ساخت ماده موثره دارویی فاویپیراویر دردانشگاه خواجه نصیر انجام شد

به گزارش شهر وبلاگ، استاد دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی گفت: سنتز ماده موثره دارویی فاویپیراویر و حد واسط های آن درپژوهشکده دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با موفقیت ساخته شد.

ساخت ماده موثره دارویی فاویپیراویر دردانشگاه خواجه نصیر انجام شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ، سعید بلالایی استاد دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی گفت: سنتز ماده موثره دارویی فاویپیراویر و حد واسط های آن در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با موفقیت انجام شد اینداروی فاویپیراویر با نام تجاری آویگان نخستین بار توسط یک شرکت ژاپنی به عنوان داروی آنفلونزا عرضه شده است.

وی اضافه کرد : بررسی های صورت گرفته در ژاپن و چین نشان داده است که این ماده دارویی بر روی ویروس کووید 19 (کرونا) هم عملکرد موثری دارد.

استاد دانشکده شیمی این دانشگاه همچنین ادامه داد که با توجه به شیوع کرونا و احتیاج جدی کشور به روش­های موثر درمانی، سنتز ماده موثره دارویی فاویپیراویر هدف گذاری شد.

رییس پژوهشکده شیمی پیتید ادامه داد : ساخت ماده شیمیایی موثره دارویی به همراه فارغ التحصیلان توانمند شاغل در پژوهشکده شیمی پپتید ( علی نیکبخت وحمید رضا صحبتی) پس از اعلام آمادگی برای انجام این طرح، از روز 14 اسفند تحقیقات خود را در ارتباط با تهیه حدواسط ها و همچنین سنتز ماده موثره دارویی مورد نظر در پژوهشکده شیمی پپتید دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی شروع، و خوشبختانه پس از کوشش فراوان، ماده موثره دارویی فاویپیراویر و تمامی حدواسط های مربوطه سنتز شده و بررسی همه مواد سنتز شده با همکاری دانشگاه شهید بهشتی در آزمایشگاه همکار قاسم پور در پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: دانش فنی تهیه ماده موثره دارویی فاویپیراویر و همچنین حدواسط های مربوطه به یک شرکت فراوری کننده مواد اولیه دارویی منتقل شده است.

استاد دانشکده شیمی این دانشگاه از یاری های موثر دفتر ریاست جمهوری، دانشگاه شهید بهشتی، مسئوولین دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و کوشش شبانه روزی علی نیکبخت، حمید رضا صحبتی، کامران امیری، فرزاد نجاتی­فر و حراست دانشگاه خواجه نصیر تقدیر و تشکر کرد.

وی در آخر خاطر نشان کرد: با تخصیص مکانی مناسب برای پژوهشکده شیمی پپتید و با توجه به پتانسیل بسیار خوب فارغ التحصیلان توانمند، این پژوهشکده قادر به تامین احتیاج صنایع دارویی کشور برای داروهای نوین و با ارزش اضافه کرده بالا خواهد بود.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 205

به "ساخت ماده موثره دارویی فاویپیراویر دردانشگاه خواجه نصیر انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت ماده موثره دارویی فاویپیراویر دردانشگاه خواجه نصیر انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید