92 پروژه ملی به فراوری دارو در کشور رونق می دهد

به گزارش شهر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در یک هم افزایی ملی و با استفاده از ظرفیت های دانشی و تخصص موجود در کشور، 92 پروژه برای افزایش فراوری داروها، حد واسط ها و مواد اولیه دارویی به اجرا درمی آید.

92 پروژه ملی به فراوری دارو در کشور رونق می دهد

طبق تحقیقات ملی اجرا شده، دارو یکی از محصولاتی است که واردات آن به کشور ارزبری زیادی دارد و می تواند امنیت دارویی کشور را به خطر بیندازد. یکی از حوزه های دارویی که ارزبری آن بسیار بالا است شامل فراوری دارو، مواد موثره (اولیه) دارویی، مواد حد واسط و مواد جانبی دارویی می گردد که بخش اعظمی از این هزینه ها در زمینه فراوری داروهای بیولوژیک، توسعه ظرفیت پالایشگاه پلاسما، فراوری مواد اولیه دارویی، مواد حد واسط و مواد جانبی دارویی مصرف می گردد.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تدوین یک برنامه ملی دقیق و جامع و با یاری دیگر نهادهای مرتبط و استفاده از تمامی توان شرکت ها و متخصصان کشور، فراوری داروهای با بالاترین ارزبری را هدف گذاری نموده است تا با کاهش ارزبری و قطع وابستگی به واردات دارو تا حد امکان، جهش مالی را در کشور تضمین کند.

به همین دلیل هم 92 پروژه ملی را تعریف و تدوین نموده است تا قدم های تاثیرگذاری در این زمینه برداشته گردد این طرح ها شامل 20 پروژه فراوری داروهای بیولوژیک، 2 پروژه توسعه ظرفیت پالایشگاه پلاسما، 40 پروژه فراوری مواد اولیه دارویی، 20 پروژه فراوری مواد حد واسط دارویی و 10 پروژه فراوری مواد جانبی دارویی می گردد.

البته که چند سالی است به مدد اکوسیستم فناوری و نوآوری و کوشش شرکت های دانش بنیان و خلاق، صنعت دارویی کشور جهش قابل توجهی را تجربه نموده و کارشناسان معتقدند که ایران قدرت نوظهور صنعت داروسازی در دنیا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 2008

به "92 پروژه ملی به فراوری دارو در کشور رونق می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "92 پروژه ملی به فراوری دارو در کشور رونق می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید