قیمت شیر گران شد؟ هر کیلو 6 هزار و 400 تومان

به گزارش شهر وبلاگ، شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک قیمت هرکیلوگرم شیرخام را 6400 تومان اعلام کرده است.

قیمت شیر گران شد؟ هر کیلو 6 هزار و 400 تومان

گفته می شود که شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک قیمت هرکیلوگرم شیرخام را 6400 تومان تصویب نموده، اما هنوز این خبر از مراجع رسمی به صورت مصوبه اعلام نشده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، موضوع گرانی شیرخام مدت هاست که در رسانه ها مطرح می شود اما هنوز از نامه و متنی به طور رسمی از طریق وزارتخانه جهادکشاورزی و صمت اعلام نشده است.

گفتنی است برخی از رسانه ها اقدام به انتشار مصوبه ای از طریق وزیر جهاد کشاورزی نموده اند که در این مصوبه آمده است؛ کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای گفت که شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک قیمت هر کیلوگرم شیرخام را 6،400 تومان تصویب کرد و بر اساس مصوبه این شورا صادرات شیرخشک، کره، روغن حیوانی، فراورده های لبنی و دام زنده آزاد است.

در متن این نامه آمده است؛

1- شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در جلسه مورخ 14 تیر 1400 به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی در راستای حمایت از دامداران و پایداری تولید قیمت هر کیلوگرم شیرخام را با 3.2 درصد چربی و بار میکروبی زیر 100 هزار، 6،400 تومان تصویب کرد.

در این نامه همچنین آمده است: تبصره (1): به ازای هر 0.1 درصد افزایش یا کاهش درصد چربی مبلغ 800 ریال متناسب با افزایش و یا کاهش درصد چربی به قیمت شیرخام اضافه یا کسر خواهد شد.

2- صادرات شیرخشک، کره، روغن حیوانی، فراورده های لبنی و دام زنده آزاد است.

تبصره (2): مدیریت صادرات اقلام فوق الذکر اعم از مقدار، زمان، مابه التفاوت صادرات، اهلیت سنجی و اولویت بندی صادرنمایندگان به عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

3- وزارت جهاد کشاورزی مجاز است از طریق سازمان مرکزی تعاون روستایی، شرکت پشتیبانی امور دام، اتحادیه و یا شرکت های مباشر غیر دولتی نسبت به خرید شیرخام، شیرخشک، دام زنده و گوشت قرمز اقدام نماید.

تبصره (3): بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است، موضوع پرداخت تسهیلات بانکی مصوب قانون بودجه 1400 و همچنین مصوبات هیأت محترم وزیران برای سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت پشتیبانی امور دام را از طریق بانک های عامل، پیگیری نموده تا به موقع در اختیار سازمان و شرکت مذکور قرار بگیرد.

4- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است اصل و سود تسهیلات از محل اعتبارات مصوب را متعهد و تضمین نمایند. این تضمین دولت نافی وظلیف بانک برای وصول مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات نیست.

5- سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلفند هزینه های تبعی و ضرر و زیان ناشی از انجام خرید های تضمینی، حمایتی و توافقی را پس از انجام حسابرسی از طریق سازمان حسابرسی و تأیید وزارت جهاد کشاورزی پرداخت نمایند.

6- سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت پشتیبانی امور دام موظف هستند تسهیلات دریافتی را در سررسید مقرر از محل فروش محصولات خریداری شده و ضرر و زیان پرداختی دریافت نمایند.

متن فوق، در برخی رسانه های به نام متن مصوبه افزایش شیر خام منتشر شده است که هنوز تصویری از آن در دست نیست و شنیده ها از این حکایت می کند که تصمیمات رسمی برای تغییر نرخ شیر خام دوشنبه آینده اعلام می شود.

افزایش قیمت شیر به 6 هزار و 400 تومان خواست دامداران بود که در روزهای اخیر اعتراضاتی هم داشتند اما از سوی دیگر انجمن لبنی با انتقاد از این تصمیم تاکید دارد اگر قیمت شیر بالا رود شرایط شرکت های تولید نماینده محصولات لبنی با مشکل روبرو می شود.

آموزشگاه ما

آموزشگاه ما | آموزش باید برای همه در دسترس باشد

ورزش من و تو

ورزش من و تو | مجله خبری و ورزشی، اخبار ورزشی
منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1576

به "قیمت شیر گران شد؟ هر کیلو 6 هزار و 400 تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت شیر گران شد؟ هر کیلو 6 هزار و 400 تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید