کرملین: روابط روسیه با ترکیه نمادی از روابط سازنده است

به گزارش شهر وبلاگ، سخنگوی کرملین گفت که روابط روسیه و ترکیه نمونه ای از ایجاد روابط سازنده با کشورهای عضو ناتو است.

کرملین: روابط روسیه با ترکیه نمادی از روابط سازنده است

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه از تهران در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) یکشنبه گفت روابط روسیه و ترکیه نمونه ای از چگونگی ایجاد روابط سازنده با کشورهای عضو ناتو است.

به گزارش خبرگزاری تاس دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: ترکیه یک کشور ناتو است، اما به طور همزمان، روابط ما با ترکیه مثالی است که نشان می دهد روابط حتی با کشورهای ناتو را می توان ساخت.

سخنگوی کرملین ابراز امیدواری کرد که شرایط روابط روسیه با کشورهای ناتو با وجود اقدامات آمریکا در منطقه می تواند بهبود یابد و روابط مسکو با آنکارا نمونه ای خوب از این مسئله است.

وی اضافه نمود: این روابط برای منطقه ما نسبتاً پایدار است. هرچند که ناتو ائتلافی است که برای مقابله ایجاد شده است.

سخنگوی کرملین بعلاوه نسبت به اقدام غیر قانونی ناو انگلیسی و حوادث مشابه محتمل در آینده هشدار داد.

پسکوف گفت که ورود غیر قانونی یک فروند ناو جنگی انگلیس به آبهای سرزمینی روسیه نزدیک کریمه اقدام تحریک آمیز بوده و تکرار مشابه آن واکنش سخت روسیه را در پی خواهد داشت.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم در مورد اقدام ناوشکن انگلیسی در تجاوز به آب های سرزمینی روسیه گفت که یقین دارد که این اقدام بدون دریافت تایید از سوی آمریکا انجام نشده است.

رسانه های بین المللی چهارشنبه گذشته گزارش دادند یک ناو روسیه ای برای بیرون راندن این ناو جنگی انگلیسی از آب های سرزمینی روسیه در نزدیکی شبه جزیره کریمه مجبور به شلیک اخطار شده است. از سوی دیگر یک جنگنده روسی راستا حرکت این ناو انگلیسی را بمباران کرد.

با این حال بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس یک روز بعد در دفاع از این اقدام متجاوزانه گفت از آنجا که این کشور الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی شناسد معتقد است ناوشکن انگلیسی وارد حریم آبی روسیه نشده بود.

شبه جزیره کریمه در سال 2014 و پس از برگزاری یک همه پرسی، به خاک روسیه ملحق شد اما آمریکا و متحدانش از به رسمیت شناختن آن خودداری نموده اند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1563

به "کرملین: روابط روسیه با ترکیه نمادی از روابط سازنده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: روابط روسیه با ترکیه نمادی از روابط سازنده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید