ویزای گروهی ایران و روسیه لغو شد

به گزارش شهر وبلاگ، همزمان با سفر یک هیأت گردشگری از ایران به قفقاز روسیه، لغو ویزا سفرهای گروهی بین ایران و روسیه به اجرا گذاشته شد.

ویزای گروهی ایران و روسیه لغو شد

به گزارش خبرنگاران، ایران و روسیه توافقنامه ای را به منظور لغو ویزای گروهی گردشگری بین دو کشور به اجرا گذاشتند، که این توافق در تاریخ 1 جولای 2021 بسته شده بود و در چارچوب آن، شهروندان ایران و روسیه می توانند بدون ویزا برای اهداف توریستی در گروه هایی از پنج تا پنجاه نفر برای یک دوره حداکثر پانزده روزه از کشورهای یکدیگر تماشا نمایند.

از همین رو، با سفر یک هیأت گردشگری از ایران به منطقه قفقاز روسیه، این توافقنامه برای شهروندان ایرانی رسما به اجرا گذاشته شد. رییس نمایندگی بازرگانی سفارت روسیه در ایران نیز از شروع سفرهای بدون ویزای نخستین گروه های گردشگری ایران به روسیه و بالعکس اطلاع داد. روز دوشنبه، سوم مهرماه 1402 نیز با سفر یک هیأت گردشگری از روسیه به شهر بابلسر استان مازندران، لغو رسمی ویزا سفر گروهی به ایران به اطلاع شهروندان روسیه رسانده می گردد.

حرمت الله رفیعی رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در سفری که به همراه جمعی از دفاتر خدمات مسافرتی به منطقه قفقاز روسیه داشته است، به ایسنا گفت: در ادامه تفاهم نامه ای که در خردادماه 1402 در حضور وزیر توسعه اقتصاد روسیه با مجموعه گردشگری قفقاز و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران امضا شد، این هیأت متشکل از تعدادی از آژانس های مسافرتی ایران بدون ویزا به کشور روسیه وارد شد و قرار است با سفر در منطقه قفقاز، ظرفیت های گردشگری بین ایران و این منطقه آنالیز گردد.

او اضافه نمود: با توجه به سفر هیأت گردشگری ایران و روسیه به دو کشور در هفته جاری، از این پس گردشگران ایرانی و روسی در قالب تورهای از 5 تا 50 نفر و به وسیله دفاتر خدمات مسافرتی می توانند بدون ویزا به دو کشور سفر نمایند.

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز اجرای توافقنامه لغو ویزا سفرهای گروهی بین ایران و روسیه را تایید کرد و به ایسنا گفت که برای اجرای این توافق نامه لازم بود آژانس های گردشگری دو کشور معرفی شوند که از ایران حدود 80 آژانس مسافرتی و از روسیه حدود 100 آژانس مسافرتی معرفی شده اند که این تعداد و عملکرد آن ها هر سال بازنگری می گردد.

دیمیتری واخروکوف، معاون وزیر توسعه مالی روسیه نیز حدود دو ماه پیش از اجرای به زودی لغو ویزا سفرهای گروهی بین ایران و روسیه اطلاع داده و گفته بود: روسیه بر توسعه مبادلات توریستی دوجانبه با چین، ایران و هند متمرکز شده است. ما در حال کار روی سفرهای گروهی بدون ویزا، ساده سازی پرداخت ها و سایر زمینه ها برای گردشگران این کشورها و بعلاوه کشورهای عربی هستیم و این یکی از اولویت های استراتژیک امروز روسیه است.

توافقنامه لغو ویزا سفرهای گروهی شامل حال سفرهای انفرادی نمی گردد. با این وجود، روسیه امکان صدور ویزای الکترونیک را برای سفر به این کشور برقرار نموده است. اتباع 55 کشور از جمله ایران می توانند در مدت چهار روز کاری، ویزای توریستی را الکترونیکی برای سفر به این کشور دریافت نمایند. هزینه دریافت ویزای الکترونیک روسیه برای هر نفر حدود 52 دلار است که برای پرداخت این هزینه به کارت های اعتباری بین المللی احتیاج است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 31 شهریور 1402 بروزرسانی: 31 شهریور 1402 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 2164

به "ویزای گروهی ایران و روسیه لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای گروهی ایران و روسیه لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید