طرز تهیه سوپ پای مرغ خوشمزه به 3 روش مقوی و عالی

به گزارش شهر وبلاگ، سوپ پای مرغ همراه با سبزیجات طبخ می شود و دارای خواص بسیار زیادی است که توصیه می شود برای نوزادان یا بچه ها در حال رشد تهیه شود. از این رو در این مطلب 3 روش تهیه برای این سوپ مقوی و مفید برای سرماخوردگی و رشد بچه ها را برای شما ارائه کرده ایم.

طرز تهیه سوپ پای مرغ خوشمزه به 3 روش مقوی و عالی

در این مطلب می خوانید:

طرز تهیه سوپ پای مرغ با برنج

طرز تهیه سوپ پای مرغ با جو پرک

طرز تهیه سوپ پای مرغ با ورمیشل

طرز تهیه سوپ پای مرغ با برنج

برای کندن پوست پای مرغ به روش آسان ابتدا باید پای مرغ رو خوب بشورید و در یک قابلمه مناسب بگذارید. مقداری آب در قابلمه بریزید تا حدی که روی پای مرغ را بپوشاند. قابلمه را روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا آب به جوش بیایید. 10 دقیقه زمان برای این کار کافی است. بعد از ده دقیقه بلافاصله قابلمه پای مرغ را زیر آب بگیرید و چند دقیقه زیر آب سرد نگه دارید و سپس آبکش کنید. حالا با انگشت دست پوست پای مرغ را از روی آن جدا کنید.

مواد لازم
پای مرغ15 عدد
خرده برنجنصف پیمانه
هویج2 عدد
کرفس1 و ½ فنجان خرد شده
پیاز2 عدد متوسط
سیب زمینی1 عدد متوسط درشت خرد شده
نمک، فلفل و زردچوبهبه مقدار دلخواه
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه سوپ پای مرغ برای نوزادان و بزرگسالان

  • روش پخت پای مرغ بسیار ساده است. ابتدا در یک قابلمه مناسب پیازها را نگینی خرد کنید و با کمی روغن یا کره تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.
  • رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و با پیاز سرخ کنید.
  • سیب زمینی خرد شده و کرفس را اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید.
  • پاهای مرغ پوست کنده، هویج، نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید تا خوب پخته شوند.
  • برنج ایرانی را در 30 دقیقه پایانی پخت به سوپ اضافه کنید تا برنج شکفته شود و با مواد جا بیفتد.
  • برای درست کردن سوپ پای مرغ هر سبزیجات دیگری که دوست دارید از قارچ گرفته تا نخود فرنگی و ذرت هم می توانید به آن اضافه کنید.(همچنین از بوزداهای دیگری مثل برگ بو و سیر)
  • مقدار آبی که به مواد سوپ اضافه می کنید باید به حدی باشد که 2 بند انگشت روی مواد سوپ را بپوشاند (البته اگر سیب زمینی را حذف کنید مقدار آب باید فقط روی مواد سوپ را بپوشاند).
  • سوپ را روی شعله ملایم گاز بپزید و داغ سرو کنید.

طرز تهیه سوپ پای مرغ با جو پرک

مواد لازم
پای مرغنیم کیلو یا 10 عدد
هویج2 عدد
کرفسیک فنجان خرد شده
پیاز2 عدد متوسط
سیب زمینی2 عدد متوسط
جو پرکیک فنجان
سیر1 حبه
ادویه، نمک، فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه سوپ پای مرغ برای سرماخوردگی

  • روش پخت این نوع سوپ بسیار ساده و آسان است. ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و با کمی روغ تفت دهید تا طلایی رنگ شود. در همین زمان رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید تا هم طعم و هم رنگ آن بهتر شود.
  • سب زمینی را خرد کنید و همراه با کرفس و جو پرک به مواد اضافه کنید و تفت دهید.
  • در خاتمه پای مرغ پوست کنده را هم داخل قابلمه بریزید. به مدت 10 دقیقه مواد را با هم تفت دهید.
  • یکی از نکات مهم برای آموزش پخت سوپ پای مرغ اضافه کردن آب در خاتمهی تفت دادن است. در این مرحله شما باید به مقداری آب روی مواد بریزید که 2 بند انگشت بیشتر از مواد سوپ باشد. سپس ادویه، نمک، فلفل و زردچوبه را هم به مواد اضافه کنید.
  • شعله را کم کنید و اجازه دهید مواد به مدت یک ساعت و نیم روی شعله ملایم با هم بپزند. بعد از سپری کردن این زمان، سوپ پای مرغ با جو پرک آماده خوردن است.

طرز تهیه سوپ پای مرغ با ورمیشل

مواد لازم
پای مرغ10 عدد
پیاز بزرگ1 عدد
هویج متوسط 2 عدد
گوجه فرنگی بزرگ 1 عدد یا 1 ق غ رب
رشته ورمیشل خرد شده 1 پیمانه
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه کافی
جعفری و لیمو ترش برای طعم دهی و تزیین
روغن مایع به اندازه کافی

دستور تهیه سوپ پای مرغ و سبزیجات خوشمزه

  • ابتدا 2 لیوان آب در یک قابلمه کوچک بریزید و قابلمه را روی حرارت بالا قرار دهید تا آب سریع به جوش بیاید ، سپس پاهای مرغ را به همراه کمی زردچوبه به آرامی به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید 5 دقیقه داخل آب جوش بماند.
  • پس از گذشت این زمان مرغ را از آب جوش خارج کنید و کنار بگذارید. در ادامه قابلمه ای را که برای تهیه سوپ در نظر گرفته اید روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع اضافه کنید. سپس پیاز را پس از پوست دریافت به صورت ریز خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید.
  • پیاز را کمی تفت دهید تا نرم شود سپس کمی زردچوبه اضافه کرده و با پیاز تفت دهید تا یکدست شوند. در مرحله بعد پای مرغ را به قابلمه حاوی پیاز اضافه کنید و با پیاز تفت دهید.
  • پس از اینکه پای مرغ را کمی تفت دادید 4 لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و حرارت زیر قابلمه را کم کنید. در ادامه گوجه فرنگی را پس از دریافت پوست به صورت ریز خرد کنید. هویج و سیب زمینی را هم پس از دریافت پوست به صورت مکعبی خرد کنید.
  • پس از گذشت 20 دقیقه گوجه فرنگی را به همراه هویج به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید هویج کمی نرم شود ، در ادامه پس از گذشت 15 دقیقه سیب زمینی را اضافه کنید. مجددا 15 دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی هم پخته شود.
  • در این مرحله رب گوجه فرنگی را با مقدار کمی روغن تفت دهید و به همراه نمک و فلفل سیاه به سوپ اضافه کنید. در این مرحله رشته ورمیشل را نیز اضافه کنید و سوپ را مخلوط کنید تا مواد سوپ یکدست شود و رشته ها به هم نچسبند.
  • پس از اینکه رشته را داخل قابلمه ریختید حدود 15 دقیقه دیگر به سوپ زمان دهید تا رشته ها از هم باز شوند و لعاب بیندازند. پس از گذشت این زمان سوپ را در ظرف مورد نظرتان بکشید و با لیموی تازه و جعفری خرد شده تزیین و سرو کنید.

سخن آخر

امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید. اگر به تهیه سوپ و یا آش علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم طرز تهیه آش میوه که سرشار از ویتامین بوده و همچنین طرز تهیه آش رشته را نیز در انگیزه آموزش ببینید.

آیا شما تابحال با پای مرغ سوپ تهیه کرده اید؟ پای مرغ را به چه صورت در غذاها مصرف می کنید؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 748

به "طرز تهیه سوپ پای مرغ خوشمزه به 3 روش مقوی و عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ پای مرغ خوشمزه به 3 روش مقوی و عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید