مقامات خارطوم درباره توطئه ها برای ایجاد جنگ داخلی در سودان هشدار دادند

به گزارش شهر وبلاگ، نائب رئیس شورای حاکمیتی سودان روز آدینه درباره توطئه ای طراحی شده برای سنگ اندازی در فرآیند صلح در کشورش هشدار داد.

مقامات خارطوم درباره توطئه ها برای ایجاد جنگ داخلی در سودان هشدار دادند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نائب رئیس شورای حاکمیتی سودان روز آدینه درباره توطئه ای طراحی شده در داخل این کشور برای سنگ اندازی در فرآیند صلح در کشورش هشدار داد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، بر اساس بیانیه شورای حاکمیتی سودان، محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی، این سخنان را طی نطقی برای افسران و نظامیان عضو نیروهای پشتیبانی سریع در پادگان النسور شهر ام درمان در غرب پایتخت بیان داشت.

حمیدتی گفت: با وجود کوشش جدی دولت برای ایجاد صلح پایدار،یک نقشه مطالعه شده برای ایجاد درگیری و جنگ داخلی و کارشکنی در فرآیند صلح در سودان وجود دارد.

حمیدتی به هیچ جزئیاتی درباره دست های پشت پرده طراحی این توطئه اشاره نکرد، اما از وجود عناصری سخن گفت که مایل به تحقق صلح در سودان نیستند و درصدد هستند آتش فتنه و درگیری های قبلیه ای را در مناطق دارفور، کردفان جنوبی و شرق سودان با دلایل تصنعی شعله ور نمایند.

نائب رئیس شورای حاکمیتی سودان از کلیه گروه های مردم سودان خواست با انسجام و همبستگی به مقابله و مبارزه با فتنه ها رفته و صلح را محقق نمایند تا فرصت از بدخواهان سودان گرفته گردد.

طی ماه های گذشته سودان شاهد تنش های سیاسی و درگیری مسلحانه در چندین منطقه بوده است که بارزترین آن مناطق دارفور، شرق سودان و کردفان جنوبی است که قبایل آنجا بر سر دام یا زمین با یکدیگر درگیر هستند و تا به امروز ده ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

منطقه دارفور از سال 2003 شاهد درگیری میان دولت سودان و گروه های شورشی است که براساس گزارش سازمان ملل بیش از 300 هزار کشته و 2.5 میلیون آواره برجای گذاشته است.

ایجاد صلح در سودان یکی از مهم ترین مسائل مطرح در دولت عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان طی مرحله انتقالی محسوب می گردد که در 21 آگوست گذشته آغاز شده و قرار است 39 ماه ادامه داشته و به برگزاری انتخابات منتهی گردد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 563

به "مقامات خارطوم درباره توطئه ها برای ایجاد جنگ داخلی در سودان هشدار دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات خارطوم درباره توطئه ها برای ایجاد جنگ داخلی در سودان هشدار دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید