز وسطی سویا ها هم چنان بافت سفت تری نسبت به اطراف آن خواهند داشت. بنابراین برخلاف انواع دستورات رایج، به توصیه ما عمل کنید تا یک سویای عالی و نرم برای استفاده در ماکارونی داشته باشید.بعد از نرم شدن سویاها اون ها رو توی آب کش می ریزیم و یه مقدار با دست فشار می دیم تا آب اضافیشون خارج بشه.حالا بریم سراغ درست کردن ماکارونی امروزمون.

  • حالا پیازهامون رو نگینی خرد می کنیم و توی روغن تفت می دیم تا طلایی رنگ بشن (پیازداغ درست کنید)، زردچوبه و فلفل قرمز رو اضافه می کنیم و در حد چند ثانیه تفت می دیم تا رنگ باز کنن.
  • رب گوجه فرنگی رو توی این مرحله اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دیم تا جایی که رب رنگ خوبی به خودش بگیره.
  • گوجه فرنگی های نگینی شدمون رو به همراه هویج های رنده شده به مخلوطمون اضافه می کنیم و حرارت رو کاملا کم کرده و سر تابه را می گذاریم تا کاملا گوجه ها پوره و هویج ها نیم پز شوند.

نکته طلایی:

بسکمک از افراد دوست دارن ماکارونیشون رنگ قرمز داشته باشه. برای این کار توی این مرحله نیم پیمانه رب گوجه فرنگی رو به مواد اضافه کنید و مایه رو پر ملات تر کنید. چند قاشق رب گوجه هم توی یک کاسه آب جوش بریزید و رقیق کنید و در آخرین مرحله قبل از پخت روی ماکارونیتون بریزید. البته توجه داشته باشید سس بیش از حد هم باعث می شه مزه رب گوجه غالب بشه و طعم ماکارونی را به درستی متوجه نشید. این موضوع کاملا سلیقه ای هست.

  • بعد از له شدن کامل گوجه ها و پخته شدن هویج ها، توی این مرحله سویا ها رو اضافه می کنیم و پنج دقیقه ایی زمان می دیم تا با همان حرارت کم، قدری پخته شوند.
  • قارچ خرد شده، نخود فرنگی، ذرت یا هر سبزیجات دیگه ایی که تمایل دارید، توی این مرحله اضافه می کنیم.
  • رزماری، پاپریکا و نمک رو هم به سس ماکارونی مون اضافه می کنیم. ده دقیقه ایی با حرارت کم سرتابه را گذاشته و زمان می دیم تا بوی عطر سس کاملا فضای آشپرخانه رو بگیره (اگر سس غلیظ بود می تونید یک استکان آب به سس اضافه کنید تا حالت مایع تری به خودش بگیره)
  • سس بی نظیر، ساده و البته خوش بوی ما به همین سرعت آماده شد، ماکارونی ها رو که 15 دقیقه با نمک، روغن و آب جوش نیم پز کردیم توی آب کش می ریزیم و از نکته سوم کلیدیمون استفاده می کنیم و زیر آب سرد می گیریم (این کار باعث می شه که ماکارونی ها به هم نچسبند و شکل ظاهری خودشون رو حفظ کنند.)

نکته طلایی:

برای آبکش کردن ماکارونی حتما از آب سرد استفاده کنید. تحت این شرایط هیچ گاه ماکارونی ها در پخت به هم نمی چسبند.

  • ما توی این مرحله از پلوپز کمک گرفتیم. از مزایای پلوپز اینه که خیلی توی سرعت کار بهمون کمک می کنه، همچنین با تنظیم حرارت، داشتن ته دیگ خوش رنگ تر رو ساده تر می کنه. البته اگر در دسترس ندارید هیچ مسئله ای نداره و می تونید از همون قابلمه استفاده کنید.
  • با توجه به فرم ماکارونیتون می تونید با سلیقه خودتون ته قابلمه ایی که روغن ریختید یک لایه از اون ها بچینیم (که ما امروز از ماکارونی حلزونی استفاده کردیم که توی این روش پخت، شکل زیبایی به خودش می گیره. اونارو دونه دونه با دست و به شکل دایره ای ته پلوپز یا قابلمه می چینیم)
  • به آرومی لایه نازکی از ماکارونی روی سطح اون ها می ریزیم و لایه بعد سس اضافه می کنیم و این مرحله رو تا آخر ادامه می دیم. یک لایه ماکارونی یک لایه سس… (توجه: پس از تمام شدن لایه ها همون طور که گفتیم می تونید برای رنگ دار کردن ماکارونیتون یک استکان رب گوجه رقیق شده رو روی تمام ماکارونی بریزید)
  • با دست یا کف گیر روی سطح ماکارونی هامون رو به آرومی فشار می دیم تا منسجم تر بشن و موقع برگردوندن توی ظرف سرو راحت تر برگردن. نکته این آموزش اینه که می تونید ماکارونی آبکش شده و سس رو توی ظرفی جداگانه کاملا با هم مخلوط کنیم؛ تا مواد همه طعم دار و رنگی شوند بعد توی قابلمه ( روی همون سطح اولی که برای ته دیگ چیده شده) به آرامی بریزیم.

همیشه دوست داریم ته دیگ ماکارونی طلایی رنگ تر و خشک تر باشه. به همین منظور درجه حرارت پختمون رو روی نیم ساعت تنظیم کردیم که این زمان با توجه به مقدار حرارت و سلیقه شما می تونه کاملا متفاوت و متغیر باشه.

امیدوارم که دستور امروز ما مثمرثمر واقع شده باشه،ممنون که همراهمون بودید.

منبع: اُکالا
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1766

به "طرز تهیه ماکارونی با سویا خوشمزه با ته دیگ ????" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ماکارونی با سویا خوشمزه با ته دیگ ????"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید