برترین مقاصد خارجی بدون ویزا برای ایرانیان

به گزارش شهر وبلاگ، برای ایرانیان مقاصد و کشورهای مختلفی وجود دارد که سفر به آن ها احتیاج به صدور ویزا ندارد؛ در ادامه به معرفی برترین مقاصد بدون احتیاج به ویزا خواهیم پرداخت.

برترین مقاصد خارجی بدون ویزا برای ایرانیان

خبرنگاران: اگر تابه حال قصد رفتن به یک سفر خارجی نموده باشید، حتماً می دانید که یکی از سخت ترین و استرس زاترین بخش های این سفرها، انجام کارهای مربوط به دریافت ویزا و سپس انتظار برای صادر شدن ویزا است. با توجه به چالش های بسیاری که در مسیر گرفتن ویزا وجود دارد بسیاری از افراد، به خصوص در سفرهای اول خود، ترجیح می دهند به مقاصدی سفر نمایند که احتیاجی به ویزا نداشته باشد.

برای ایرانیان مقاصد و کشورهای مختلفی وجود دارد که سفر به آن ها احتیاج به صدور ویزا ندارد؛ در ادامه به معرفی برترین مقاصد بدون احتیاج به ویزا خواهیم پرداخت.

ترکیه؛ یک سفر هیجان انگیز آسیایی-اروپایی!

کشور ترکیه با توجه به جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری که دارد، یک مقصد بسیار مجذوب کننده برای مسافران ایرانی است. در هرکدام از شهرهای این کشور مانند استانبول، آنتالیا، کوش آداسی، ازمیر و آنکارا می توانید بخشی از زیبایی های کشور ترکیه را ببینید و از تفریحات متنوعی لذت ببرید. غذاهای خوش طعم ترکیه ای و بازارهای سنتی رنگارنگ و زیبای آن در کنار مراکز خرید مدرن که برترین برندها در آن ها شعبه دارند باعث شده تا شهرهای ترکیه مقصد بسیار مناسبی برای مسافران با سلیقه های متنوع باشد.

ترکیه یکی از کشورهای زیبا و پرجاذبه دنیا به شمار می آید که سال ها پیش، قوانین اخذ ویزا را برای ایرانیان لغو نموده است. این مسئله، باعث راحتی مسافران ایرانی برای سفر به این کشور شده است. همان طور که می دانید دریافت ویزا همیشه احتیاجمند هزینه، برنامه ریزی زمانی و دارای شرایط خاص است، اما ورود به ترکیه بدون احتیاج به ویزا، شرایط سفر به این کشور اروپایی را ساده تر نموده است. البته این موضوع به معنای امکان اقامت دائم در ترکیه نیست؛ زیرا بر اساس قوانین ترکیه، ورود و خروج ایرانیان به عنوان توریست تنها به مدت 90 روز امکان پذیر است.

گرجستان؛ تجربه یک سفر رنگارنگ خارجی

مسافران ایرانی می توانند بدون ویزا، مسافرتی نهایتاً 45 روزه به گرجستان داشته باشند و این نکته مهم باعث شده تا این کشور به یکی از گزینه های محبوب ایرانیان برای سفرهای خارجی تبدیل گردد. گرجستان مرز زمینی با ایران ندارد و با توجه به فاصله این کشور با ایران، اغلب مسافران ترجیح می دهند با خرید بلیط هواپیما یا رزرو تور به این کشور سفر نمایند. شهر تفلیس در جنوب شرقی اروپا و مرکز کشور گرجستان، شهری بزرگ و زیبا و مقصدی شگفت انگیز برای مسافران است. شهر تفلیس نقطه اتصال آسیا و اروپا نیز محسوب می گردد و به همین علت در این شهر همایش ها، جشنواره ها و نشست های بین المللی مختلفی نیز برگزار می گردد.

اگر در پی یک سفر مجذوب کننده به شهری با معماری های متنوع از قرون وسطی تا نئوکلاسیک و استالینیت هستید، به شما پیشنهاد می کنیم به شهر تفلیس به گرجستان سفر کنید! در گرجستان بعلاوه شهرهای زیبای ساحلی مانند باتومی و بعلاوه پارک ها و باغ های طبیعی و کوهستان های زیبایی نیز وجود دارد که هرکدام از آن ها از جاذبه های شگفت انگیز و زیبای این کشور به شمار می آیند. وجود تمام این جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی به علاوه این نکته که مسافران ایرانی برای سفر به این کشور احتیاجی به ویزا ندارند، باعث شده تا بسیاری از توریستان ایرانی برای یک سفر خارجی مجذوب کننده، این مقصد را انتخاب نمایند.

ارمنستان؛ یک مقصد نزدیک و صمیمی!

ارمنستان همسایه شمالی کشور ما است. سفر به این کشور نیز برای اتباع ایرانی بدون ویزا و برای 90 روز ممکن است. با توجه به جاذبه های بسیار این کشور و هزینه های نسبتاً پایین سفر به آن، بسیاری از ایرانیان، ارمنستان را به عنوان مقصدی برای سفر خود انتخاب می نمایند. شهر ایروان در کشور ارمنستان مملو از جاذبه های تاریخی و فرهنگی همانند میدان جمهوری، موزه تاریخ ارمنستان، خانه موزه مارتیروس ساریان و موزه یرواندکوچار، کلیسای جامع زوارتنوتس و دژ اربونی ایروان، بازار ورنیساج ارمنستان، گورستان یرابلور و مجسمه مادر ارمنستان (مام ارمنستان) است.

ارمنستان کشوری چهارفصل است که در تمام فصول سال زیباست. زمستان های این کشور بسیار سرد و تابستان های آن گرم و خشک است. اگر در پی تفریحات تابستانی هستید در نیمه اول سال به این کشور سفر کنید و اگر به تفریحات زمستانی علاقه مندید در نیمه دوم سال می توانید در ارمنستان از این تفریحات لذت ببرید. بهار ارمنستان بسیار زیبا و خوش رنگ است و آب وهوا در این فصل در کشور ارمنستان بسیار متعادل است.

مالزی؛ کشور فرهنگ های متنوع

کشور مالزی یکی دیگر از کشورهای توریستی است که مسافران ایرانی می توانند بدون ویزا به آن سفر نمایند. سفر به این کشور به نسبت بسیاری از مقاصد توریستی دیگر هزینه کمتری دارد؛ اما باید توجه کنید که تنها 14 روز می توانید بدون ویزا در این کشور اقامت کنید. در سفر به مالزی می توانید از تماشای های متنوعی تماشا کنید. با خرید بلیط پرواز خارجی، می توانید در عرض 8 ساعت به کوالالامپور برسید و از جنگا های این شهر سواحل بکر جزایر پرهنتیان، پارک های ملی گونونگ مولو، جنگل های بورنئو و غواصی در آب های زلال لذت ببرید.

آب وهوای کشور مالزی به ندرت تغییر شدیدی می نماید و در بیشتر روزهای سال دارای آب وهوایی بارانی و دمایی در حدود 30 درجه سانتی گراد است؛ به همین علت تفاوت چندانی نمی نماید که در چه فصلی به مالزی سفر می کنید. فستیوال های متنوع بسیاری در مالزی برگزار می گردد که یکی از آن ها فستیوال تایپوسام است. در این فستیوال مذهبی، بیش از یک میلیون از مردم محلی و هزاران نفر توریست به سمت معبد باتو می روند تا ظرف های شیر خود را به خدایان تقدیم نمایند. برای شرکت در این فستیوال باید جوری برنامه ریزی کنید که در ماه فوریه در کشور مالزی باشید.

کلام آخر

یکی از اولین اقداماتی که باید برای یک سفر خارجی انجام دهیم، گرفتن ویزای کشور مقصد است. مراحل اخذ ویزای کشورهای مختلف می تواند بسیار سخت و طولانی باشد و در مواردی پس از کوشش های بسیار، ویزای شما صادر نمی گردد! تمام این مسائل باعث می گردد که توریستان در پی مقاصدی باشند که سفر به آن ها احتیاجی به ویزا نداشته باشد. البته این مسئله تنها برای سفرهای چندروزه صدق می نماید و ارتباطی به اقامت در این کشورها ندارد.

توریستان ایرانی می توانند به کشورهای مختلفی بدون ویزا سفر نمایند که از مهم ترین این مقاصد می توان به ترکیه، گرجستان، ارمنستان و مالزی اشاره نمود. هرکدام از این کشورها ویژگی های خاص خود را دارند و برای افراد با سلیقه های مختلف و بعلاوه در فصول خاصی از سال گزینه های مناسبی برای سفر هستند. با آشنایی با این کشورهای توریستی و زیبا می توانیم برترین انتخاب را برای سفر خارجی خودمان داشته باشیم و از یک سفر خارجی راحت و مجذوب کننده نهایت لذت را ببریم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 28 آبان 1402 بروزرسانی: 28 آبان 1402 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 2169

به "برترین مقاصد خارجی بدون ویزا برای ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد خارجی بدون ویزا برای ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید