قیمت شکر نهایی شد، نرخ برای مصرف کننده نسبت به خرداد ثابت ماند

به گزارش شهر وبلاگ، دبیر انجمن قند و شکر از نهایی شدن قیمت شکر برای صنوف، صنایع و مصرف کنندگان اطلاع داد و گفت: قیمت نهایی برای خانوار بدون تغییر نسبت به خردادماه هر بسته یک کیلویی 8700 تومان باقی ماند.

قیمت شکر نهایی شد، نرخ برای مصرف کننده نسبت به خرداد ثابت ماند

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، بهمن دانایی، دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر با اشاره به برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار و نهایی شدن قیمت شکر برای صنف، صنعت و همچنین خانوار، گفت:

در این جلسه قیمت شکر فراوری داخل درب کارخانه برای صنوف، صنایع و بصورت عمده، با حدود 350 تومان افزایش نسبت به خردادماه 6,650 تومان معین شد.

وی توضیح داد: همچنین قیمت بسته یک کیلوگرمی شکر درب مغازه برای مصرف کننده نهایی بدون تغییر نسبت به خردادماه 8700 تومان معین شد.

دانایی از ابلاغ قیمت های جدید در روز جاری (شنبه 24 آبان 99) اطلاع داد و گفت: با توجه به افزایش چشمگیر هزینه های فراوری، نظر ما این بود که قیمت شکر برای صنوف و صنایع باید 6800 تومان باشد که متأسفانه مورد توافق قرار نگرفت.

وی اضافه نمود: این مساله به زیان فراوری است و به صنعت نیز خسارت وارد می نماید. به عنوان مثال در خردادماه قیمت هر کیسه ای که شکر را در آن می ریزیم، 2000 تا 2050 تومان بود در حالی که همان کیسه الان 5000 تومان عرضه می گردد و قیمتش 2.5 برابر شده است.

دانایی ادامه داد: همچنین قیمت لوازم یدکی، قطعات و سایر مواد اولیه نیز افزایش زیادی داشته اما متأسفانه ما نتوانستیم این مساله را در ستاد تنظیم بازار جا بیندازیم و آنان را قانع کنیم.

بی توجهی به هزینه های فراوری در معین قیمت شکر در حالی است که هفته گذشته ستاد تنظیم بازار در نامه ای آزادسازی قیمت دو کالای شکر و لاستیک را با اعلام شرایطی ابلاغ کرد. طبق اعلام این نهاد چارچوب قیمت گذاری جدید باید بر مبنای قواعد سازمان حمایت باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 862

به "قیمت شکر نهایی شد، نرخ برای مصرف کننده نسبت به خرداد ثابت ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت شکر نهایی شد، نرخ برای مصرف کننده نسبت به خرداد ثابت ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید