ضربه کاری کرونا به اقتصاد دنیا؛ 2.7 تریلیون دلار

به گزارش شهر وبلاگ، بلومبرگ با انتخاب این سرخط خبری به عمق تاثیر مالی کرونا در دنیا پرداخت.

ضربه کاری کرونا به اقتصاد دنیا؛ 2.7 تریلیون دلار

به گزارش خبرنگاران، بلومبرگ در ادامه می نویسد: در این صورت اقتصادهای مطرح دنیا با همان شوک مالی ای روبرو می شوند که چین در سه ماهه نخست سال 2020 با آن دست به گریبان است.

رشد دنیای اقتصاد در سال 2020 صفر شده و آمریکا همانند حوزه یورو و ژاپن با رشد منفی فراوری ناخالص داخلی خود روبرو خواهد شد که این امر ظرفیت تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری 13 آبان 1399 را دارد.

رشد مالی چین نیز در سال 2020 تنها 3.5 درصد خواهد شد که در 40 سال گذشته و از زمانی که دنگ شیائوپنگ (رئیس جمهوری وقت چین) اصلاحات را شروع کرد، بی سابقه است.

سازمان توسعه و همکاری مالی بین المللی نیز به تازگی هشدار داده که در صورت گسترش شیوع کرونا، رشد مالی دنیا نصف خواهد شد.

این سازمان اعلام نموده است که در صورت ادامه شیوع ویروس کرونا در سراسر آسیا، اروپا و شمال آمریکا، میزان فراوری ناخالص دنیا در سال 2020، به 1.5 درصد خواهد رسید. این رقم تقریبا 2.9 درصد پایین تر از میزانی است که پیش از این برای رشد مالی سال 2020 پیش بینی شده بود.

از دی ماه سال جاری و پس از شیوع ویروس کرونا در چین، این بیماری تا به امروز به بیش از 90 کشور سرایت کرد و بیش از 102 هزار نفر به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند. از این میان 3 هزار و پانصد نفر جان باخته و بیش از 57 هزار نفر نیز سلامتی خود را بازیافته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 40

به "ضربه کاری کرونا به اقتصاد دنیا؛ 2.7 تریلیون دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضربه کاری کرونا به اقتصاد دنیا؛ 2.7 تریلیون دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید