روسیه: به هرگونه حمله از سوی آمریکا پاسخ خواهیم داد

به گزارش شهر وبلاگ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اهمیت اصل تامین امنیت جمعی در خلیج فارس و تاثیر آن بر فرایند اوضاع در کل منطقه، خواهان لغو تحریم های یک جانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران شد.

روسیه: به هرگونه حمله از سوی آمریکا پاسخ خواهیم داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام نمود که مقامات مسکو از ایالات متحده و ایران می خواهد تا در خلیج فارس به شدت در چارچوب ضوابط و قوانین بین المللی موجود عمل نموده و از هر نوع اقدامات تحریک آمیز و اظهارات تند و خصمانه خودداری نمایند.

زاخارووا در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت: ما نقدها تند مقامات آمریکایی از مانور خطرناک نیروهای نظامی ایران در خلیج فارس را درک می کنیم. مطمئناً همه کشورها باید در چارچوب هنجارها و قوانین بین المللی مربوطه عمل نمایند.

وی با یادآوری اینکه روسیه ثبات و امنیت در خلیج فارس را به عنوان یکی از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر اوضاع منطقه در سطح بسیار گسترده تری می داند، اضافه کرد: دقیقاً ابتکارعمل شناخه شده مسکو درباره تامین امنیت جمعی در منطقه با همین منطق طراحی شده است.

این دیپلمات در عین حال تاکید نمود که طرف روسی معتقد است که با توجه به شرایط بحران دنیای کرونا، بسیار لازم است که تحریم های غیرقانونی و یک جانبه آمریکا علیه ایران متوقف گردد که باعث شده است تا زندگی شهروندان ایرانی در معرض خطر قرار بگیرد.

به گفته وی، در شرایط فعلی بهترین و مناسب ترین راه آن است که ایجاد یک کریدور سبز را شروع نموده و با همکاری یکدیگر به فکر غلبه بر چالش کنونی در دنیا باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین استقرار کلاهک های هسته ای کم قدرت آمریکایی در خارج از خاک ایالات متحده، را اقدامی بی ثبات نماینده و خطرناک ارزیابی کرد.

زاخاروا تأکید کرد که هرگونه حمله با استفاده از موشک های بالستیک از زیر دریایی های آمریکایی، صرف نظر از ویژگی های تجهیزاتی آنها، توسط روسیه به عنوان یک حمله با استفاده از سلاح های هسته ای تلقی شده و اصلی برای حمله تلافی جویانه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 259

به "روسیه: به هرگونه حمله از سوی آمریکا پاسخ خواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: به هرگونه حمله از سوی آمریکا پاسخ خواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید