برترین مقاصد خاورمیانه برای سفر ایرانیان کدامند؟

به گزارش شهر وبلاگ، در دهه های گذشته خاورمیانه محلی بود، که بسیاری از کشورهای منطقه به دور از هرگونه خشونت، در صلح کنار یکدیگر زندگی می کردند و مراودات تجاری میان آن ها حاکم بود. همین امر باعث شده بود، بسیاری از گردشگران برای بازدید از جاذبه های تاریخی کهن ترین منطقه ها زمین، به این منطقه مراجعه نمایند، اما در سالیان گذشته به دلیل دخالت های آمریکا و کشورهای غربی، تنش های سیاسی بسیاری، میان کشورهای منطقه شکل گرفت و فضا تا حدودی متشنج شده است و کدورت هایی میان کشورها به وجود آمده. این تنش ها باعث شده، تصویر خاورمیانه در فکر مردمان غرب مخدوش گردد و آن ها خاورمیانه را منطقه ای سرشار از جنگ و خشونت تلقی نمایند و قید سفر به این منطقه را بزنند، اما انسان های بسیاری نیز وجود دارند که به تاریخ و فرهنگ بسیار علاقه مند هستند و تمایل دارند، کشورهای خاورمیانه را از نزدیک مشاهده نمایند و با جاذبه های دیدنی آن آشنا شوند. در این مطلب به آنالیز برترین مقاصدی که در خاورمیانه وجود دارد، خواهیم پرداخت، با خبرنگاران همراه باشید تا در هنگام خرید تور بتوانید برترین مقصد را برای خود برگزینید.

برترین مقاصد خاورمیانه برای سفر ایرانیان کدامند؟

استانبول ترکیه از برترین مقاصد خاورمیانه

یکی از برترین مقاصد خاورمیانه برای ایرانیان، استانبول ترکیه می باشد. زیرا این کشور دارای منطقه ها گردشگری و مراکز خرید بسیاری است و بیشتر برندهای معروف دنیا، در مراکز خرید استانبول مشغول به فعالیت هستند.

از آنجایی که ایران در سالیان گذشته تحریم بوده، بسیاری از برندهای مطرح دنیا از ارائه خدمات و فروش محصولات خود به کشورمان منع بودند و همین امر باعث شده است تا بسیاری از شهروندان مجبور شوند، برای خرید کالاهای با کیفیت به کشورهای همسایه سفر نمایند.

سفر به ترکیه تنها با در دست داشتن پاسپورت امکان پذیر است و نیازی به صدور مجوز ویزا نیست و همین باعث شده که انتخاب اول ایرانیان برای سفر به خارج، استانبول تلقی شود. یکی از مجذوب کنندهیت های اصلی استانبول قرارگیری در 2 قاره است و شما به راحتی می توانید از 2 بخش آسیایی و اروپایی این کلانشهر بازدید کنید.

قاهره مصر

از کشورهای آفریقایی خاورمیانه به شمار میرود که دارای مردمان عرب زبان است،

اگر به افرادی که علاقه زیادی به تاریخ دارند، بخواهید تنها یک شهر را برای سفر انتخاب نمایند بدون شک انتخاب اول آن ها قاهره مصر خواهد بود چون به خوبی مطلع هستند جاذبه های تاریخی ای که در قاهره وجود دارند در هیچ کشوری مانندش وجود نخواهد داشت.

آب و هوای قاهره بسیار گرم و بیابانی است، بنابراین توصیه داریم در فصل تابستان به این کشور سفر نکنید.

یکی از جاذبه های اصلی کشور مصر که تمام دنیایان با آن آشنایی دارند اهرام جیزه می باشد که شکل هرمی آن بسیار این بنا را مجذوب کننده نموده است، با این که قرن ها از ساخت این سازه های عجیب گذشته است اما در برابر بسیاری از حوادث طبیعی از جمله طوفان خم به ابرو نیاورده اند و همین امر همین باعث تعجب بسیاری از دانشمندان در دنیا شده و بر روی این موضوع در حال تحقیق هستند.

موزه مصر، از دیگر دیدنی های قاهره و از برترین مقاصد خاورمیانه می باشد و با ورود به آن می توانید، ادوات تاریخی ای که در دوران فرعونها قرارداشته را مشاهده کنید. از دیگر دیدنی های این موزه کتیبه ها، شمشیر ها و بسیاری از اجسام دیگر است که در قرن های گذشته وجود داشته و امروز تبدیل به عتیقه شده اند.

دبی امارات از دیدنی های خاورمیانه

در دهه های گذشته، احتمالی وجود نداشت که پیش بینی نمایند چندین سال بعد، دبی به یکی از پیشرفته ترین شهر های خاورمیانه و حتی دنیا تبدیل خواهد شد. امروزه دبی پیشرفته ترین شهر در خاورمیانه است و گردشگران بسیار زیادی از نقاط مختلف دنیا برای گردشگری وارد این شهر می شوند.

مراکز خرید متعدد که در آن برندهای برتر دنیا مشغول به ارائه خدمات هستند، هتل های لوکس و لاکچری که مشابه آن را در هیچ کجای دنیا نخواهید دید و جاذبه های تاریخی و دست ساز، از عمده دلایلی است که گردشگران را به این منطقه می کشاند.

دبی یکی از برترین مقاصد خاورمیانه، دارای سواحل بسیاری است و علاقه مندان به ورزش های آبی می توانند در آبهای نیلگون خلیج فارس به سرگرمی و ورزش بپردازند.

برخی از محله های این شهر زیبا به گونه ای ساخته شده است که انگار در یکی از استان های آمریکا قرار گرفته اید

پترا اردن

پترا نام شهری در کشور اردن و از برترین مقاصد خاورمیانه که در دل کوه قرار گرفته است و از معماری های شگفت انگیز بشر است که مشابه آن را در هیچ کجا مشاهده نخواهید کرد.

این بنا به قدری خیره نماینده است که به عنوان یکی از 7 عجایب دنیا در یونسکو به ثبت رسیده است و بسیاری از مجلات و روزنامه ها در سرتاسر دنیا همیشه از این شهر گزارش هایی تهیه می نمایند و مردم های بسیار زیادی، کنجکاو هستند به کشور اردن سفر نمایند و این سازه غول پیکر و شگفت انگیز را از نزدیک مشاهده نمایند.

تاریخ ساخت این بنا به 320 سال قبل از میلاد باز می شود و یکی از 10 مکان گردشگری است که حتماً باید آن را مشاهده کنید.

شیراز از برترین مقاصد خاورمیانه

شیراز در جنوب کشور ایران واقع شده و یکی از برترین مقاصد خاورمیانه برای ایرانیان و سایر مردمان دنیا می باشد.

شیراز از قدیمی ترین شهر های ایران به شمار می آید. تاریخچه آن به زمان ساسانیان برمی شود و به همین واسطه افرادی که علاقه مند به تاریخ هستند، چه از ایران و چه از سایر نقاط دنیا شیراز یکی از شهرهای محبوب برای گردشگران به شمار می آید.

شیراز از آنجایی که در جنوب کشور واقع شده است دارای آب و هوای بسیار گرمی است، بنابراین عموم گردشگران تمایل دارند در زمستان و یا فروردین و اردیبهشت از این شهر بسیار زیبا بازدید نمایند.

یکی از دلایلی که بیشتر گردشگران به شیراز سفر می نمایند، تخت جمشید است که در حدود 500 سال قبل از میلاد به وسیله داریوش بزرگ بنا قرار گرفت. اگرچه اسکندر به شیراز حمله کرد و بخش های بسیار زیادی از این بنای بزرگ را از بین برد، اما همچنان تخت جمشید باعث حیرت شما خواهد شد. این بنای خارق العاده در سال 1919 در یونسکو به ثبت رسید.

از دیگر بناهای مجذوب کننده شیراز، می توان به پاسارگاد اشاره نمود، که مقبره کوروش کبیر در این محل واقع شده است و بسیاری از ایرانیان، پیوند قلبی با این شاه بزرگ دارند.

حرم شاه چراغ یکی دیگر از بناهای تاریخی و مذهبی این شهر زیبا به شمار می رود، دوستداران اهل بیت برای زیارت از حرم شاه چراغ به شیراز سفر می نمایند.

جدا از اماکن مذهبی و تاریخی، شیراز دارای باغ های زیادی است که درخت های میوه در آن به وفور یافت می شوند و جلوه بسیار زیبایی را به شهر بخشیده است.

ابوظبی از برترین مقاصد خاورمیانه

زمانی که نام امارات به میان می آید بسیاری از افراد این تصور را دارند که تنها دبی، پیشرفته ترین شهر این کشور به شمار می رود، اما بعد از بازدید از این کشور متوجه خواهید شد که ابوظبی هم چیزی از دبی کم ندارد.

ابوظبی مرکز امارات و یکی از برترین مقاصد خاورمیانه است و مانند دبی به تکنولوژی های نو دنیا مجهز شده است و دیگر، از آن شهر قدیمی خبری نیست اما این باعث نشده است که ابوظبی بافت قدیمی خود را حفظ نکند و همین امر باعث شده مرکز امارات، به یک شهر مدرن- سنتی تبدیل شود.

ابوظبی سعی دارد بناهای بزرگ زیادی را بسازد، که یکی از آن ها ساخت موزه ای شبیه به موزه لوور فرانسه می باشد و می تواند آثار تاریخی امارات را در این موزه در معرض دید همگان قرار دهد.

دوحه قطر

زمانی که نام قطر را می شنویم، بیشتر هواپیمای معروف قطری و تیم های فوتبال این کشور، در فکر ما تداعی می شود.

دوحه یکی از شهرهای در حال پیشرفت منطقه خاورمیانه است و زمانی که وارد آن شوید پیشرفت آن را باور نخواهید کرد. در این شهر از تکنولوژی های نو دنیا استفاده شده است و برج های بسیار بزرگ و آسمان خراش ها، نظر هر گردشگری را به خود جلب می نماید. جام دنیای 2022 فوتبال قرار است در قطر برگزار شود و همین امر باعث می شود میلیون ها نفر از دنیا برای سفر به قطر آماده شوند.

با توجه به فاصله جغرافیایی نزدیک ایران با کشور قطر و پیشرفت هایی که این کشور داشته به یکی از برترین مقاصد خاورمیانه برای ایرانیان تبدیل شده و هر سال طیف کثیری از ایرانیان به دوحه سفر می نمایند.

آیا مطلب خبرنگاران با موضوع برترین مقاصد خاورمیانه برای ایرانیان برای شما مفید بود؟ کدام یک از کشورهای خاورمیانه را برای سفر انتخاب می کنید؟ به نظر شما زیباترین شهر در منطقه خاورمیانه متعلق به کدام کشور است؟ نظرات خود را با خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: دلتابان
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1791

به "برترین مقاصد خاورمیانه برای سفر ایرانیان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد خاورمیانه برای سفر ایرانیان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید