مهار آنفلوآنزای اسپانیایی به روایت تصویر

به گزارش شهر وبلاگ، در سال 1918، نه درمانی برای آنفلوآنزا بود نه آنتی بیوتیکی برای درمان عوارضی مثل عفونت ریه پیدا شده بود. بیمارستان ها بسرعت از پا درآمدند.

مهار آنفلوآنزای اسپانیایی به روایت تصویر

ماسک برای پیشگیری از آنفلوآنزا در زمان همه گیری جهانی آنفلوآنزای اسپانیایی

بیش ار حد شبیه دیدن همه گیری جهانی کرونا با همه گیری جهانی آنفلوآنزای اسپانیایی در سال 1918 که جان حداقل 50 میلیون نفر را در جهان گرفت، می تواند بسیار گمراه کننده باشد.

کرونای 2019 یک بیماری کاملا جدید است که بیشتر افراد مسن را درگیر می کند، اما آنفلوآنزایی که در سال 1918 جهان را فراگرفت، بیشتر افراد 20 تا 30 سال را مبتلا می کرد که معمولا سیستم ایمنی قوی تری دارند. با این حال اقدامات دولت ها و مردم برای جلوگیری از شیوع این دو بیماری عفونی مشابه بوده است.

اداره بهداشت عمومی انگلستان برای تدوین برنامه احتیاطی خود برای مقابله با کرونا، درباره شیوع آنفلوآنزای اسپانیایی تحقیقاتی انجام داد. نتیجه اصلی این تحقیقات این بود که موج دوم آنفلوآنزای اسپانیایی در پاییز 1918 مهلک تر از آغاز آن بود.

در مه 1918 که ویروس اولین قربانی اش را گرفت، بریتانیا هنوز در جنگ بود و مانند بسیاری از دولت های دیگر غافلگیر شد. به نظر می رسد تصمیم بر این بود که به جنگ اولویت بیشتری از آنفلوآنزا داده شود. طبق گزارش های سر آرتور نیوزهولم برای انجمن پزشکی سلطنتی، بیماری بسرعت در میان نیرو های نظامی که به تعداد زیاد جابجا می شدند، در کارخانه های اسلحه سازی و در اتوبوس ها و قطار ها شیوع پیدا می کرد.

او در ژوییه 1918 اطلاعیه ای برای عموم نوشت که در آن به مردم توصیه کرده بود اگر بیمار هستند در خانه بمانند و از اجتماعات بزرگ پرهیز کنند. دولت بر این اطلاعیه سرپوش گذاشت. سر آرتور گفته بود در صورت رعایت این ضوابط، جان بسیاری نجات پیدا می کند، اما مواقعی هست که وظیفه ملی ادامه دادن است حتی اگر برای سلامت و جان افراد خطر داشته باشد.

در جنگ جهانی اول و در سال 1918، در وزارت جنگ خانم ها هر صبح و شب، 15 دقیقه پیاده روی می کردند برای جلوگیری از آنفلوآنزا هوای تازه تنفس کنند

در سال 1918، نه درمانی برای آنفلوآنزا بود نه آنتی بیوتیکی برای درمان عوارضی مثل عفونت ریه پیدا شده بود. بیمارستان ها بسرعت از پا درآمدند. با این که بسیاری از تاترها، سالن های پایکوبی، سینما ها و کلیسا ها در برخی موارد ماه ها تعطیل بودند، ولی دولت اقدام سراسری برای محدودیت و تعطیلی نکرد تا از شیوع این بیماری جلوگیری کند.

به دلیل محدودیت های زمان جنگ، ساعت کار میکده ها کوتاه شده بود، ولی بیشتر آن ها باز بودند. لیگ فوتبال و جام حذفی انگلستان به دلیل جنگ تعطیل شده بودند، ولی برای لغو مسابقات دیگر و محدود کردن اجتماعات اقدام دیگری نشد. تیم های مردان در مسابقات محلی شرکت می کردند و فوتبال بانوان که تماشاچی زیادی داشت در طول این همه گیری جهانی ادامه پیدا کرد.

استفاده ماسک های پارچه ای شبیه به ماسک جراحی برای پیشگیری از آنفلوآنزا

خیابان های برخی شهرک ها و شهر ها ضدعفونی شده بودند و برخی از مردم ماسک می زدند، ولی همه زندگی روزمره شان را می کردند. پیام های بهداشتی گیج کننده بودند و مثل این روزها، اخبار جعلی و تئوری های توطئه بوفور وجود داشتند و بی اعتنایی عمومی به زندگی سالم هم تاثیرگذار بود.

در برخی کارخانه ها، منع کشیدن سیگار کمتر شده بود و این باور وجود داشت که سیگار در جلوگیری از عفونت موثر است. در یک جلسه مجلس عوام بریتانیا در باره این همه گیری جهانی، کلود لوتر کننده مجلس از حزب محافظه کار پرسید: حقیقت دارد که یک روش قطعی جلوگیری از آنفلوآنزا، این است که روزی سه بار کاکائو بخوریم؟

اپراتور تلفن که از گاز پانسمان به عنوان ماسک استفاه کرده

کارزار های تبلیغاتی و اعلامیه ها به مردم هشدار می دادند با سرفه و عطسه این بیماری را منتقل نکنند. در نوامبر 1918، هفته نامه اخبار جهان به خوانندگان خود توصیه کرد: هر شب و هر صبح داخل بینی خود را با آب و صابون بشویید.

هر شب و هر صبح خود را مجبور به عطسه کنید و بعد نفس عمیق بکشید. شال گردن نیندازید، مرتب پیاده روی کنید و از سر کار پیاده به خانه باز شد. هلیم زیاد بخورید. این بیماری در سال 1918 در همه کشور ها شایع شد، ولی تاثیر آن بر هر کشور و میزان تلاش دولت ها برای محافظت از شهروندانشان بسیار متفاوت بود.

در ایالات متحده آمریکا، برخی ایالت ها قرنطینه اعلام کردند که نتایج مختلفی داشت. برخی ایالت های سعی کردند ماسک را اجباری کنند. سینماها، تاتر ها و مراکز تفریحی هم در سراسر کشور بسته شدند.

اقدامات احتیاطی آرایشگران

نیویورک بیست سال بود که کارزاری بر ضد بیماری سل راه انداخته بود، از این رو در مقایسه با شهر های دیگر آمریکا آمادگی بیشتر و تلفات کمتری داشت. با این حال، تاجران و صاحبان مشاغل، مسئولان بهداشتی شهر را زیر فشار گذاشتند تا اماکن عمومی بخصوص سینما و مراکز تفریحی را باز نگه دارند.

یک رفتگر در خیابان های شهر نیویورک در زمان همه گیری جهانی آنفلوآنزا، اکتبر 1918

در آن زمان مثل این روزها، به هوای تازه به چشم یک سپر قوی در جلوگیری از شیوع عفونت نگاه می شد و این باعث کار های مبتکرانه ای برای فعال نگاه داشتن جامعه شد.

به دلیل همه گیری جهانی آنفلوآنزا، دادگاه در پارک و در هوای آزاد برگزار شده است، سانفرانسیسکو، سال 1918

در بسیاری از شهر های آمریکا جلوگیری از اجتماعات بزرگ، بخصوص در عبادتگاه ها غیرممکن بود.

مراسم نیایش روی پله های کلیسای عروج مریم مقدس در دوران همه گیری جهانی آنفلوآنزا، سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

در انتها این همه گیری جهانی، آمار تلفات در بریتانیا 228 هزار نفر بود و بنا به تخمین یک چهارم جمعیت به این ویروس آلوده شده بودند. تلاش برای محو این ویروس مدتی ادامه داشت، اما مردم بیش از پیش از پیامد های بالقوه مرگبار آنفلوآنزای فصلی مطلع شده بودند.

ضدعفونی اتوبوس در لندن برای جلوگیری از آنفلوآنزا، مارس 1920

منبع: فرادید
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 293

به "مهار آنفلوآنزای اسپانیایی به روایت تصویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهار آنفلوآنزای اسپانیایی به روایت تصویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید