پیش بینی رهبر اپوزیسیون بلاروس درباره موج جدید اعتراضات

به گزارش شهر وبلاگ، رهبر اپوزیسیون بلاروس انتظار دارد اعتراضات گسترده علیه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور حرفه ای بلاروس مجدداً در فصل بهار و با سازمان دهی بیشتر نسبت به سال گذشته، شروع گردد.

پیش بینی رهبر اپوزیسیون بلاروس درباره موج جدید اعتراضات

به نقل از رویترز، سوتلانا تیخانوفسکایا طی سفری به فنلاند گفت اکثریت بلاروسی ها هنوز فکر می نمایند لوکاشنکو باید کناره گیری کند و زمستان را به سازمان دهی کردن خود سپری نموده اند.

وی اظهار داشت: کرسی لوکاشنکو به لرزه افتاده است.

تیخانوفسکایا گفت اپوزیسیون در حال صحبت با نخبگان بلاروس، پلیس ایالتی و پلیس ضدشورش بوده و به اطلاعاتی در خصوص خشونت و شکنجه دسترسی پیدا نموده است.

وی اظهار داشت: افراد نزدیک او نمی توانند بلند به زبان آورند، اما متوجهند که او دیگر رهبر نیست و برای آن ها بهتر است که از اکثریت مردم بلاروس حمایت نمایند. لوکاشنکو کشور را وارد یک بحران سیاسی، بشری و مالی نموده است.

تیخانوفسکایا که روز پس از انتخابات بلاروس به لیتوانی گریخت، گفت ساختارهای جدید اعتراض در حال شکل گیری است که بعضی زیرزمینی هستند و تا به امروز نیز در تحریک اعتصابات یا تضمین محرومیت بلاروس از مسابقات جهانی هاکی روی یخ، تأثیرگذار بوده اند.

وی اظهار داشت: تا قبل از این اعتصابات نداشتیم.

رهبر اپوزیسیون بلاروس که تیم وی تا به امروز با چین و ژاپن و کشورهای غربی ارتباط برقرار نموده، گفت: اپوزیسیون بلاروس حالا در همه جا به دنبال دوستانی است.

تیخانوفسکایا طی سفری 4 روزه به فنلاند، با سانا مارین، نخست وزیر، ساولی نینیستو، رئیس جمهور فنلاند، پکا هاویستو، وزیر امور خارجه این کشور ملاقات و اظهار داشت که فنلاند می تواند در بحران بلاروس مانند یک واسطه گر عمل کند.

مارین و نینیستو درخواست برای اظهارنظر از طرف رویترز را رد کردند اما هاویستو گفت به تیخانوفسکایا گفته گمان می نماید طرف ثالث نمی تواند بین اپوزیسیون بلاروس و مقامات واسطه گری کند.

تیخانوفسکایا در پاسخ به اینکه آیا کوشش نموده با روسیه، که نقش کلیدی در حمایت از لوکاشنکو بازی می نماید، صحبت کند یا نه، گفت: اپوزیسیون بلاروس از زمان انتخابات ماه اوت پیام های بسیاری به این کشور فرستاده اما پاسخی دریافت ننموده است.

طرح پیشنهاد تأسیس سفارت فنلاند در بلاروس

سرویس مطبوعاتی تیخانوفسکایا بیان کرد این نامزد سابق ریاست جمهوری بلاروس پیشنهاد نموده پکا هاویستو، وزیر خارجه فنلاند پس از انتخابات آزاد، سفارت خانه ای در بلاروس تأسیس کند.

فنلاند دارای دفتر سفارت خانه خود در بلاروس است که توسط سفارت فنلاند در ویلنیوس اداره می گردد.

تیخانوفسکایا طی نشست های خود با سیاست مداران فنلاندی پیشنهاد کرد که وزارت خارجه فنلاند، گشایش سفارت خانه فنلاندی در مینسک را پس از انتخابات آزاد مدنظر قرار دهد و برنامه بلندمدتی را برای همکاری دوجانبه بین فنلاند و بلاروس دموکراتیک تدوین کند.، ایسنا

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1163

به "پیش بینی رهبر اپوزیسیون بلاروس درباره موج جدید اعتراضات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی رهبر اپوزیسیون بلاروس درباره موج جدید اعتراضات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید