13 دستگاه اجرایی استان قزوین در اقتصاد مقاومتی مشارکت می نمایند

به گزارش شهر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران عباسعلی درافشانی دوشنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در مهمانسرای استانداری تشکیل شد اظهارداشت: هیئت وزیران استانها را موظف نموده اند تا با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی نسبت به برنامه ریزی و اقدام عملی اقدام نمایند.

13 دستگاه اجرایی استان قزوین در اقتصاد مقاومتی مشارکت می نمایند

وی اضافه نمود: با همکاری دستگاههای اجرایی و تشکیل جلسات متعدد برای اجرای برنامه های عملیاتی کارهایی اجرا شده و بعضی دستگاهها به ظور معین برنامه های خود را آماده ارائه نموده اند.

درافشانی توضیح داد: جهاد کشاورزی برنامه مدونی برای اجرا آماده نموده و سند آن آماده شده که پس از ارائه در ستاد برای اجرا آماده می گردد.

در ادامه حسین زکی زاده مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: پس از ابلاغ سیاست های 24 گانه از سال گذشته در کارگروه اقتصادی استان از دستگاه های اجرایی خواسته شد تا برنامه های خود را اعلام نمایند که در مجموع 13 دستگاه اجرایی 110 برنامه خود را ارائه کردند.

وی اعلام کرد: فعال سازی منابع اقتصادی و نیروی انسانی، جلب مشارکت مردمی برای تحقق رشد هشت درصدی از ضرورت های این موضوع است که در دستور کار نهاده شده و بعضی اولویتها معین شده و برای نمونه در کنار دستگاههای صنعت و کشاورزی در حوزه اصناف نیز موضوع ایجاد شهرک شیرینی با محور برندسازی شیرینی باقلوا در دستور کار نهاده شد.

زکی زاده توضیح داد: اولویت های پیش بینی شده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز مطرح و مقرر شد برش های استانی از هر موضوع تهیه گردد تا بتوان با بومی سازی به کارها شتاب بخشید.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین اظهارداشت: ادارات جهاد کشاورزی، استاندارد، آب منطقه ای، برق، امور اقتصادی و دارایی، میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی برای عملیاتی کردن برنامه های خود کارهایی را انجام داده اند و ساز و کارهایی تعریف شده تا حمایت از سرمایه گذاری عملیاتی گردد.

وی اضافه نمود: باید در برنامه های پیش بینی شده به گونه ای حرکت کنیم تا اهدافی که دست یافتنی است در اولویت قرار گیرد و حمایت گردد.

در ادامه جواد حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اظهارداشت: در این بخش نیازمند آسیب شناسی هستیم تا نتیجه کارها بهتر گردد که در این راستا برای نمونه در حوزه شیرینی سنتی فقط به اصناف توجه شد و جمع زیادی از بانوان توانمند که در خانه های خود شیرینی سنتی مانند باقلوا فراوری می نمایند از نگاه برنامه ریزیان مغفول ماند.

وی اضافه نمود: اگر برنامه هایی بخواهد به نتایج موثر برسد باید جامع باشد و همه ذینفعان را در نظر بگیرد و کسانی که می توانند در تحقق برنامه ها نقش داشته باشند را نیز تحت پوشش قرار دهد در غیر این صورت نمی توان به هدف دست یافت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 8

به "13 دستگاه اجرایی استان قزوین در اقتصاد مقاومتی مشارکت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 دستگاه اجرایی استان قزوین در اقتصاد مقاومتی مشارکت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید