کرونا در اروپا، از تداوم تمدید محدودیت ها تا رکوردهای تازه کرونایی هم زمان با افزایش واکسیناسیون

به گزارش شهر وبلاگ، در حالی که کشورهای اروپایی از افزایش شمار افراد واکسینه شده خبر می دهند و مرتبا محدودیت ها و قرنطینه را تمدید می نمایند، اما در بسیاری کشورهای مهم اروپایی فرایند ابتلا به کرونا و قربانیان در اثر ابتلا به این بیماری همچنان به سرعت رو به افزایش است.

کرونا در اروپا، از تداوم تمدید محدودیت ها تا رکوردهای تازه کرونایی هم زمان با افزایش واکسیناسیون

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران موج دوم کرونا همچنان در اروپا با سرعت بالا در حال شیوع است و رکوردهای تازه ای را در آمار مبتلایان و مرگ های کرونایی ثبت می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

980 مرگ روزانه کرونایی در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان در آلمان در عرض 24 ساعت حدود 18676 نفر به کرونا مبتلا شده و 980 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

کارشناسان پزشکی در اتریش هم خواهان تمدید دوران قرنطینه شده و درباره عواقب کاهش محدودیت ها هشدار داده اند.

اتریش از 26 دسامبر سال 2020 در قرنطینه سومی قرار گرفته که تا 24 ژانویه ادامه دارد. با توجه به گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی در این کشور چند روزی است که بحث ها درباره تمدید قرنطینه در این کشور بالا گرفته است.

هشدار وزیر بهدشت اتریش درباره وخامت اوضاع کرونایی

وزیر بهداشت اتریش روز آدینه در سخنانی شهفرایندان را برای روبرو شدن با دورانی سخت آماده نموده و گفت: اقدامات و محدودیت های قرنطینه ای تاثیر می گذارد، اما ما هنوز به آنجایی که باید و می خواهیم برسیم نرسیده ایم. من نگرانم که در هفته های آینده اوضاع بهتر نگردد.

وزیر بهداشت اتریش بزرگترین مسئله در حال حاضر را گسترش نوع جدید و جهش یافته ویروس انگلیسی دانسته و گفت: در همه کشورهای اروپایی شرایط بسیار نگران کننده ای وجود دارد و گسترش این ویروس بسیار جدی گرفته می گردد.

وی کشورهای ایرلند، انگلیس، اسلواکی، هلند، دانمارک و سوئیس را از جمله کشورهایی دانست که به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس انگلیسی قرار گرفته اند و اتریش را هم از این مسئله مصون ندانست.

وی تاکید نمود که در حال حاضر حدود 100 مورد مشکوک آلودگی به ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور شناسایی شده که در هفته آینده نتایج نهایی آنالیز آن در دسترس قرار می گیرد. وی تاکید نمود که این ویروس کم و بیش در تمام اتریش تقسیم شده است.

آنشوبر بر لزوم در پیش دریافت محدودیت های سفر برای مقابله با شیوع این ویروس بسیار مسری تاکید نموده و با تاکید بر اینکه اوضاع بسیار بسیار جدی است گفت: انتظار نمی رود کاهش شدید محدودیت ها امکان پذیر باشد.

رادولف آنشوبر در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود که شرایط در سراسر اروپا مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و ما در ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر هستیم.

اتریش هم مانند دیگر کشورهای اروپایی اخیرا با سرعت بالای شیوع کرونا روبرو شده است.

کاهش اعتبار دولت ائتلافی اتریش در بین شهفرایندان

در این شرایط دولت ائتلافی اتریش هم اعتماد و اعتبار خود در بین شهفرایندان اتریشی را از دست می دهد. نتایج یک آنالیز نشان می دهد که تقریبا همه سیاستمدارانی که از مدیران اصلی بحران کرونا بوده اند شاخص اعتماد خود در بین شهفرایندان را از دست داده اند و در این میان رادولف آنشوبر، وزیر بهداشت، هاینز فاسمن، وزیر آموزش و پرورش و سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش بیش از دیگران اعتبار خود در بین شهفرایندان را از دست داده اند.

وزیر کار اتریش هم در صندلی چهارم این لیست قرار گرفته است.

این آنالیز و شاخص اعتماد که به سفارش خبرگزاری اتریش اجرا شده نشان می دهد که اعتماد شهفرایندان به رئیس جمهور آلمان با 3 درصد کاهش به 43 و اعتماد به صدر اعظم اتریش با 7 درصد کاهش به 20 و اعتماد به وزیر بهداشت با 11 درصد کاهش به 13 درصد رسیده است.

تشدید محدودیت های ضد کرونایی در فرانسه

فرانسه هم از امروز (شنبه) محدودیت های ضد کرونایی را تشدید می نماید. از امروز بین ساعت 18 و 6 صبح منع ترددهای شبانه در این کشور برقرار می گردد. همچنین مغازه ها تعطیل می گردد.

فرانسه همچنین کنترل ها برای مسافران از کشورهای غیر اروپایی را تشدید می نماید. این افراد باید از روز دوشنبه یک تست پی سی آر منفی را ارائه دهند و بخصوص مدت یک هفته در قرنطینه قرار گیرند. دلیل این تشدید محدودیت ها نگرانی درباره گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی عنوان شده است.

رئیس دفتر مرکل: همچنان سه تا چهار ماه سخت کرونایی را در پیش رو داریم

هلگا براین، رئیس دفتر مرکل هم اعمال محدودیت ها برای مهار کرونا را تا تابستان ضروری دانسته و تاکید نموده که آمار مبتلایان باید کاهش یابد. وی در سخنانی تاکید نمود: آلمان در برابر سه تا چهار ماه سخت قرار گرفته است.

ابراز نگرانی جانسون درباره فشار استثنائی بر بیمارستان های انگلیس

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با توجه به رکورد بالای بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان ها فشار بر سیستم بهداشت و درمان را خارق العاده و استثنایی توصیف نموده و اعلام نموده که در بعضی بیمارستان ها عمل های جراحی باید به تعویق بیفتد و آمبولانس ها در صف های انتظار طولانی قرار گرفته اند.

جانسون همچنین گفت: در حال حاضر زمانی برای کوچک ترین کاهش محدودیت ها نداریم. مردم باید به اقدامات محتاطانه ادامه دهند و تا جای ممکن در خانه بمانند. بر اساس اطلاعات رسمی در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری بیماران کرونایی بیشتری در بیمارستان های انگلیس بستری هستند که در مجموع تعداد آن ها بیش از 37 هزار نفر است.

جانسون همچنین گفت که بیش از 4 هزار نفر تنها در روز سه شنبه در بیمارستان بستری شدند.

دولت انگلیس علت افزایش چشمگیر شمار مبتلایان و مرگ های کرونایی در انگلیس را شیوع گسترده ویروس جهش یافته ارزیابی می نماید که سرایت آن هفتاد درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

جانسون هشدار داد که حتی در سوپرمارکت ها ایستادن در صف نزدیک به افراد دیگر می تواند خطرناک باشد.

انگلیس هفته گذشته به ازای هر 100 هزار نفر بیش از 550 ابتلا به کرونا را ثبت نموده که این رقم در لندن حدود 875 تا هزار نفر است.

تشدید قوانین سفر در انگلیس

انگلیس از ترس نوع جدید جهش یافته کرونا که در برزیل دیده شده است قواعد سفر خود را تشدید نموده است. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از روز دوشنبه سفرها به این کشور با یک تست منفی کرونا که بیش از 72 ساعت از آن نگذشته باشد امکان پذیر است.

همچنین باید همه مسافران بدون استثناء در یک قرنطینه 10 روزه قرار گیرند که می تواند در پنجمین روز با یک تست کرونای منفی انتها یابد.

افزایش سرعت واکسیناسیون در انگلیس

همچنین فرایند واکسیناسیون در انگلیس هم بر اساس تصمیمات اتخاذ شده سرعت بیشتری خواهد گرفت. تا به حال در انگلیس حدود 3.2 میلیون نفر علیه کرونا واکسینه شده اند.

تشدید محدودیت ها در مادرید

مادرید هم برای مهار بحران کرونا اقدامات و محدودیت ها را تشدید می نماید. دولت از افزایش ساعات منع ترددهای شبانه از روز دوشنبه خبر داده است. این تشدید محدودیت ها فعلا برای دو هفته مد نظر قرار گرفته است.

تشدید محدودیت های سفر در ایسلند

ایسلند هم برای مهار کرونا کنترل ها برای مسافران را تشدید می نماید. این محدودیت ها تا اول ماه می در این کشور برقرار خواهد بود.

نهادهای مسئول خبر داده اند که حدود 100 هزار نیروی ارتش آلمان برای مبارزه با کرونا در عملیات هستند.

تمدید محدودیت ها در ایتالیا

ایتالیا هم قانون منع رفت و آمدهای شبانه برای مهار کرونا را تا 5 ماه مارس تمدید می نماید. نخست وزیر این کشور همچنین خاطرنشان کرد که آزادی تردد بین مناطق مختلف هم تا 15 فوریه محدود خواهد بود.

افزایش آمار مرگ و میرهای کلی در فرانسه در سال کرونایی 2020

فرانسه هم در سال گذشته حدود 9 درصد آمار مرگ و میر بیشتری را نسبت به سال 2019 ثبت نموده است. بر اساس اطلاعات اداره آمار فرانسه اینسه در مجموع حدود 667400 مورد مرگ و میر در سال 2020 در این کشور ثبت شده که حدود 53900 مورد بیشتر از سال 2019 بوده است. این میزان مرگ و میر شامل قربانیان کرونا هم می گردد.

بر اساس آمارهای اعلام شده در دوران موج اول کرونا بین اول ماه مارس تا 30 آوریل در فرانسه حدود 27300 مورد مرگ و میر بیشتر در مقایسه با این دوره زمانی در سال قبل از آن ثبت شد که یک صعود 27 درصدی را نشان می دهد. در فاصله زمانی موج دوم کرونا از اول سپتامبر تا 31 دسامبر هم 33 هزار مرگ و میر یعنی حدود 16 درصد بیشتر در مقایسه با این دوره زمانی در سال 2019 ثبت شد.

حدود یک میلیون نفر در آلمان واکسینه شده اند

انستیتو رابرت کخ آلمان هم شب گذشته اعلام نموده است که از زمان شروع واکسیناسیون سراسری در این کشور تا به حال 961682 نفر در این کشور واکسینه شده اند.

تعویق انتخابات پیش از موعد پارلمانی در کاتالونیای اسپانیا

انتخابات پیش از موعد پارلمانی در منطقه کاتالونیای اسپانیا هم به دلیل شیوع گسترده کرونا از 14 فوریه به سی ماه می موکول شد.

ثبت بالاترین رکورد مبتلایان روزانه در اسپانیا

اسپانیا هم برای اولین بار از شیوع بحران کرونا حدود 40 هزار ابتلای روزانه را ثبت کرد که بالاترین رکورد مبتلایان روزانه محسوب می گردد. در این مدت 235 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان داده اند.

بیش از یک میلیون واکسیناسیون در ایتالیا

نخست وزیر ایتالیا هم روز آدینه در پیامی توئیتری خاطرنشان کرد که حدود یک میلیون نفر در این کشور علیه کرونا واکسینه شده اند. به این ترتیب ایتالیا در مقایسه با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیشترین واکسیناسیون را انجام داده است.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای اروپایی

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تا به حال در انگلیس 3316019 نفر به کرونا مبتلا شده و 87295 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 2872941 نفر به کرونا مبتلا شده و 69949 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2352423 نفر به کرونا مبتلا شده و 81325 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 2252164 نفر به کرونا مبتلا شده و 53314 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 2023802 نفر به کرونا مبتلا شده و 46537 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1019

به "کرونا در اروپا، از تداوم تمدید محدودیت ها تا رکوردهای تازه کرونایی هم زمان با افزایش واکسیناسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تداوم تمدید محدودیت ها تا رکوردهای تازه کرونایی هم زمان با افزایش واکسیناسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید