واقعیت های جالب کمپانی ال جی

به گزارش شهر وبلاگ، شرکت کره ای ال جی که در این کشور به عنوان پیشتاز فراوری لوازم خانگی شناخته شده است. به طوریکه اولین رادیو، اولین یخچال، تلویزیون و اولین دستگاه تهویه مطبوع در کره به وسیله این شرکت فراوری شد. بعلاوه ال جی در سال 1968 در نیویورک اولین شعبه خارجی خود را بنا کرد که تا امروز به تمامی کشورهای دنیا رسیده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

واقعیت های جالب کمپانی ال جی

البته درست است که در حال حاضر، سامسونگ مشهورترین شرکت در کره جنوبی است، اما همیشه رقیب سرسخت دیگری چون ال جی در پی آن بوده است. هر دو کمپانی کره ای نه تنها در کشور خود بلکه در سطح جهان به رقابت می پردازند و سطح کاری آن ها به بخش های مختلف توسعه داده شده است.

در ادامه قصد دارید 5 واقعیت در خصوص ال جی برای شما بازگو کنیم که شاید تا امروز از آنها آگاهی نداشتید.

  • مقر اصلی ال جی الکترونیکس؛ فرانکفورت آلمان

همچون دیگر غول های بین المللی، ال جی نیز تصمیم گرفته است مقری در اروپا داشته باشد. در ابتدا این مقر در لندن بود، ولی بعدها ال جی تصمیم گرفت آن را به فرانکفورت انتقال دهد. چندین نظریه برای این تصمیم وجود دارد، اما خروج از اتحادیه اروپا یکی از این نظریه ها نیست. گفته می گردد دیگر غول های جهانی فناوری چون فیس بوک و سامسونگ در حال آنالیز تغییر مقر خود به جایی خارج از انگلستان هستند.

اما چرا ال جی فرانکفورت را برگزید؟ یکی از دلایل کاملا واضح است؛ چرا که به گفته الیور گرومان، نایب رئیس ال جی الکترونیکس، آلمان از نظر استراتژیکی خیلی بهتر از انگلستان است. از طرف دیگر با توجه به حضور ال جی در بخش خودرو و فراوری قطعات مختلف، حضور در بخشی که به صنعت خودروسازی معروفیت دارد، می تواند برای غول کره ای بهتر باشد. با این وجود نباید صنایع خورشیدی و خودروهای الکترونیکی را نادیده گرفت.

  • ال جی در شرایط خوبی نیست!

بازار گوشی های هوشمند در شرایط فعلی بازیگران زیادی به خود دیده و کمپانی های چینی، فضا را برای غول های کره ای چون سامسونگ و ال جی تنگ نموده اند؛ سامسونگ به علت مشکل گلکسی نوت 7 و از دست رفتن فرصت های زیاد مورد انتقاد نهاده شد و ال جی موبایل نیز اوضاع بهتری ندارد. این شرایط زمانی بدتر می گردد که بدانیم هیچ اتفاق جدی یا نکته خاصی پیرامون محصولات ال جی نیفتاده است.

مدت ها است که ال جی موبایل علائمی از نگرانی و نارضایتی کاربران احساس می نماید. نتایج تازه بدون شک نسبت به گذشته بدتر شده اند؛ به عنوان مثال می توان به عایدی فروش 19.9 میلیارد دلاری اشاره نمود که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال 2015، حدود 23 درصد کاهش دارد. بدتر این است که مقدار فروش محصولات ال جی در کره جنوبی 41 درصد دچار افت شده است. با اینکه ال جی جی 5 گوشی متمایزی بود ولی هیچ گاه نتوانست یاریگر جدی تجارت ال جی باشد.

  • نام ال جی بازتاب تاریخچه تجارت این کمپانی

نیازی نیست بگوییم که LG یک نام مخفف است. اما واقعا ال جی به چه معنا است؟ خود این نام به تنهایی انعکاس دهنده تاریخچه یفعالیت این برند است. در سال 1947، ال جی به عنوان شعبه ای از محصولات شیمیایی صنعتی تأسیس شد که به ویژه در زمینه فراوری محصولات خانگی چون Lak-Hui (با تلفظ لاکی) فعالیت می کرد.

در سال 1958، زیرمجموعه دیگری به نام Goldstar فعالیتش را شروع کرد که به صورت تخصصی به فراوری محصولات الکترونیکی مشغول شد. در واقع LG Electronics ادامه دهنده راهی است که گلداستار در آن موقع بنا کرد.

در سال 1955، دو کمپانی Lucky و Goldstar با یکدیگر ادغام شده و ازآنجایی که این نام طولانی بود، تصمیم گرفته شد نام این برند به صورت مخفف باشد. LG Cable در سال 1969 میلادی همان Goldstar Cable بود که رسما در سال 1995 به LG Cable تغییر نام پیدا کرد و با اینکه هنوز با این نام فعالیت می نماید ولی از گروه ال جی خارج شده است.

ضمن اینکه LG با شعار Life is Good فعالیت می نماید که به نوعی نام مخفف ال جی را با شعار زندگی خوب است قابل توجیه نموده است.

  • چیرگی کره جنوبی بر بازار تلویزیون اما ال جی در جایگاه دوم

برندهای مختلفی بازار تلویزیون جهان را در اختیار دارند و بی شک سامسونگ و ال جی در رهبری بازار نقش بسزایی برعهده دارند. در سال 2015، سامسونگ 21 درصد از سهم بازار تلویزیون را در اختیار داشت و سهم ال جی 12.6 درصد بود. اختلاف این دو غول کره ای کاملا معین است و سونی با 6.5 درصد از سهم بازار پشت سر رقبای کره ای خود واقع شده است.

البته این آمار و ارقام خیلی قابل توجه نیست. چرا که می دانیم سامسونگ به سطحی بازگشته که سال 2013 در آن قرار داشت و شرایط ال جی نیز حتی بدتر است. خیلی نمی توان منتظر اتفاق خوبی برای ال جی نشست. با اینکه در سال 2016 اوضاع کمی بهتر شده است اما رقبای چینی و ژاپنی مانند سونی، پاناسونیک، توشیبا و… نیز قصد دارند جایگاه خود را ارتقا دهند.

واقعیت این است که ال جی حال خوبی ندارد و نمی تواند گوشی های هوشمند و تلویزیون را در دستان خود داشته باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1842

به "واقعیت های جالب کمپانی ال جی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت های جالب کمپانی ال جی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید