سفارت کوبا: سیاست های تحریمی آمریکا علیه ایران و کوبا شکست خورده است

به گزارش شهر وبلاگ، سفارت کوبا در تهران در بیانیه ای ضمن تأکید بر توسعه مناسبات مالی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران، سیاست های تحریمی آمریکا علیه ایران و کوبا را شکست خورده خواند.

سفارت کوبا: سیاست های تحریمی آمریکا علیه ایران و کوبا شکست خورده است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سفارت کوبا در تهران با انتشار بیانیه مطبوعاتی، سیاست های تحریمی آمریکا علیه ایران را همانند تنگناهای ایجاد شده علیه کوبا شکست خورده خواند.

همزمان با کوشش های دولت کوبا در مجمع عمومی سازمان ملل برای خاتمه دادن به تحریم های آمریکا علیه این کشور، سفارت کوبا در تهران با صدور بیانیه ای ضمن تأکید بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران، سیاست های تحریمی آمریکا علیه کوبا و ایران را شکست خورده خواند.

در بیانیه سفارت کوبا در تهران آمده است: کوبا مجدداً خواهان برطرف محاصره اقتصادی، تجاری و اقتصادی ناعادلانه و غیرانسانی است که دولت ایالات متحده بیش از شش دهه بر مردم این کشور تحمیل نموده که در دوران همه گیری کووید-19 وجهه ای شدیدتر از نسل کشی را به نمایش گذاشته است.

بر اساس این بیانیه، ایالات متحده با استکبار و تحقیر، 28 قطعنامه مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محکومیت محاصره را نادیده گرفته و بعلاوه صداهای زیادی را که در سراسر دنیا به طرفداری برای خاتمه دادن به این سیاست برون مرزی و نقض کننده حقوق بین الملل بلند شده است را نادیده می گیرد و با چنین اقدام وحشیانه ای می کوشد تا به وسیله خفقان اقتصادی، که موجب نارضایتی مردم کوبا نسبت به دولت قانونی آن می گردد به تغییر نظام سیاسی در یک کشور آزاد و مستقل دست یابد. باید یادآور شد که ثابت شده است محاصره اقتصادی مانع اصلی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کوبا و رفاه زنان و مردان کوبایی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بین آوریل 2019 و مارس 2020 دولت ایالات متحده با اعمال 243 تحریم اقتصادی نو، محاصره علیه کوبا را برای رسیدن به سطوح بی سابقه ای از فشار و خشونت تقویت کرد. به ویژه وجه برون مرزی محاصره، بعد از اعمال کامل قانون هولمز- بولتون از ماه مه 2019 و با درج نام کوبا در فهرست غیرقانونی کشورهای حامی تروریسم، به طرز وحشیانه ای شدت گرفته است.

در بیانیه سفارت کوبا تاکید شده است: توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشور برادر جمهوری اسلامی ایران نه تنها از محاصره ای که ایالات متحده بر کوبا تحمیل نموده، بلکه تحت سیستم ناعادلانه و غیر اخلاقی تحریم های یکجانبه ای که ملت ایران تحت آن قرار گرفته است، تاثیر گرفته است. سیاست تحریمی که همان اهداف را دنبال می نماید و همانند کوبا در ایران هم شکست خورده است.

در این بیانیه آمده است: کوبا بیش از 80 هزار پزشک از سایر کشورها را آموزش داده که از زمان شیوع همه گیری کرونا، 53 گروه پزشکی را به 39 کشور و سرزمین تحت تاثیر کووید-19 اعزام نموده است. این حق که همراه با اکثریت قریب به اتفاق جامعه دنیای، خاتمه محاصره اقتصادی، تجاری و اقتصادی را درخواست کند، محفوظ است. تحریم هایی که مردم سرسخت ما را تحت تاثیر قرار داده است. کوبا هرگز تسلیم یا منصرف از انقلاب سوسیافهرستی خود نخواهد شد. کوبا در دفاع از اصول خود در برابری، همبستگی، انترناسیونالیسم، عدالت اجتماعی، انتخاب سرنوشت، استقلال و حاکمیت ذره ای عقبگرد نخواهد کرد.

لازم به ذکر است وزیر امور خارجه کوبا چندی پیش گفت: در 23 ژوئن سالجاری میلادی (2 تیرماه 1400) مجمع عمومی سازمان ملل ،قطعنامه ای را در دستور کار قرار خواهد داد که به محاصره و تحریم آمریکا علیه جزیره کوبا خاتمه می دهد.

بیست آمار

بیست آمار | آشنایی با علم آمار و ریاضیات

مجله عکسها

مجله عکسها | مجله تفریحی و سرگرمی عکسها
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1487

به "سفارت کوبا: سیاست های تحریمی آمریکا علیه ایران و کوبا شکست خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت کوبا: سیاست های تحریمی آمریکا علیه ایران و کوبا شکست خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید