ذوالفقاری: ورود اتباع هندی و پاکستانی به ایران ممنوع است

به گزارش شهر وبلاگ، خبرنگاران : حسین ذوالفقاری گفت: شهروندان کشورمان که هم اکنون در هند و پاکستان حضور دارند برای بازگشت به ایران باید تست دهند و در بازگشت به ایران هم دوباره تست و مراحل قرنطینه اعمال خواهد شد.

ذوالفقاری: ورود اتباع هندی و پاکستانی به ایران ممنوع است

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت کشور، حسین ذوالفقاری در نشست امروز کمیته که در محل وزارت کشور با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت و علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و دیگر اعضای کمیته از جمله معاون ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس اتاق اصناف ایران برگزار گردید، اضافه نمود: در جلسه امروز کمیته مساله کنترل ویروس جهش یافته هندی مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

وی ادامه داد: موضوع خطر ویروس جهش یافته هندی امروز از سوی رئیس جمهوری کشورمان مطرح شد و بلافاصله جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی با حضور معاونین وزارت بهداشت و کنندگان دستگاه ها در مورد آنالیز کنترل و مقابله با ورود این ویروس به کشور برگزار گردید.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه با توجه به خطر ویروس، مقرر شده است: تا اطلاع ثانوی کلیه پروازهای هند و پاکستان لغو و همچنین افرادی که از حدود یک ماه قبل در هند و پاکستان حضور داشتند و اتباع این دو کشور ورودشان به کشور ممنوع است.

وی در این خصوص گفت: این موضوع به وسیله سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت های هواپیمایی اعلام شد تا از سوار کردن این افراد به هواپیما جلوگیری به عمل آید.

معاون وزیر کشور همچنین توضیح داد: اتباع هندی و پاکستانی مسافر، امکان خروج از کشور را دارند.

وی اضافه نمود: شهروندان کشورمان که هم اکنون در هند و پاکستان حضور دارند برای بازگشت به ایران باید تست دهند و در بازگشت به ایران هم دوباره تست و مراحل قرنطینه اعمال خواهد شد.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در بخش دیگری از صحبت هایش به مساله مهم کنترل مرزهای جنوب شرقی کشور اشاره نمود و گفت: در این خصوص مقرر شد که نیروهای مسلح کشور به صورت ویژه و ضربتی مرزهای جنوب شرقی را تحت کنترل قرار دهند.

وی توضیح داد: بر همین اساس، ورود هر گونه مسافر از مبادی هند و پاکستان اعم از مجاز و غیر مجاز به وسیله مرزهای آبی و خاکی به داخل کشور ممنوع است.

ذوالفقاری با اشاره به امکان انتقال بیماری به وسیله ملوانان خارجی به داخل کشور هم گفت: تصمیم بر این گرفته شد که ملوان هایی که با کشتی های باربری به بنادر کشور وارد می شوند، مأمورین ایرانی جهت مقابله با کرونا هیچ گونه ارتباطی با آنها نداشته باشند.

ذوالفقاری در ادامه صحبت هایش به ضرورت تشدید اقدامات نظارتی در کل ورودی های کشور اشاره نمود و گفت: در این خصوص تصمیم بر این شد که با پشتیبانی جدی هلال احمر، نیروی انتظامی، کمیته عالی نظارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی کنترل های جدی تر برای شناسایی بیماران و جلوگیری از انتقال آنها به کشور صورت گیرد.

موضوع قرنطینه از دیگر محورهای صحبت ذوالفقاری بود و در این خصوص گفت: مقرر شد که نقاط تعیین و معینی در نزدیکی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور برای قرنطینه در نظر گرفته گردد.

وی در این خصوص گفت: هزینه قرنطینه برای مسافران مثل سایر کشورهای جهان با خود افراد خواهد بود.

ذوالفقاری با اظهار اینکه یک مساله مهم در کنترل بیماری کرونا، رعایت قرنطینه از سوی افراد مبتلا به کروناست، گفت: طبق آنالیز های انجام شده در کشور طی یک ماه گذشته بیش از 500 هزار مورد نقض قرنطینه در کشور داشتیم.

وی در این خصوص خاطر نشان کرد: تصمیم بر این شد که دسترسی همه دستگاه های دولتی به سامانه ماسک وزارت بهداشت داده گردد تا هر کسی که به هر دستگاهی مراجعه می نماید، بلافاصله با ثبت نام اش در سیستم، شرایط بیماری اش تعیین گردد.

ذوالفقاری گفت: به افراد مبتلا به کرونا در صورت ترک قرنطینه، خدمات ارائه داده نمی گردد و همچنین برای هر فرد مبلغ دویست هزار تومان جریمه بر روی پلاک خودرو از سوی ناجا اعمال می گردد.

وی اضافه نمود: برای افراد فاقد خودرو با هماهنگی وزارت ارتباطات مبلغ جریمه به فیش تلفن همراه اش اعمال می گردد و در نهایت افرادی که ماشین و تلفن ثابت به اسم ایشان ثبت نشده نباشد؛ به وسیله حساب های بانکی جریمه مورد نظر اعمال می گردد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه حراست دستگاه ها موظف هستند در جهت شناسایی بهتر بیماران کرونا، اطلاعات همه افراد را ثبت کنند؛ گفت: با این اقدام هم شناسایی افراد مبتلا به بیماری راحت تر انجام می گردد و هم اقدام بازدارنده خوبی برای ناقضین قرنطینه خواهد بود.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به ابلاغیه وزیر کشور به ستادهای استانی و شهرستانی در فعال کردن کمیته های نظارت در امر مقابله با کرونا، گفت: امروز آمادگی بالایی در کشور نسبت به مهار موج چهارم بیماری شکل گرفته که امید داریم این همراهی به نحو مؤثری تا ریشه کن شدن کامل بیماری تداوم یابد.

ذوالفقاری همچنین به مساله برخورد عادلانه در امر محدودیت ها اشاره نمود و گفت: این مساله وجود دارد که تعدادی از کسبه و بازاریان واقعاً محدودیت ها را رعایت می کنند و در برابر شاهد عدم رعایت بعضی دیگر از فعالان بازار هستیم که این امر موجب گله مندی شده است.

وی در این خصوص گفت: باید محدودیت های اعمال شده که صرفاً با هدف حفظ سلامت و جان شهروندان عزیز کشورمان است؛ به جد از سوی همه قشرها اعم از بازاریان و ادارات رعایت گردد.

معاون وزیر کشور از استانداران سراسر کشور خواست با ورود جدی به مساله نحوه حضور کارکنان در ادارات، هر گونه موارد نقض را به قرارگاه و به سازمان های نظارتی کشور برای برخورد گزارش کنند.

ذوالفقاری گفت: در مورد تعداد حضور کارکنان دستگاه های دولتی نسبت به شرایط بیماری شأن، دستگاه های ملی هم تابع ستادهای استانی هستند. در تهران استانداری تهران و ستاد بیماری استان تهران متولی نظارت بر این موضوع در کل استان است.

معاون وزیر کشور در خاتمه خاطر نشان کرد: امید داریم که همه بخش ها اعم از اداری و سازمانی، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، کسب و کارها همه با هم محدودیت های اعلام شده را رعایت کنیم تا از این پیک بیماری که در همه کشورهای جهان اتفاق افتاده به زودی و با سرعت عبور کنیم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1328

به "ذوالفقاری: ورود اتباع هندی و پاکستانی به ایران ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذوالفقاری: ورود اتباع هندی و پاکستانی به ایران ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید