سهم اقتصاد دانش بنیان از فراوری ناخالص داخلی 10 درصد می گردد

به گزارش شهر وبلاگ، دکتر اسماعیل قادری فر در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم ما در معاونت علمی و فناوری این است که سهم اقتصاد دانش بنیان در فراوری ناخالص داخلی افزایش معنا داری پیدا کند.

سهم اقتصاد دانش بنیان از فراوری ناخالص داخلی 10 درصد می گردد

وی با بیان اینکه بنا داریم این هدف مهم را تا پایان این دوره از معاونت محقق کنیم، خاطر نشان کرد: با رکورد فروش 120هزار میلیارد تومانی شرکتهای دانش بنیان کم کم به این نقطه خواهیم رسید.

به گفته قادری فر، این نقطه امیدبخشی است که سهم اقتصاد دانش بنیان در اقتصاد کلان کشور از یک اقتصاد خرد به سمت اقتصاد کلان میل کند و ما اندک اندک شاهد این هستیم که وزن اقتصاد دانش بنیان و کسب و کارهای نواورانه در اقتصاد کلان کشور به جای قابل قبول و قابل رشدی برسد.

رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این راستا باید با شدت حمایت بیشتری توسط دستگاههای اجرایی و حاکمیتی حتی قوه قضاییه به عنوان تامین فضای امنیت کسب و کار و مجلس در قانونگذاری برسد.

قادری فر مطرح نمود: با توجه به اینکه احتمالا سال سختی با شیوع کرونا و پیامدهای ناشی از شیوع کرونا و سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی شاهد خواهیم بود این موضوع به ما تکلیف می نماید که در منظومه مالی کشور بیشتر از گذشته به بحث اقتصاد دانش بنیان توجه کنیم و آن را شاخه توسعه کشور برای رسیدن به اهدافمان قرار دهیم.

وی با اشاره به یکی از اهداف مهم معاونت علمی و فناوری گفت: برنامه ریزی ما این است که تا پایان این دوره سهم اقتصاد دانش بنیان به ده درصد فراوری ناخالص داخلی برسد.

قادری فر اضافه کرد:حرکت و تلاشهای شرکتهای دانش بنیان موید این است که ان شالله بتوانیم این راستا را با عزت ادامه دهیم و به اهداف برسیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 470

به "سهم اقتصاد دانش بنیان از فراوری ناخالص داخلی 10 درصد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم اقتصاد دانش بنیان از فراوری ناخالص داخلی 10 درصد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید