مراکز خرید در استانبول و خرید ارزان از آنها

به گزارش شهر وبلاگ، یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از افراد که قرار است به استانبول سفر نمایند این است که در استانبول کجا خرید کنیم؟ پاسخ به این سؤال متفاوت می باشد. در این مطلب با بعضی از مهمترین مراکز خرید در استانبول آشنای خواهیم شد.

مراکز خرید در استانبول و خرید ارزان از آنها

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

بسیاری از افرادی که به استانبول سفر می نمایند، از صاحبان فروشگاه ها خرده فروشی هایی در شهر های مختلف ایران هستند و هدف اصلی آن ها خرید اجناس با کیفیت بالا و قیمت های بسیار مناسب است؛ اما بعضی از افراد تنها به این دلیل به ترکیه سفر می نمایند تا از برندهای معروف ترکیه، بتوانند کالاهای لوکس و لاکچری تهیه نمایند و بعضی دیگر تمایل دارند، تنها کالا های ارزان قیمت ترکیه را از استانبول خریداری نمایند. شرکت کردن در تور استانبول هیچ آرزویی برای خرید در دلتان باقی نخواهد گذاشت.

در مطلب زیر به آنالیز بعضی از مراکز خرید در استانبول خواهیم پرداخت و معین خواهد شد که در استانبول کجا خرید کنیم؟ برای ما بهتر است، با خبرنگاران همراه باشید.

بازار مرتر از مراکز خرید در استانبول

یکی از مراکز خرید در استانبول که بسیار معروف بوده بازار مرتر است. در این بازار بیشتر کسبه ایرانی برای خرید محصولات خود به این بازار مراجعه نموده و خرید های خود را انجام می دهند. اگر شما وارد این عمده فروشی عظیم شوید هیچ کدام از برندهای معروف را مشاهده نخواهید کرد و تنها تولیدنمایندگان ترکی هستند که کالاهای خود را به این منطقه ارسال نموده تا آن ها را به فروش برسانند.

بیشتر افرادی که در بازار مرتر قصد خرید دارند به نیت خرید های عمده وارد این منطقه می شوند، چرا که خرید به صورت عمده دارای تخفیف های بسیار زیادی است و زمانی که آن را به ایران ارسال نمایند، بسیار سودهای خوبی را کسب خواهند کرد.

حال اگر قصد دارید به صورت خرده اقدام به خرید کنید کالاها شامل تخفیف نخواهند شد و در این صورت قیمت ها هیچ تفاوتی با برند های خوب ترکیه و یا حتی برندهای بین المللی نخواهد داشت، پس اگر قصد خرید به صورت خرد را دارید، بهتر است وقت خود را هدر ندهید و در جای دیگری به جستجوی کالای مورد نظر خود بپردازید.

بیشتر فروشگاه های بازار مرتر پوشاک عرضه نموده اند، البته در میان مغازه های آن کفش فروشی و یا کیف فروشی هم دیده می گردد، اما بیش از 95 درصد این بازار را صنف پوشاک فروشان احاطه نموده اند. دسترسی به مرکز خرید آسان است و می تواند با استفاده از مترو و یا تراموا خود را به منطقه برسانید.

چرا خرید از مرتر به صرفه است؟

در سالیان گذشته با توجه به تحریم های آمریکا علیه ایران، پول ملی تا حدود زیادی ارزش خود را از دست داده است و با توجه به ماهیت تورمی ایران و قدرت خرید مردم، وارد کردن اجناس از سایر کشورها هزینه های بسیار زیادی را بر دست وارد نماینده ها خواهد گذاشت.

در نتیجه خیلی از مردم این کالاها را خریداری نخواهند کرد و روی دست فروشنده خواهد ماند. در همین مدت حال و روز ترکیه هم بهتر از ایران نبوده و با توجه به کشمکش ها با ایالات متحده آمریکا، شرایط اقتصادی آن بسیار بد گزارش شده و همین طور کرونا باعث شده که بخش گردشگری آن از پای درآید و ترکیه هم مانند ایران ارزش پول خود را از دست بدهد.

به همین دلیل می توانید با قیمت های بسیار مناسب اجناسی با کیفیت های خوب تهیه کنید که در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و کالاهای وارداتی از شما خریداری خواهد شد.

از سوی دیگر، با توجه به فاصله جغرافیایی کم ایران با ترکیه به راحتی می توانید این اجناس را به سمت کشورمان ارسال کنید و هزینه های بازرگانی کمی از این بابت پرداخت خواهید کرد. یکی دیگر از دلایل، اف ای تی اف و مسائل مربوط به آن می باشد. از آنجایی که کانال های اقتصادی ایران مسدود شده است، انتقال پول به سایر کشورها به سختی صورت می گیرد، اما ترکیه رابطه های اقتصادی بسیاری با ایران دارد که از این بابت مسئله ای به وجود نخواهد آورد و شما به راحتی می توانید پول را به ترکیه انتقال دهید.

دیگر مسئله مربوط به ویزا است. در بیشتر کشورهای منطقه حتی عراق و امارات برای ایران شرط ویزا قرار داده اند و سفر به این کشورها دشوارتر است، اما تنها با یک پاسپورت به راحتی می توانید به ترکیه سفر کنید.

مرکز خرید استانبول مال از محبوب ترین مراکز خرید در استانبول

بسیاری از افراد فقط به نیت خرید کالاهای لوکس و لاکچری از برندهای معتبر دنیا وارد استانبول می شوند. استانبول مال یکی از برترین مراکز خرید در استانبول، محلی است که می توانید تمام کالاهای لوکس دنیا را در آن مشاهده کنید. در اینجا با یکی از عظیم ترین فروشگاه های ترکیه با مساحت 160 هزار مترمربع رو به رو هستید که بسیاری از برندهای معروف دنیا مخصوصاً شرکت های معروف کشورهای انگلستان و فرانسه در کنار برندهای مشهور ترکی به فعالیت خود ادامه می دهند. این مجتمع تجاری دارای 350 مرکز فروش است، بنابراین چند ساعت از وقت خود را باید صرف پیاده روی کنید تا بتوانید از تمام این فروشگاه ها را بازدید کنید.

طراحی و معماری به کار رفته در این مرکز خرید به قدری مجذوب کننده است که امکان ندارد در وسط های راه احساس خستگی کنید.

امکانات استانبول مال

یکی دیگر از قسمت های جالب استانبول مال، رستوران های بسیار عظیمی است که در مرکز آن واقع شده است. بسیاری از رستوران های معروف ترکیه در این مرکز تجاری واقع شده و حتی افرادی که قصد خرید ندارند، برای صرف ناهار و یا شام به رستوران های این مرکز تجاری مراجعه می نمایند و انواع و اقسام غذاهای بین المللی در کنار غذاهای خوشمزه و لذیذ ترکی برای مهمانان تدارک دیده شده است.

اگر در پی آن هستید که بعد از خرید به گردشگری بپردازید، جای خوبی را برای خرید انتخاب نموده اید. چرا که عظیم ترین پارک سرپوشیده ترکیه در استانبول مال واقع شده است و شما ساعت ها با خانواده و یا دوستان خود می توانید در این محل به گشت وگذار بپردازید.

اگر پس از بازدید احساس خستگی می کنید هیچگونه جای نگرانی ندارد، چرا که این مرکز خرید یکی از عظیم ترین سینماهای ترکیه را مالک است و می توانید به تماشای معروف ترین فیلم های دنیا بپردازید. دسترسی به استانبول مال بسیار راحت است و با استفاده از تاکسی، مترو و تراموا می توانید خود را به این منطقه برسانید. این غول تجاری همه روزه از ساعت 10 صبح الی 22 چشم انتظار مهمانان می باشد.

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه ساریر، محله پینار، خیابان کتر

مرکز خرید پالادیوم

نام این مرکز خرید برای تهرانی ها بسیار آشنا است، چراکه فروشگاهی با همین نام در تهران مشغول به فعالیت می باشد.

پالادیوم یکی از عظیم ترین مراکز خرید در استانبول بوده که در سال 2008 و با صرف هزینه ای بالغ بر 250 میلیون دلار ساخته شد. در ساخت این بنا از معماری بسیار متفاوتی استفاده شده است و شکل این سازه به صورت یک گوی شیشه ای می باشد. در این مرکز خرید بسیاری از برندهای شناخته شده دنیا همانند؛ آدیداس، نایک، ال سی، پلو و بسیاری از برندهای دیگر در کنار نام های مشهور ترکی مشغول به فعالیت هستند.

بنابراین قیمت کالا در این منطقه بسیار گران می باشد و مناسب افرادی است که به کالاهای لوکس و مدرن علاقه مند هستند.

زمانی که به محوطه این منطقه می رسید، فضای سبز رنگی را مشاهده خواهید کرد که درختان بسیاری این فضا را پوشانده اند. لامپ ها و چراغ هایی در کنار این درختان قرار گرفته است و گوی دایره شکل خود را در دل این فضای سبزرنگ جای داده است و توجه هر رهگذری را به خود جلب می نماید.

زمانی که شما مشغول بازدید از فروشگاه های مختلف هستید، رستوران ها و کافی شاپ های بسیار زیادی که در این مرکز خرید قرار دارند و به صورت پراکنده پخش شده اند؛ بنابراین شما به راحتی می توانید به هر کدام از این مراکز مراجعه کنید و غذای لذیذی را با هر نوع سلیقه و ذائقه ای میل کنید

از دیگر امکانات مرکز خرید پالادیوم پارکینگ منحصر به فرد آن می باشد که به بیش از 2 هزار خودرو داخل آن می تواند قرار بگیرد، بنابراین اگر با خودروی شخصی خود به این منطقه مراجعه می کنید دغدغه ای از این بابت احساس نخواهید کرد. پالادیوم همه روزه از ساعت 10 صبح فعالیت خود را شروع می نماید و تا ساعت 22 شب پذیرایی مهمانان محترم است.

یکی از نقاط ضعف پالادیوم، محل این مرکز خرید می باشد. اگر شما قصد داشته باشید خود را به این مرکز تجاری برسانید، باید ترکیبی از وسایل نقلیه همانند مترو، اتوبوس و تاکسی را امتحان کنید که کار را اندکی سخت می نماید و همین امر باعث شده تا مدیران این مرکز تجاری برای جذب گردشگران تخفیف های ویژه ای بر روی محصولات خود اعمال نمایند تا مشتریان بیشتری به این مرکز خرید مراجعه نمایند.

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه آسیایی آتاشهیر، ینی صحرا، محله بارباروس، خیابان هالک

مرکز خرید ایستینیه پارک از معروف ترین مراکز خرید در استانبول

افراد دیگری هم وجود دارند که در جستجوی کالاهای لوکس و یا با کیفیت بالا اما قیمت های میانه و مناسب هستند.

ایستینیه پارک از زیباترین مراکز خرید در استانبول به تعداد می آید که در آن برندهای معروف دنیا در حال فروش محصولات خود هستند. یکی از وجه هایی که این فروشگاه را از دیگران متمایز ساخته است قیمت محصولات آن است که قیمت های بسیار مناسبی را برای کالاهای خود در نظر گرفته اند و همین عامل باعث شده تا افرادی که به این مرکز خرید مراجعه می نمایند دست خالی خارج نشوند.

مرکز تجاری ایستینیه از 4 طبقه که در آن 300 فروشگاه تجاری مشغول به فعالیت هستند، تشکیل شده است. بسیاری از گردشگران بعد از ورود به ترکیه مستقیم خود را به این منطقه می رسانند و خریدهایی که از قبل برای آن برنامه ریزی نموده اند را انجام می دهند. اگر بعد از خرید خود دنبال جاذبه گردشگری در این منطقه بودید، موزه ساقیپ سابانی در مرکز تجاری ایستینیه واقع شده و از آن بازدید کنید.

مرکز خرید کانیون

اگر از افرادی هستید که تمایل دارید اجناس با کیفیت میانه و خوب را با قیمت های عالی بخرید، برترین انتخاب برای شما مرکز خرید کانیون می باشد. در این مرکز خرید، برندهای معروف ترکی در کنار سایر تولیدنمایندگان اجناس خود را عرضه نموده اند و قیمت های بسیار خوبی هم برای این محصولات مطالبه می نمایند. در بسیاری از روزهای هفته شاهد تخفیف های چشمگیری بر روی بعضی از محصولات هستیم که بسیار ارزان می باشد.

اگر بعد از طی کردن چهار طبقه و بازدید از فروشگاه های مختلف احساس خستگی کردید هیچ جای نگرانی ندارد، چرا که رستوران ها و کافی شاپ هایی در این مجموعه قرار گرفته اند و غذاهای اصیل ترکی را با قیمت های بسیار مناسب ارائه می دهند. در مرکز تجاری کانیون، سینما عظیمی ساخته شده است که افراد که بعد از خرید می توانند از آن بهره ببرند

بازار بشیکتاش از محبوب ترین مراکز خرید در استانبول

افراد بسیاری هم در پی خرید اجناس با قیمت های بسیار پایین و ارزان هستند که برترین گزینه برای آن ها بازار بشیکتاش می باشد.

معماری بکار رفته در این بازار سنتی است و یادآور بازار های دهه گذشته استانبول است. بعلاوه می توانید پوشاک، کیف و کفش، لوازم منزل و هر آنچه که دلتان بخواهد را در فروشگاه های بی تعدادی که در بازار بشیکتاش قرار گرفته است، تهیه کنید.

یکی از مجذوب کنندهیت هایی که این بازار داراست، اینست که بسیاری از برند ها محصولات خود را که از رده خارج شده و یا با توجه به فروش های فصلی قیمت های محصولات خود را پایین آورده اند، این گونه اجناس خود را وارد این بازار می نمایند و از این طریق به فروش می رسانند.

با توجه به اینکه بازار بشیکتاش، در طول روزهای هفته بسیار شلوغ است و مردم مختلف از نقاط مختلف شهر از این بازار بازدید می نمایند، پیشنهاد می گردد اگر قصد دارید از این بازار خریدی کنید آن را به اوایل صبح موکول کنید.

آیا معرفی مراکز خرید در استانبول برای شما مفید بود؟ به کدام یک از مراکز خرید بالا تا به حال مراجعه نموده اید؟ اگر قصد سفر به استانبول را دارید به کدام مرکز تجاری مراجعه می کنید؟ نظرات خود را با خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: دلتابان
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1558

به "مراکز خرید در استانبول و خرید ارزان از آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز خرید در استانبول و خرید ارزان از آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید