بهترین فیلم هایی که براساس داستان های واقعی ساخته شده اند

به گزارش شهر وبلاگ، بسیاری از فیلم نامه هایی که به فیلم های سینمایی تبدیل می شوند از یک داستان واقعی اقتباس شده اند و تعدادی از آن ها از آثار ارزشمند تاریخ سینما هستند.

بهترین فیلم هایی که براساس داستان های واقعی ساخته شده اند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، اگرچه بخش عظیمی از پیشرفت و عظمت هنر سینما زمانی به دست آمد که پیروز شد تخیل دور از واقعیت انسان را به تصویر بکشد اما واقعیت آن است که هنر هفتم همواره به روایت واقعیت هم وفادار بوده است. به همین دلیل تعداد فیلم هایی که براساس داستان هایی واقعی ساخته شده اند، چندان هم کم نیست و در میان آن ها آثار ارزشمندی وجود دارند که فرصت تبدیل شدن به بهترین فیلم های تاریخ سینما را هم پیدا نموده اند. واقعیت آن است که نوشتن یک فیلم نامه جذاب و بی بدیل براساس یک داستان واقعی بسیار دشوارتر از نگارش یک داستان کاملا منحصربه فرد به نظر می رسد.

فیلم هایی که براساس داستان های واقعی ساخته می شوند، لزومی به پای بندی به اصل داستان نمی بینند و در بسیاری از موارد برای سینمایی ترشدن، نزدیکی بیشتر به تماشاگر و روایت همزمان چند داستان تحت تاثیر تغییرات متعددی قرار می گیرند. حوادث باورنکردنی، شخصیت های تاریخی، جنگ های خونین و اتفاقات حماسی از جمله سوژه هایی هستند که در فیلم هایی که براساس داستان های واقعی ساخته شده اند به تصویر کشیده می شوند.

در ادامه می توانید با بهترین فیلم هایی که براساس داستان های واقعی ساخته شده اند، آشنا شوید. با بخش سوم معرفی فیلم هایی که روایتی واقعی را به تصویر می کشند همراه با ایرنا زندگی باشید.

The Pianist | پیانیست

نمره منتقدان: 95 از 100

ولادیسلاو اشپیلمان، یک نوازنده یهودی پیانو بود که در دوران جنگ دنیای دوم در لهستان زندگی می کرد. او برای رادیو این کشور پیانو می نواخت اما زمانی که آلمان نازی لهستان را تصرف کرد، زندگی برای یهودیان سخت تر از قبل شد. اشپیلمان در طول جنگ دنیای شاهد آزار و اذیت یهودیان بود. اگرچه پدر و مادر، خواهران و برادر اشپیلمان کشته شدند اما او پیروز شد تا سال 1945 زندگی مخفیانه خود را در لهستان ادامه دهد. او در سال 2000 و در 88 سالگی در ورشو درگذشت.

این فیلم براساس کتاب خاطرات اشپیلمان ساخته شده و رومن پولانسکی، کارگردان مشهور لهستانی، فیلم پیانیست را بهترین ساخته خود می داند. آدرین برودی، بازیگر محبوبی که به انتخاب های وسواسی اش در سینما شهرت دارد برای هنرنمایی در نقش ولادیسلاو اشپیلمان جایزه بهترین بازیگر نقش اول اسکار را برنده شد. فیلم پیانیست دو جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نامه اقتباسی اسکار را هم درون کارنامه اش قرار داده تا یکی از بهترین فیلم هایی باشد که درباره جنایت های حکومت آلمان نازی ساخته شده است.

خلاصه داستان: ولادیسلاو اشپیلمان، نوازنده یهودی پیانو، در لهستان زندگی می نماید. او که مثل همواره راهی رادیو شده تا برای مردم کشورش پیانو بنوازد، متوجه می گردد ارتش آلمان نازی به لهستان نفوذ نموده و جان او به عنوان یک یهودی در خطر است.

Hidden Figures | ارقام پنهان

نمره منتقدان: 93 از 100

این درام زندگینامه ای که در سال 2016 اکران شد، تئودور ملفی را در نقش کارگردان خود می بیند. اگرچه تئودور ملفی یکی از نویسندگان فیلم نامه این فیلم هم لقب می گیرد اما ملفی در کنار آلیسون شرودر فیلم نامه ارقام پنهان را نوشته است. فیلم نامه این فیلم براساس کتابی به همین نام اثر مارگوت لی شترلی نوشته شده که داستان واقعی زنان ریاضیدان سیاه پوست آمریکایی را بازگو می نماید. این زنان در جریان رقابت فضایی آمریکا و شوروی در ناسا مشغول به کار بودند. تمرکز داستان این فیلم روی پرداختن به حقیقت های نژادپرستانه و زن ستیزانه در فرهنگ سنتی آمریکایی است و در رسیدن به این هدف هم پیروز ظاهر می گردد.

اکتاویا اسپنسر، کوین کاستنر، کریستین دانست و جیمز پارسونز در کنار ماهرشالا علی از بازیگران شناخته شده فیلم ارقام پنهان هستند. فیلمی که با بودجه 25 میلیون دلاری بیشتر از 214 میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت. داستان این فیلم براساس داستان واقعی زندگی سه دانشمند ناسا یعنی کاترین جانسون، دوروتی وان و مری جکسون نوشته شده است.

خلاصه داستان: کاترین جانسون، دوروتی وان و مری جکسون سه دانشمند زن سیاه پوست هستند که باید به ناسا یاری نمایند تا در جریان رقابت با اتحاد جماهیر شوروی به پیروزیت دست پیدا کند. اما واقعیت آن است که اختلاف های نژادی و جنسی بسیاری در فرهنگ آمریکایی وجود دارد که آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

Lincoln | لینکلن

نمره منتقدان: 89 از 100

این فیلم زندگی نامه ای که براساس داستان واقعی زندگی آبراهام لینکلن ساخته شده و بخشی از وقایع واقعی زندگی او را به تصویر می کشد. آبراهام لینکلن، شانزدهمین رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، زندگی پرفراز و نشیبی داشت که او را به یکی از تاثیرگذارترین و شناخته شده ترین رییس جمهورهای تاریخ آمریکا هم تبدیل می نماید. فیلم لینکلن به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، دنیل دی لوییس افسانه ای را به عنوان بازیگر نقش اصلی در اختیار دارد. دی لوییس برای هنرنمایی در نقش آبراهام لینکلن برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مراسم آموزشگاه اسکار هم شد. شاید جالب باشد بدانید که این فیلم برای دوازده جایزه اسکار نامزد شد اما در نهایت تنها دو جایزه را تصاحب کرد.

خلاصه داستان: در زمانی که جنگ داخلی آمریکا با خشونت هر چه تمام تر ادامه دارد، رئیس جمهور آمریکا با مسائلی مانند کشتار در میدان های نبرد روبرو است. آبراهام لینکن که با تعداد زیادی از اعضای کابینه اش پیرامون مسئله منع برده داری و آزادسازی برده ها اختلاف نظر پیدا نموده، روزهای سختی در پیش دارد.

April 9th | نهم آوریل

نمره منتقدان: 66 از 100

استودیوهای سینمایی آمریکا و سینماگران آلمان در روایت های گوناگون از تاریخ حکومت نازی فیلم های متعددی ساخته اند. اما یکی از فیلم های متفاوت این لیست عنوانی محصول کشور دانمارک است. فیلم نهم آوریل در سطح و اندازه سینمای دانمارک کوشش می نماید تا یکی از روزهای تاریخی این سرزمین صلح طلب و دورافتاده را به تصویر بکشد؛ نهم آوریل 1940. روزی که خورشید هم گام با نیروهای آلمان به سرزمین دانمارک یورش برد. هیتلر برای حکومت بر اروپا هیچ محدودیتی نداشت و دانمارک هم یک سرزمین آسان برای فتح به نظر می رسید. . تضاد ترسناک قدرت دو کشور آلمان و دانمارک در آن روزها به خوبی در فیلم نهم آوریل به تصویر کشیده شده است.

خلاصه داستان: سربازان معمولی دانمارک که هیچ شناختی از جنگ و تسلیحات نظامی ندارند باید کوشش نمایند تا مانع نفوذ ارتش شکست ناپذیر آلمان به خاک کشور خود شوند. در دهه 40 میلادی دانمارک حتی وسایل نقلیه قدرتمندی هم درون ارتش خود نداشت و بیشتر سربازان این کشور با دوچرخه آماده رزم می شدند

Enemy at the Gates | دشمنی در پشت دروازه های شهر

نمره منتقدان: 61 از 100

این فیلم مانند بسیاری از فیلم هایی که درباره تاریخ آلمان نازی ساخته شده فیلم نامه ای براساس واقعیت دارد و به روایت زندگی واسیلی گریگوریویچ زایتسف می پردازد. او یکی از ماهرترین تک تیراندازان ارتش سرخ روسیه بود و از سال 1937 تا 1945 توانست بیش از 400 نفر از نظامیان ارتش آلمان را با تیراندازی به قتل برساند. با این حال واسیلی هرگز جان خود را در جنگ ها از دست نداد. این فیلم هم براساس رویدادهای کاملا واقعی ساخته شده است.

خلاصه داستان: در پاییز سال 1942، جایی که ارتش آلمان نازی به دروازه های استالینگراد می رسد و برای تصرف این شهر وارد عمل می گردد، یک نام تنومند در برابر آن ها می ایستد؛ واسیلی زایتسف، تک تیرانداز ماهر روسی که با حمایت دولت روسیه به یک قهرمان محلی تبدیل شده باید از استالینگراد دفاع کند. با این حال او با یک رقیب عظیم روبرو است؛ سرگرد کونیگ در میان نیروهای آلمان به تیراندازی حرفه ای شهرت دارد. در میان آتش جنگ دنیای، زایتسف و کونیگ برای یاری به ارتش کشورهای خود به جان یکدیگر می افتند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1369

به "بهترین فیلم هایی که براساس داستان های واقعی ساخته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فیلم هایی که براساس داستان های واقعی ساخته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید