پهپادهای یمن اهدافی در جنوب عربستان را نابود کردند

به گزارش شهر وبلاگ، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دریافت فرودگاه بین المللی ابها و پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب عربستان اطلاع داد.

پهپادهای یمن اهدافی در جنوب عربستان را نابود کردند

به نقل از شبکه خبری المسیره، یگان پهپادی ارتش یمن صبح امروز (دوشنبه) فرودگاه بین المللی ابها و پایگاه نظامی خمیس مشیط در جنوب عربستان را هدف قرار داده است.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این ارتباط گفت که این حمله در چارچوب حق مشروع و طبیعی یمنی ها برای پاسخ به جنایات سعودی ها و ادامه محاصره علیه یمن اجرا شده است.

این چندمین باری است که فرودگاه نظامی ابها و پایگاه ملک خالد در خمیس مشیط در جنوب خاک عربستان هدف حملات پهپادی یمن قرار می گیرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن یکشنبه شب هفته گذشته نیز از هدف قرار دریافت پایگاه های نظامی و مواضع حساس و مهم عربستان در مناطق عسیر، جیزان و شرکت آرامکو در بندر رأس التنوره با استفاده از 14 پهپاد و هشت فروند موشک یمنی اطلاع داد.

سرتیپ یحیی سریع آدینه هفته گذشته نیز اظهار داشت که ارتش یمن با استفاده از پنج فروند هواپیمای بدون سرنشین قاصف 2K حملات هوایی گسترده ای را به تعدادی از مراکز مهم و حساس پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط در خاک عربستان انجام داده است.

حملات بازدارنده ارتش یمن به دنبال آن صورت می گیرد که ائتلاف سعودی که شکست های سنگینی از جنبش انصارالله در مأرب متحمل شده و اقدام به بمباران صنعاء پایتخت یمن کرد.

حملات هوایی ائتلاف سعودی به دنبال فزونی نظامی ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله در مأرب و همچنین حملات موشکی و پهپادی به عمق خاک عربستان اجرا شده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.، ایرنا

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1237

به "پهپادهای یمن اهدافی در جنوب عربستان را نابود کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهپادهای یمن اهدافی در جنوب عربستان را نابود کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید