تاکید صدراعظم آلمان بر ضرورت ارتباط مستقیم اروپا با روسیه

به گزارش شهر وبلاگ، صدراعظم آلمان تاکید نمود اتحادیه اروپا باید در ارتباط مستقیم با روسیه باشد و همزمان رئیس جمهوری روسیه از پیشنهاد برلین و پاریس در این خصوص استقبال کرد.

تاکید صدراعظم آلمان بر ضرورت ارتباط مستقیم اروپا با روسیه

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

آنگلا مرکل روز پنجشنبه گفت که اتحادیه اروپا باید ارتباط مستقیم با روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور برقرار و با ایجاد ساز و کارهایی به تحریکات مسکو پاسخ دهد.

او که در مجلس آلمان سخنرانی می کرد، گفت و گوی رئیس جمهوری آمریکا با همتای روس اش را ناکافی دانست و تاکید نمود: اتحادیه اروپا بعلاوه لازم است قالب های مختلفی برای گفت و گو معین کند.

در پی اظهارات صدراعظم آلمان، کاخ کرملین دقایقی پیش اظهار داشت که ولادیمیر پوتین از تقویت گفت و گوها با اتحادیه اروپا استقبال می نماید.

رئیس جمهوری روسیه تاکید نمود که نگاه ما به پیشنهاد فرانسه و آلمان برای برگزاری اجلاس مثبت بوده و گفت و گوها لازم است.

روز گذشته، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی از کوشش صدراعظم آلمان و رییس جمهوری فرانسه برای ملاقات رهبران اروپا با رییس جمهوری روسیه اطلاع داد.

کوشش اروپا برای احیای روابط با روسیه در حالی انجام می گردد که ولادیمیر پوتین و جو بایدن روز 16 ماه ژوئن (26 خرداد) در ژنو با یکدیگر ملاقات کردند و از نتایج اصلی این ملاقات توافق دو طرف برای بازگشت سفیران روسیه و آمریکا به محل کار خود در مرکز های دو کشور می توان اشاره نمود.

فایننشال تایمز به نقل از افراد آشنا با تصمیمات دیپلماتیک گزارش داد که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به طور خصوصی خواهان نشست سران اروپایی با حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در کوشش برای راهنمایی اتحادیه اروپا به سمت تعامل نزدیکتر با روسیه هستند.

فایننشال تایمز به نقل از دیپلمات های مطلع نوشت: پیشنهاد نشست سران اروپا به وسیله مرکل پیش می رود و مکرون از این ایده حمایت می نماید.

بعلاوه گزارش شده است که دیپلمات های آلمانی و فرانسوی سایر اعضای اتحادیه اروپا را در جلسه چهارشنبه در بروکسل با طرح پیشنهادی نو برای بهبود روابط با روسیه در جریان قرار داده اند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1544

به "تاکید صدراعظم آلمان بر ضرورت ارتباط مستقیم اروپا با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید صدراعظم آلمان بر ضرورت ارتباط مستقیم اروپا با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید