40 مبتلای جدید به ویروس کرونا در چین شناسایی شدند

به گزارش شهر وبلاگ، مقامات بهداشتی چین امروز سه شنبه از شناسایی 40 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور از جمله 27 نفر در پکن خبر دادند.

40 مبتلای جدید به ویروس کرونا در چین شناسایی شدند

کمیسیون ملی بهداشت چین، از تعداد 40 مورد شناسایی شده 32 مورد داخلی و 8 مورد نیز وارداتی بوده است.

گزارش حاکی است از موارد داخلی علاوه بر 27 مورد درپکن، چهار مورد در استان خوبی واقع در شمال پکن و یک مورد هم در جنوب غربی چین در استان سیچوان شناسایی و گزارش شده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین همچنین اظهار داشت روز گذشته 6 مورد ابتلای بدون نشانه یا به اصطلاح بیمار ناقل خاموش شناسایی شده است.

نخستین موارد ابتلا به کرونا در پایتخت چین، پس از دوماه روز آدینه از بازار شین فادی گزارش شد این بازار در سال 1988 میلادی ساخته شده و عظیمترین بازار عمده فروشی سبزیجات در آسیا به لحاظ حجم تجارت است میزان تبادلات تجاری این بازار در سال 2019 میلادی به بیش از 18 میلیارد و 600 میلیون دلار رسید.

روزانه در این بازار که هم اکنون تعطیل است 18 هزار تن سبزیجات، 20 هزار تن میوه، یک هزار و 500 گوسفند، 150 راس گاو و بیش از یک هزار و 500 تن محصولات دریایی مورد معامله قرار می گرفت.

بازار شین فادی که افزون بر 112 هکتار وسعت دارد 10 هزار کارمند و 2 هزار غرفه ثابت و روزانه هزاران مشتری دارد.

به دنبال شیوع مجدد ویروس کرونا در پکن، 11 منطقه مسکونی و یک بازار محلی در جنوب پایتخت به شکل ویژه قرنطینه شده اند مقامات چین همچنین در واکنش به مبتلا شدن شماری از مردم پکن به کرونا، 9 مدرسه و مهد کودک را تعطیل و هرگونه استفاده از وسایل ورزشی عمومی و سفر از سایر استان ها به پکن را نیز به طور موقت ممنوع کردند.

اکنون مقام های بهداشتی چین برای کنترل و مهار مجدد شیوع کرونا در پکن، روی آزمایش کارکنان و مشتریان بازار عظیم پکن متمرکز شده اند قرار است 10 هزار کارگر این بازار و 90 هزار نفر از ساکنان اطراف آن همگی تست کرونا بدهند.،ایرنا

0

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 402

به "40 مبتلای جدید به ویروس کرونا در چین شناسایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 مبتلای جدید به ویروس کرونا در چین شناسایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید