هشدار ایرلند درخصوص رویکرد انگلیس در قبال توافق برگزیت

به گزارش شهر وبلاگ، وزیر امور خارجه جمهوری ایرلند هشدار داد رویکرد انگلیس در قبال برگزیت به مسائل عظیمی منجر خواهد شد.

هشدار ایرلند درخصوص رویکرد انگلیس در قبال توافق برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سایمون کاوینی وزیر امور خارجه جمهوری ایرلند روز دوشنبه درخصوص رویکرد انگلیس در قبال توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) هشدار داد.

به نوشته روزنامه ایندپندنت، او در پاسخ به یادداشتی که دیوید فراست معاون وزیر کشور انگلیس در امور برگزیت گفت، رویکرد انگلیس به مسائل عظیمی منجر خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایرلند ضمن تحریک آمیز دانستن این یادداشت گفت، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس میخواهد پروتکل مربوط به ایرلند شمالی (بخشی از بریتانیا) در توافق برگزیت را لغو کند.

فراست در یادداشت خود نوشته بود از توافقات اتحادیه اروپا درخصوص قوانین تجاری استقبال می نماید اما این توافقات فقط به بخش کوچکی از مسائل اشاره دارند و بحران های فزاینده ای را از مهلتی به مهلت دیگر منتقل می نمایند.

کاوینی در پاسخ به این ادعا گفت انگلیس میخواهد اتحادیه اروپا را مقصر جلوه دهد و این در حالی است که لندن درخواست مهلت سه ماه نموده بود.

این مقام جمهوری ایرلند بعلاوه درخصوص ایجاد حساسیت های سیاسی در ایرلند شمالی هشدار داد و گفت آنچه باید انجام گردد این است که اتحادیه اروپا و انگلیس راه همکاری را پیش بگیرند.

انگلیس با سپری کردن دوره انتقالی 11 ماهه، انتها از روز یکم ژانویه 2021 از اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپایی خارج شد. اما اتحادیه اروپا 25 اسفند ماه سال گذشته اعلام نمود که اقدام حقوقی علیه انگلیس به علت عدم رعایت مفاد توافق برگزیت را شروع نموده است.

اختلافات بر سر جبل الطارق، اجرای پروتکل ایرلند شمالی و بعلاوه اختلافات گمرکی از جمله مسائل بغرنج میان انگلیس و اتحادیه اروپا در دوران پسابرگزیت است که باعث تشدید تنشها میان دو طرف شده است.

اواخر ماه گذشته، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در ملاقات با نخست وزیر انگلیس در حاشیه نشست سران گروه 7 تاکید نمود که روابط لندن و پاریس در صورتی احیا خواهد شد که دولت انگلیس به وعده های خود بر اساس توافق برگزیت تمام و کمال عمل کند.

م

آموزشگاه ما

آموزشگاه ما | آموزش باید برای همه در دسترس باشد

ورزش من و تو

ورزش من و تو | مجله خبری و ورزشی، اخبار ورزشی
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1511

به "هشدار ایرلند درخصوص رویکرد انگلیس در قبال توافق برگزیت" امتیاز دهید

1 کاربر به "هشدار ایرلند درخصوص رویکرد انگلیس در قبال توافق برگزیت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ایرلند درخصوص رویکرد انگلیس در قبال توافق برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید