دولت آمریکا از همه گیری کرونا آگاه بود اما نادیده گرفت

به گزارش شهر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، نوآم چامسکی زبانشناس آمریکایی و نظریه پرداز برجسته سیاسی، در تازه ترین اظهارات خود نحوه پاسخگویی واشنگتن در مواجهه با شیوع کووید 19 را زیر سوال برد و در عین حال هشدار داد حتی در صورت برطرف بحران کرونا، تهدیدهایی نظیر جنگ هسته ای و گرمایش جهانی، همچنان به قوت خود باقی است.

دولت آمریکا از همه گیری کرونا آگاه بود اما نادیده گرفت

وی همچنین تاکید نمود بیماری همه گیر کرونا قابل پیشگیری بود چراکه اطلاعات کافی برای انجام چنین کاری در اختیار دنیا قرار داشت.

به گفته چامسکی، در اکتبر 2019 و درست قبل از شیوع کرونا، آمریکا در مقیاسی وسیع، امکان وقوع چنین اپیدمی را شبیه سازی نموده بود.

اشاره وی به مانور موسوم به ایونت 201 به میزبانی مرکز امنیت سلامت جانز هاپکینز و در همکاری با مجمع دنیای اقتصاد است.

به گفته چامسکی، در 31 دسامبر 2019، چین سازمان بهداشت دنیای را از وجود نوعی ذات الریه با منشأ ناشناس آگاه کرد و چندی بعد نیز دانشمندان چینی این ویروس را کشف کردند. از آن موقع، بسیاری از وجود چنین بیماری آگاه بودند و اقدامی برای مقابله با آن انجام ندادند.

وی به نحوه مقابله با کرونا در کشورهای مختلف نیز اشاره نمود و از خودخواهی آلمان و سهل انگاری انگلیسی شکایت کرد حال آنکه از تناقض گویی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز که یک روز کرونا را نادیده می گیرد و روز دیگر، آن را دشمن نامرئی می خواند؛ تعجب کرد.

چامسکی همچنین ترامپ را به دلیل تداوم تحریم های ضدایرانی آن هم در حالی که مردم این کشور به دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست می دهند سرزنش کرد.

به گفته این اندیشمند آمریکایی، ترامپ و آدم های کوتوله او ما را به سمت پرتگاه پیش می برند و چنانچه سرنوشت مان را به دست دلقک های جامعه ستیز بسپاریم، کار ما تمام است و در حال نزدیک شدن به این نقطه هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 143

به "دولت آمریکا از همه گیری کرونا آگاه بود اما نادیده گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آمریکا از همه گیری کرونا آگاه بود اما نادیده گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید