خبرنگاران 114 میلیارد ریال کالای قاچاق در قزوین کشف شد

به گزارش شهر وبلاگ، قزوین - خبرنگاران - معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در 9 ماه امسال بالغ بر 114 میلیارد ریال کالای قاچاق در قزوین کشف شده که این رقم در مدت مشابه قبل حدود یک میلیارد ریال بوده است.

خبرنگاران 114 میلیارد ریال کالای قاچاق در قزوین کشف شد

علی اکبر کبیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: از ابتدای سال جاری یک هزار و 10 مورد بازرسی از انبارها با همراهی سازمان تعزیزات حکومتی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی استان اجرا شده است.

وی با اشاره به مقدار کالاهای کشف شده در حوزه بازرسی از انبارها، گفت: در این مدت، حدود 142 تن برنج، 12 هزار و 610 کیلوگرم پودر شوینده، پنج هزار و 100 قوطی رب گوجه فرنگی، 481 حلقه لاستیک و هزار و 819 قوطی روغن خوراکی کشف شده است.

کبیری با اشاره به تشکیل پرونده قاچاق کالاهای سلامت محور در استان، گفت: در این حوزه هزار و 565 مورد بازرسی مشترک اجرا شده که از این تعداد حدود 166 پرونده به ارزش 131 میلیارد ریال در حوزه قاچاق کالاهای سلامت محور تشکیل شده است.

وی با اشاره به مصوبه جلسه کمیسیون مقابله با قاچاق کالای استان و تاکید استاندار قزوین برای ثبت انبارها، گفت: براساس دستورالعمل سامانه جامع انبارها ثبت 10 قلم کالای اولویت دار و مورد احتیاج مردم در سامانه مرتبط کشوری در دستور کار نهاده شد تا جلوی هرگونه افزایش قیمت و کاهش عرضه در بازار گرفته گردد.

کبیری ادامه داد: در این راستا 119 انبار عرضه نماینده برنج داخلی و خارجی در سامانه انبارها ثبت شدند و همچنین 85 انبار روغن نباتی، 39 انبار شکر، 65 انبار قند، 269 انبار حبوبات، 55 انبار ماکارونی، 44 انبار تخم مرغ، 150 انبار شوینده ها و 57 انبار لاستیک در سامانه جامع انبارها به ثبت رسید.

این مسوول با اشاره به اجرای بند پنجم مصوبه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان در مورد جلوگیری از عرضه لوازم خانگی بدون شناسه، گفت: از ابتدای سال جاری 500 فقره بازرسی از واحدهای عرضه نماینده لوازم خانگی داشتیم که از این بازرسی ها برای چهار واحد عرضه نماینده لوازم خانگی به اتهام قاچاق و ثبت نکردن شناسه، پرونده هایی به ارزش بالغ بر 489 میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

وی درباره دستور العمل اخذ و نصب برچسب اصالت کالا در واحدهای عرضه نماینده لوازم خانگی، گفت:در این طرح، هشت قلم کالایی مورد هدف شامل تلویزیون، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، کولر گازی، کولر آبی، جاروبرقی و ماشین ظرفشویی در دستور کار نهاده شد و کلیه واحدهای فراورینماینده و عرضه نماینده استان مکلف شدند نسب به اخذ شناسه کالا و نصب آن بر روی کالا اقدام نمایند.

کبیری افزود: تقریباً هشت واحد فراوری نماینده لوازم خانگی در استان فعالیت دارند که عمده آنها لوازم خانگی پارس، سپهر الکتریک، شرکت تهویه، صنایع زرین کاسپین و گلدایران هستند.

این مسوول افزود: با توجه به دستورالعمل ابلاغی به این واحدها تذکر دادیم که نسبت به اخذ و نصب شناسه کالا اقدام نمایند که خوشبختانه همه واحدهای فراوریی استان در این زمینه همکاری کردند و واحدهای فراوریی استان هیچ مسئله ای در این خصوص ندارند.

وی گفت: در سطح عرضه لوازم خانگی نیز اتمام حجت با عرضه نمایندگان اجرا شده است و هم اینک هیچ مشکل خاصی در این زمینه در سطح بازار نداریم.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1058

به "خبرنگاران 114 میلیارد ریال کالای قاچاق در قزوین کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 114 میلیارد ریال کالای قاچاق در قزوین کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید