محکومیت عمار صالحی به 10 سال حبس ، جهانبانی به 20 سال حبس محکوم شد

به گزارش شهر وبلاگ، سخنگوی قوه قضائیه به ارائه گزارشی از شرایط پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و سایر پرونده های قضائی پرداخت.

محکومیت عمار صالحی به 10 سال حبس ، جهانبانی به 20 سال حبس محکوم شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه 27 اسفند ماه در نشست خبری که بدون حضور خبرنگاران و پخش زنده برگزار گشت گفت: سال 98 سالی توام با فراز و نشسب های فراوان بود البته ملت قهرمان و سرد و گرم چشیده ایران با لطف و عنایت خدای متعال در همه میدان ها سر افراز و سربلند بود.

وی اضافه کرد: در قوه قضائیه سال 98 را با مدیریت جدید و با برنامه تحول شروع کردیم و کوشش مجموعه ما بر این بود که مردم ما طعم شیرین عدالت را بچشند و در این عرصه گام های بلندی برداشته شد.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد ارائه گزارش عملکرد قوه قضائیه گفت: بنا داشتیم این گزارش تفضیلی امروز ارائه گردد ولی با توجه به شرایط به زمان دیگری موکول شد.

وی با تشکر از جامعه پزشکی و پرستاری گفت: این عزیزان امروز در خط مقدم حفظ سلامتی مردم هستند و به نوبه خود از رهبر انقلاب جهت فرمان تشکیل قرارگاه به نیروهای مسلح تشکر می کنم. از نیروهای مسلح و ضابطین دادگستری به ویژه نیروی انتظامی بابت خدماتی که به مردم در این ایام ارائه کردند هم تشکر می کنم.

اسماعیلی توضیح داد: اهتمام جدی بابت همکاری با جوزه های درمانی در قوه قضائیه وجود داشت.

وی به برنامه های مهم دوره تحول اشاره نمود و گفت: در این دوره مبارزه با فساد در دستور کار بود که با قاطعیت همکاران ما می توان ادعا کرد در مهار این ویروس یعنی فساد موفقیت های چشمگیری حاصل شده است. امروز مردم ما بیش از اینکه اخبار ناامید نماینده بروز فساد را بشنوند شاهد برخورد و مجازات کسانی هستند که مرتکب مفاسد مالی شدند، امروز مردم ما به جای شنیدن اخبار راجع به غارت بیت المال بازگشت اموال را می شنوند.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد آخرین حکم صادره از سوی دادگاه ویژه مبارزه با مفاسد مالی گفت: این حکم راجع به بخش دیگری از پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان است.

اسماعیلی در این رابطه اضافه کرد: بعضی از مدیران این مجموعه ها با تبانی با افرادسودجو و فرصت طلب ارقام قابل توجهی از فرهنگیان را به باد دادند و دستگاه قضا کوشش کرذ این اموال را به فرهنگیان برگرداند. رای اخیر ناظر به دو متهم یعنی محمدرضا جهابنانی فرزند علی که به اتهام اخلال در نظام مالی و تحصیل مال نا مشروع به مبلغ شش هزار میلیارد مجاکمه شد، این فرد از مجموعه بانک سرمایه به تنهایی و در قالب شرکت های مختلف بیش از صد فقره تسهیلات گرفته بود در غیر موضع خودش هزینه کرد وی به بیست سال حبس و 74 ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت دائم از مشاغل دولتی و استرداد 5 هزار و سه میلیارد و 500 هزار ریال در حق بانک سرمایه محکوم شد.

وی گفت: عمار صالحی هم به جرم معاونت در اخلال در نظام مالی به تحمل 10 سال حبس محکوم شد.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: همچنین یکی از بدهکاران عظیم بانکی که به 10 بانک کشور بدهی داشت با پیگیری های قضایی به عمل آمده و در فرایند رسیدگی بیش از 50 درصد بدهی ها معوق تا امروز تسویه شده است.

وی ادامه داد: 530 میلیارد تومان به اقتصاد نوین، 204 میلیارد به بانک توسعه صادرات 145 میلیارد به بانک سینا 110 میلیارد به یانک سرمایه 59 میلیون تومان به گردشگری 23 میلیارد به بانک شهر بازگردانده و تسویه شد.

اسماعیلی گفت: بابت این پیگیری ها اموالی از این فرد شناسایی و 380 میلیارد تومان دیگر از سهام شرکت های دیگر که به نام این متهم بود هم شناسایی شد و ملکی در منطقه 22 تهران و ملکی در منطقه آجودانیه از این متهم توقیف شد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه بخشنامه رئیس قوه قضائیه در رابطه با مرخصی زندانیان، آخرین شرایط مرخصی زندانیان چگونه است، اضافه کرد: به لحاظ درک درست دستگاه قضا از شرایط موجود و برنامه سنواتی قوه قضائیه در نوروز بخشنامه اعطای مرخصی صادر و تا کنون 85 هزار زندانی از این مرخصی بهره مند شدند.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: این مرخصی در تمامی استان ها اجرا شد.

اسماعیلی در مورد مرخصی محکومین سیاسی هم گفت: در این بخشنامه برای اعطای مرخصی به زندانیان امنیتی هم تمهیداتی اندیشیده شده و بیش از 50 درصد از زندانیان امنیتی هم از مرخصی استفاده کردند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مرخصی زندانیان بعضی شهروندان دغدغه امنیت دارند، آیا تمهیداتی در این رابطه اندیشیده شده است، اضافه کرد: تمام کوشش ما این است که امنیت شهروندان مان تامین گردد و برای اینکه این دغدغه وجود نداشته باشد تدابیر مختلفی اتخاذ کدریم و در خود بخشنامه عده ای که آزادی آنها برای شهروندان مخاطره آمیز است، مرخصی داده نمی گردد.

اسماعیلی ادامه داد: تمام زندانیانی که سابقه سرقت داشتند، با هماهنگی ناجا لیست این افراد و مکان سکونت و تاریخ شروع و خاتمه مرخصی آنها داده شده است تا تحت نظارت باشند.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که با توجه به حجم بالای مراجعات که می تواند قضات و کارکنان دادگستری را با خطر روبرو کند، قوه قضائیه چه تمهیداتی را برای ورودی ها داشته است، گفت: برای همکاران خودمان بخشنامه ای را صادر و اعلام کردیم که به جای مراجعه حضوری می توانند مطالب خود را در قالب لایحه ارسال نمایند و اعلام کردیم پرونده هایی که بدون حضور اصحاب پرونده در اولویت پرونده قرار بگیرد و پرونده های دارای کثیرالشاکی تجدید وقت گردد البته اجازه ندادیم کار تعطیل گردد.

وی اضافه کرد: در تمامی زندان های دارای جمعیت بسیار اکیپ های طب اورژانس وجود دارد و توانستیم یک شرایط کاملا آرام در واحد های قضائی در زندان ها و مراجع قضائی ایجاد کنیم.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که دیه سال آینده چطور خواهد بودگفت: در خاتمه سال قوه قضائیه باید نرخ جدید را اعلام کند.

وی اضافه کرد: در همین رابطه این موضوع در جلسه روز گذشته مسئولان عالی قضایی مطرح شد ودر ماه های غیر حرام دیه 330 میلیون معین شده است.

اسماعیلی توضیح داد: این مبلغ با رشدی حدود 20 درصد نسبت به مبلغ نرخ دیه سال 98 معین شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد برخورد با شایعه سازان در فضای مجازی و فضای حقیقی در رابطه با شیوع ویروس کرونا و پخش کلیپی از فردی که مدعی شد پرستار بوده و اقدام به ارائه آمار می نموده است، گفت: در این روزهای خاص حوادث زشت و زیبای فراوانی را شاهد هستیم، حتی از ناحیه بعضی مسئولان در رده های مختلف مطالبی بیان شد که واقعیت نداشت، قوه قضائیه در رابطه با مقابله با این قیبل از افراد خاص افراد شایعه پرداز شعبه ویژه ای راه اندازی نموده و اطلاعیه ای برای پلیس فتا در این رابطه ارسال شده است.

اسماعیلی اضافه کرد: تعداد زیادی از این افراد شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند و شعب ویژه ما تا کنون بعضی از این افرادرا احضار نموده و تعدادی هم بازداشت شدند و بدانند امنیت روانی جامعه مانند امنیت مالی جامعه اهمیت دارد و با کسانی که امنیت جامعه را بر همی زنند برخورد صورت می کیرد. در اربطه با کلیپ مورد اشاره شده هم باید گفت این فرد مورد تعقیب است و خبر بازداشت وی صحت ندارد و امیدواریم به زودی شناسایی گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 58

به "محکومیت عمار صالحی به 10 سال حبس ، جهانبانی به 20 سال حبس محکوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محکومیت عمار صالحی به 10 سال حبس ، جهانبانی به 20 سال حبس محکوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید