تغییر مداوم قیمت نهاده؛ مشکل فعالان رسته دامداری مشاغل خانگی در زنجان

به گزارش شهر وبلاگ، خبرنگاران/زنجان مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تغییر مداوم قیمت نهاده های دامی یکی از مسائل اصلی از رسته دامداری در زنجان است.

تغییر مداوم قیمت نهاده؛ مشکل فعالان رسته دامداری مشاغل خانگی در زنجان

طیب جعفری در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: از سال 90 سال اجرای قانون توسعه مشاغل خانگی در سطح کشور بوده و روش های مختلفی را برای توسعه اشتغال خانگی در کشور دنبال شد؛ در وزارت کار مدل تازهی که سال های اخیر دنبال آن هستند طرح توسعه مشاغل خانگی به وسیله توانمندسازی شاغلان خانگی در افزایش عایدی و فراوری ثروت است.

وی اضافه کرد: سال گذشته طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سطح کشور با همکاری مشترک جهاددانشگاهی و وزارت کار شروع شد تا این نهاد مجری توسعه مشاغل خانگی با پیش بینی اشتغال 50 هزار نفر در سطح کشور به صورت آموزش، اتصال به بازار فروش را انجام دهد.

این مسئول ادامه داد: سهمیه استان زنجان 1800 نفر بوده که در حوزه دامداری رو به عنوان پایلوت در نظر گرفته و اگر نتیجه مثبت حاصل گردد، توسعه در این زمینه اتفاق می افتد. در مدل تازه کوشش بر این است تا به وسیله آموزش و توانمندسازی و یاری به افزایش فناوری در حوزه اشتغال خانگی عایدی واقعی فعالان حوزه افزایش یافته و اشتغال آن ها تثبیت گردد.

جعفری تغییر مداوم قیمت نهاده های دامی را یکی از مسائل اصلی از رسته دامداری عنوان کردو گرفت: با آموزش می توان فراوری خوراک دام را به فعالان این حوزه آموخت که علاوه بر تکمیل زنجیره فراوری و کاهش هزینه ها، بی نیازی از واردات و عایدی را برای دامداران به همراه دارد.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه به وسیله جلب مشارکت قرارگاه آبادانی سپاه از ژن چندقلوزایی نژاد افشار برای اصلاح نژاد دام ها استفاده می گردد، یادآور شد: اشتغال خرد و خانگی یکی از روش های بسیار موثر در کاهش بیکاری و افزایش عایدی شهروندان است و همکاری چندین دستگاه با هم راندمان کاری را بالا می برد.

این مسئول اعلام نمود: اداره کار به عنوان یک دستگاه هماهنگ کننده دراین حوزه عمل می نماید اما موفقیت طرح توسعه مشاغل خانگی مستلزم همکاری دستگاه هایی از قبیل سازمان جهادکشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ بعلاوه شبکه بانکی نیز در تامین تسهیلات نقش مهمی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1816

به "تغییر مداوم قیمت نهاده؛ مشکل فعالان رسته دامداری مشاغل خانگی در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر مداوم قیمت نهاده؛ مشکل فعالان رسته دامداری مشاغل خانگی در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید