اردوغان: خصومت با اسلام مثل سرطان در اروپا در حال اشاعه است

به گزارش شهر وبلاگ، اردوغان با اشاره به افزایش توهین ها علیه اسلام و مسلمانان گفت، این کارها به بهانه آزادی بیان صورت می گیرند.

اردوغان: خصومت با اسلام مثل سرطان در اروپا در حال اشاعه است

با ما سفر کنید و با تورهای اروپا تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد از کاریکاتور توهین آمیز مجله فرانسوی شارلی ابدو گفت، خصومت علیه اسلام همانند سرطان در حال اشاعه در اروپاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جمع گروه پارلمانی حزب حاکم عدالت و ترکیه گفت: متاسفانه ما وارد دوره ای می شویم که خصومت در قبال اسلام، مسلمانان و بی احترام به حضرت محمد (ص) همانند سرطان در حال پخش شدن است، خصوصا در میان رهبران اروپا.

اردوغان با اشاره به افزایش توهین ها علیه اسلام و مسلمانان گفت، این کارها به بهانه آزادی بیان صورت می گیرند.

او گفت: هیچ مسلمانی نمی تواند تروریست باشد، هیچ تروریستی هم نمی تواند مسلمان باشد چون یک تروریست، قاتلی شرور و بدخواه است که برای رسیدن به اهداف خودش هیچ تردیدی برای کشتن بیگناهان نمی کند. به اعتقاد من، دشمنان اسلام و ترکیه در باتلاق نفرتی که به اسم آزادی وارد آن شده اند، غرق خواهند شد. نشانه هایی از بازگشت اروپا به دوره بربریت خودش وجود دارد.

اردوغان با اشاره به اقدام شارلی ابدو در انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول اکرم (ص) گفت: نیازی نیست من درباره این افراد پستی که به پیامبر محبوب من، محبوت ترین ها، اهانت می نمایند، چیزی بگویم.

او اضافه کرد: مایه افتخار ماست که مقابل حملاتی که پیامبرمان را هدف می دهند، قاطعانه بایستیم. پیامبر ما مایه افتخار مکه، مدینه، آسیا، آفریقا، اروپا و کل دنیا است. همه جا و همواره. ما آن روزی که آخرین نفسمان را بکشیم، نخواهیم مرد، بلکه روزی می میریم که مقابل چنین حملاتی سکوت نموده و پاسخ ندهیم.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: فرانسه و اروپا در کل، به سیاست های شرورانه، تحریک آمیز، زشت و منفور ماکرون (رئیس جمهوری فرانسه) و کسانی که ذهنیت مشابهی دارند، نیازی ندارد. اروپایی ها باید علیه این رویه خطرناک وارد عمل شوند تا آینده روشنی برای خودشان و بچه هایشان به ارمغان آورند.

اردوغان همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش به سوریه اشاره نمود و گفت: مردم سوریه با خون و جانشان، بهای بازی های استراتژی نیروهایی را پرداخت می نمایند که از این منطقه و خارج از این منطقه و گروه های تروریست تحت کنترل نیروهای خارجی آمده اند. ترکیه نمی تواند عقب بنشیند و این ریاکاری را تماشا کند.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: قدرت ترکیه برای خلاص کردن سوریه از شر تمام این گروه های تروریستی کافی است. ترکیه هیچ چشم داشتی به اراضی دیگران ندارد و تنها هدفش حفاظت از امنیت خودش و تضمین صلح و رفاه مردم سوریه است.

رجب طیب اردوغان در ادامه با اشاره به بحران قره باغ گفت که با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تماس تلفنی داشته است. او گفت: ما با پوتین تماس داشتیم. گفتیم بیایید و به این مساله در قفقاز سرانجام دهید. ما می توانیم این را با هم حل کنیم.

رهبر ترکیه همچنین پیشنهاد نشست پوتین و نخست وزیر ارمنستان و همچنین الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان را عنوان کرد. اردوغان گفت: بیایید گام صادقانه ای درباره این مساله برداریم. ما باید این را تمام کنیم. گفت و گوی خوبی با پوتین داشتم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 805

به "اردوغان: خصومت با اسلام مثل سرطان در اروپا در حال اشاعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: خصومت با اسلام مثل سرطان در اروپا در حال اشاعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید