کالین: توافقنامه مشخص حوزه صلاحیت دریایی بین مصر و یونان بی اعتبار است

به گزارش شهر وبلاگ، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: توافقنامه معین حوزه صلاحیت دریایی بین مصر و یونان برای آنکارا فاقد اعتبار است، زیرا این اقدامی در راستای حذف ترکیه از شرق مدیترانه است. آنها می خواهند ما به خلیج آنتالیا بسنده کنیم.

کالین: توافقنامه مشخص حوزه صلاحیت دریایی بین مصر و یونان بی اعتبار است

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در تبادل نظر با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان ترک با اشاره به نقض توافق نامه از سوی یونان در مدیترانه شرقی گفت: یونان تا به امروز با تکیه بر اتحادیه اروپا اقدامات مختلفی را در این منطقه انجام داده است. گمان می کنم اروپایی ها اکنون چهره واقعی فعالیت های لابی گری این کشور علیه ترکیه را آشکارا دیده اند.

کالین در خصوص توافقنامه معین حوزه صلاحیت دریایی بین مصر و یونان در مدیترانه شرقی گفت: ترکیه حدود 2.5 ماه مذاکراتی را با یونان انجام داد. در برلین نیز تبادل نظرهایی در این زمینه صورت گرفت و به نتایج مثبتی دست یافتیم.

وی در این باره اضافه نمود: وزارت امور خارجه ما حتی بر سر متن بیانیه مشترکی راجع به این موضوع موافقت نموده بود. ولی یک روز قبل از اعلام ما، یونان گفت که چنین توافقی را با مصر انجام داده است.

کالین با اشاره به اینکه در این خصوص با همتای یونانی خود تبادل نظرهایی داشته است، اضافه نمود: بعد از اعلام این توافقنامه٬ دستورالعملی از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشورمان دریافت کردیم مبنی بر اینکه شما مذاکرات را متوقف کنید. به آلمانی ها و یونانی ها نیز اطلاع دهید. ما نمی توانیم این مذاکرات را ادامه دهیم.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تاکید نمود: توافقنامه معین حوزه صلاحیت دریایی بین مصر و یونان برای آنکارا فاقد اعتبار است، زیرا این اقدامی در راستای حذف ترکیه از شرق مدیترانه است. آنها می خواهند ما به خلیج آنتالیا بسنده کنیم. پذیرش این توافقنامه از سوی ما ممکن نیست.

وی اضافه نمود: در مدیترانه شرقی دو موضوع اصلی؛ حوزه صلاحیت دریایی ترکیه و حقوق و منافع ترکهای قبرس مد نظر ما است. اینها همگی بخشی از مدیترانه شرقی هستند. با این وجود ما اگرچه همچنان هوادار حل این مسائل به وسیله مذاکره و تبادل نظر هستیم اما از سوی یونان با نقض توافقنامه و سلب اعتماد روبرو می شویم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 410

به "کالین: توافقنامه مشخص حوزه صلاحیت دریایی بین مصر و یونان بی اعتبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالین: توافقنامه مشخص حوزه صلاحیت دریایی بین مصر و یونان بی اعتبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید