راهنمای سفر به آتن یونان؛ شهری افسانه ای در اروپا

به گزارش شهر وبلاگ، آتن درصدر لیست دوستداران تاریخ و فرهنگ کهن قرار گرفته است. براساس مقاله راهنمای سفر به آتن یونان باید بدانید که این شهر زیبا دارای قدمتی دیرینه و سابقه طولانی در زمینه افسانه های کهن و زیباست که همیشه توانسته اند با خود شکستها، پیروزی ها، امید و ناامیدی ها را یدک بکشند و تا نسل امروز برسانند. اگر شما از افرادی هستید که نمی توانید مدت زیادی را از خانه دور باشید، می توانید به آتن سفر کنید، زیرا معروف ترین جاهای دیدنی آتن را در حداقل در دو روز می توانید ببینید. در مقایسه ای ساده میان این شهر و شهرهای گردشگری لوکس دنیا درک می کنیم که آتن به نسبت ارزان تر خواهد بود اما، این بدان معنا نیست که شهری بسیار ارزان است.

راهنمای سفر به آتن یونان؛ شهری افسانه ای در اروپا

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

در شهر آتن مردم به زبان یونانی سخن می گویند و معاملات بیشترا با یورو انجام می پذیرند. همچنین، اگر قصد اجاره خودرو و استفاده از آن را دارید، باید بدانید که جهت رانندگی مردم در آتن از سمت راست هست. با ما در راهنمای سفر به آتن یونان همراه شوید تا اطلاعات دقیقتری از این شهر را در اختیارتان بگذاریم.

فهرست مطالب

شرایط آب و هوابهترین زمان برای رزرو هتلانواع هزینه هاتوصیه هایی جهت کم کردن هزینه هابهترین جاذبه های گردشگری آتن

شرایط آب و هوا

این شهر دارای آب و هوای مدیترانه ای بوده و در تابستان هوایش مه آلود است مخصوصا در ماه های جولای تا آگوست. این در حالی است که در زمستانها هوا به نسبت خنک و سردتر خواهد شد، بگونه ای که حتی در ماه آوریل هم بدون لباس گرم و گرم کن نمی توان روزگار گذراند. در آتن بیشترا باید به محیطهای روباز بروید، زیرا تعداد ابنیه و مکانهای دیدنی که در محیطهای سر پوشیده هستند، بسیار اندک خواهند بود. در نتیجه، می توان اینگونه در نظر گرفت که مسافرت در ماه های تابستان خیلی به نفع مسافران نیست و همینطور بدلیل سرمای خاص در زمستان نیز سفر به آتن سخت خواهد بود. ولی، شما می توانید در بهار و تابستان مخصوصا در ماه های سپتامبر تا روزهای ابتدایی نوامبر یا در ماه آوریل تا 15 ژوئن به این شهر سفر کنید.

یکی دیگر از موارد آب هوایی و اقلیمی که شما در تابستان نظاره گرش خواهید بود، این است که به ندرت می توانید باران مشاهده کنید ولی، ممکن است بطور محدود در آسمان نظاره گر رعد و برق باشید. براساس راهنمای سفر به آتن یونان به یاد داشته باشید که رطوبت این شهر در تابستان کاهش نمی یابد.

بهترین زمان برای رزرو هتل

در آتن فصلهایی که گردشگران کمتری به آن می آیند یا off-season محدود به ماه های اکتبر تا روزهای میانی مارس می شود. شما در این زمانها نیز نمی توانید مکانی را بیابید که با قیمتی ارزان به شما ارائه شود و فقط در صورتیکه به میزان بسیار زیاد جستجو کنید، ممکن است با ضریب احتمال کم چنین جایی را پیدا کنید. فصلهایی که برای مردم و مکانهای اقامتی فصول پر گردش گر یا به نوعی high-season محسوب می گردند، بین مارس تا سپتامبر هستند.

اگر بخواهیم در خصوص مبالغی دریافتی هتل ها نظر بدهیم، باید عنوان کنیم که رنج قیمتی هتلها به نسبت بالا بوده و بیشتر از آنچه مسافران پیش بینی می نمایند، برای آنها هزینه خواهد داشت. در سفر به آتن باید کوشش کنید که کارهایی که مربوط به اقامت شما می شوند، همگی از قبل آماده باشند؛ بگونه ای که شما به سایتها سری بزنید، قیمت و نرخهای هتلها را آنالیز کنید تا بتوانید بهترین هتلتان را رزرو نمایید. اگر بدون برنامه ریزی به شهر آتن وارد شوید، آینده خوبی در یافتن محل اقامت برای شما پیش بینی نمی کنیم.

انواع هزینه ها

هزینه هاستل

هاستلها مکانهایی هستند که می توانند به شما اتاقهایی با تختهای مشترک یا حتی اتاقهایی با تخت های اختصاصی اجاره دهند. یکی از نکات مثبت ارزان قیمت بودن این هاستلهاست. شما با یک هزینه مناسب و درست یعنی به میزان 12 یورو برای هر شب، می توانید از اتاقی مشترک بهره مند شوید و اگر خواستار اتاقی اختصاصی هستید، مبلغ 30 یورو را پرداخت کنید. اگر بدنبال یک هاستل نو هستید، به شما هاستلهای تازه تأسیس در حوالی آکروپلیس را معرفی می کنیم.

هزینه هتل

در این قسمت از راهنمای سفر به آتن یونان ما به آنالیز قیمت بعضی هتلها براساس میزان ستاره و درجه خوبی پرداخته ایم: هتلهای 1 ستاره با رنج قیمتی 12 تا 55 یورو، هتلهای 2 ستاره با رنج قیمتی 19 تا 110 یورو، هتلهای 3 ستاره با رنج قیمتی 22 تا 106 یورو، هتلهای 4 ستاره با رنج قیمتی 41 تا 159 یورو و هتلهای 5 ستاره با رنج قیمتی 86 تا 270 یورو.

قیمت مواد غذایی

در آتن اگر شما بدنبال مکانهایی هستید که غذاهایی مناسب با قیمت کمتر را خریداری کنید، باید به سمت مکانهایی بروید که مردم بومی ناحیه از آنها مواد غذایی خود را تهیه می نمایند یا در آنها غذا می خورند، چرا که این محلها همیشه غذاهایی خوشمزه با قیمت نسبت پایین را ارائه می نمایند. ولی، در صورتیکه شما تجمل را بیشتر ترجیح می دهید، به رستورانهایی رفته که لوکس هستند و منوی آنها نه به زبان یونانی بلکه به زبان انگلیسی نوشته شده است. اگر شما در هتل ساکن شده اید، باید بدانید که بیشتر هتلها یک وعده صبحانه را برای مسافران خود عرضه می نمایند ولی، در صورتیکه هتل شما این ویژگی را نداشت یا در جایی غیر از هتل ساکنید، می توانید از مغازه هایی که در اطراف هتل می ببینید، صبحانه خود را تهیه کنید.

پیشنهاد ما برای صرفه جویی در هزینه های شما، صرف یک ناهار سرپایی و عالی در فست فود و دکه های محلی است. از این مراکز نوعی کباب سریع یونانی با نام سولاکی را تهیه کنید و نهایت لذت را از خوردنش ببرید ولی، اگر خواستید در رستوران و بصورت شیک غذای خود را میل کنید، منتظر هزینه بالاتری باشید. همانطور که اشاره کردیم، اگر در محدودیت اقتصادی هستید و بدنبال کیفیت، برای صرف غذا رستورانهای مردم محلی را از دست ندهید. این رستورانها با ارائه غذاهایی چون جایرو یا پیتزاهای خوشمزه، مبلغ کمتری را از اندوخته شما کسر می نمایند.

آیا شما به آشپزی و پخت غذاها علاقمند هستید؟ پس، فرصت را از دست ندهید. به بازار بروید و مواد غذایی لازم را تهیه کنید. بسته به اینکه شما از کجا مسافرت نموده اید و چه نوع غذایی را دوست دارید، هزینه های خرید شما متفاوت خواهند بود. قیمت پرداختی مواد غذایی برای غذاهای غربی در یک هفته معادل 42.5 یورو و در همین زمان برای غذاهای آسیایی 33.5 یورو خواهد بود. البته، دقت کنید که این محاسبه قیمت براساس میزان انرژی لازم برای یک انسان کامل در طول روز خواهد بود. این مواد شامل نان تازه، برنج سفید، تخم مرغ، شیر، سینه مرغ، پنیر محلی، سیب درختی، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی و کاهو هستند.

هزینه حمل و نقل

اگر بخواهیم کرایه وسایل نقلیه را برای شما توضیح دهیم، می توانیم به ترتیب زیر عنوان نماییم: برای طی فاصله فرودگاه به سمت مرکز شهر آتن با تاکسی هزینه ای معادل 39.33 تا 56.18، برای طی فاصله فرودگاه به سمت مرکز شهر با مترو هزینه ای معادل 8.99، برای طی فاصله فرودگاه به سمت مرکز شهر با اتوبوس عمومی هزینه ای معادل 6.24 تا 7.87، هزینه مترو یا اتوبوس در داخل شهر معادل 1.35 و هزینه مترو به سمت بندر پیره معادل 1.35.

در این بخش از راهنمای سفر به آتن یونان ما شما را با انواع بلیتهای کاربردی در آتن آشنا می کنیم: بلیتهای یکپارچه یا integrated tickets (هزینه مورد احتیاج برای استفاده از این نوع بلیتها چیزی در حدود 1.20 یورو هست. از این بلیتها می توان برای همه وسایل نقلیه عمومی بهره برد.)، بلیتهای گردشگری 3 روزه (قیمت این بلیت ها با استفاده نامحدود 20 یورو هست. البته، لازم به ذکر است که میزان اعتبار این نوع خاص از بلیتها 3 روز و محدوده مصرف آنها در داخل شهر خواهد بود. شما این بلیتها را در همه وسایل نقلیه عمومی می توانید استفاده نمایید.) و بلیت 7 روزه فرودگاه (از این بلیت ویژه در همه وسایل نقلیه می توان استفاده کرد. البته، خط اتوبوس x80 از این قاعده مستثنی بوده و هزینه ای که شما برای آن می پردازید، چیزی در حدود 50 یورو خواهد بود.)

توصیه هایی جهت کم کردن هزینه ها

جایرو میل کنید

یکی از توصیه های راهنمای سفر به آتن یونان برای کم شدن هزینه های شما، این است که خودتان دست به کار شوید و آشپزی نمایید. مواد لازم را تهیه نموده و کار را شروع کنید. ولی، اگر اهل آشپزی نیستید یا در مکانی هستید که توانایی این کار را ندارید، به شما پیشنهاد می کنیم که جایرو را از دست ندهید. اگر پیش از این کباب ترکی خورده اید، جایرو را می توان به نوعی کباب ترکی خواند که به سیخ کشیده شده است. این غذای یونانی که از گوشت بریان شده ساخته می شود، می تواند به قیمت 4 یورو تهیه شود. درست است که مبلغ کمی پرداخت می کنید ولی، در ازای این مبلغ غذایی بسیار لذیذ و عالی را نوش جان خواهید کرد.

در محله اومانیا اقامت داشته باشید

پیشنهاد ما برای شما سکونت در محله اومانیا است. این محله ممکن هست که به زیبایی سایر محله ها نباشد ولی، می تواند به شما یاری شایان توجهی نموده و یکی از معروف ترین جاهای دیدنی آتن نیز بحساب می آید.

بهترین جاذبه های گردشگری آتن

آکروپلیس

به کسانی که بدنبال معروف ترین جاهای دیدنی آتن هستند، بازدید از آکروپلیس را پیشنهاد می کنیم. نمی شود که شما به آتن بیایید و برای ملاقات این مکان خاص اقدام نکنید. این مجموعه عظیم نشانگر فرهنگ قدیمی غربی است. اگر از قدمت آکروپلیس بخواهید بدانید، باید بگوییم که این بنا در قرن پنجم قبل از میلاد مسیح و به دست معمار توانا، پریلکس بنا شد و از همان دوران توانست صندلی خود را با عنوان یک نمونه سیاسی، فرهنگی و تاریخی حفظ نماید. حتما توجه کنید که در اوایل صبح یا زمانی در حوالی غروب برای بازدید آکروپلیس بروید تا اندکی از گرمای شدید هوا در امان باشید.

بیشتر بخوانیدآکروپلیس آتن | بر فراز مرتفع ترین نقطه شهر آتن

معبد زئوس

زمانیکه در جلوی این بنای باشکوه می ایستید، می توانید به عظمت و عظیمی یونان در زمان قدیم پی ببرید، زیرا معبد زئوس همچون الماسی از دل آثار تاریخی آن زمان سر برآورده و چشم هر بیننده ای را خیره خواهد نمود. این مورد از معروف ترین جاهای دیدنی آتن دارای ستونهای بس عظیم و عظیم بوده که در نوع خود بی بدیل هستند. زمان ساخت این اثر مابین سالهای 470 تا 456 قبل از میلاد مسیح است.

موزه آکروپلیس

موزه آکروپلیس مکانی برای پی بردن به زیبایی های تاریخی است. محل قرارگیری این موزه زیبا در نزدیکی مترویی با همین نام هست. چنانچه بخواهیم واقعیت امر را بیان کنیم، شهر آتن خود به تنهایی می تواند یک مجموعه از تاریخ و هنر باشد ولی، به طور جزیی شما با دیدن این موزه زیبا به خاص بودنش پی می برید و اذعان خواهید کرد که جز برترین هاست. این موزه در روز آدینه تا ساعت 22 پذیرای بازدیدنمایندگان عزیز بوده، ولی در روز دوشنبه بسته است.

محله psiri

به شما پیشنهاد می کنیم که به محله psiri سری بزنید و به دیدن خیابان aixchylou بروید. در این خیابان می توانید از نهایت هنر خیابانی به نمایش درآمده دیدن کنید. در تمامی طول محله قدم بزنید و در دل تاریخ و بناهای تاریخی گم شوید. یکی از مورد از معروف ترین جاهای دیدنی آتن می توان مشاهده کرد، کافه ها هستند. به دل این کافه ها بزنید و با نوشیدن یک فنجان قهوه، نظاره گر مردم بومی و جنب و جوش آنها باشید. در این محله زندگی در جریان است. اگر به ملاقات مردم آتن بروید و از آنها بخواهید یکی از معروف ترین جاهای دیدنی آتن را به شما معرفی نمایند، بی شک نام محله psiri را می آورند.

میدان constitution

مجلس یونان در میدان شهر آتن با نام constitution یا syntagma واقع شده است. اگر شما در ماه آوریل سال 1900 به این مکان سری می زدید، مشاهده می کردید که این میدان در بالاترین سطح زیبایی است، چرا که در آن زمان این حجم از وسایل نقلیه در اطرافش دیده نمی شد و همچنین درختانی بسیار زیبا در اطراف سر برافراشته و بر آن سایه افکنده بودند. ولی، این بدان معنی نخواهد بود که هم اینک این میدان شکوه خود را از دست داده است. اگر به این میدان سری بزنید، محافظان مجلس یونان را خواهید دید که با لباسهای وظیفه در مقابل مجلس در حال قدم زدن و انجام وظیفه خود هستند.

گورستان keramikos

گورستان keramikos در ابتدا صندلی سفالگران بود؛ کسانی که بدلیل دارا بودن خاک مناسب این منطقه به سویش روانه می شدند. خاک رس و مرغوب برای کارشان بسیار نامناسب بود. اما، با گذشت زمان و بوجود آمدن سیلهای زیاد، به مرور این مکان تبدیل به یک گورستان شد. این زمان به حدود 12 قرن پیش از میلاد مسیح برمی شود. براساس مقاله راهنمای سفر به آتن یونان شایان ذکر است که این مکان بعد از وقوع سیلها در زیر تلی از خاک دفن شد و نهایتا، زمانی که عاملان اجرایی در کوشش برای ساختن خیابان pireos بودند، مجدد سر از خاک بیرون آورد.

محله kolonaki

در دل تپه lykabettus شما می توانید منطقه ای را مشاهده کنید که مهد اشراف و طبقه مرفه آتن است. این مکان در کنار مغازه های مجلل، یکی از محله های شیک آتن را تشکیل داد. اگر شما از دیدن مغازه های سطح بالا، غذاخوری های عالی و همچنین نمایشگاه های هنری فوق العاده لذت می برید، پس درست آمده اید. به این محله حتما سری بزنید، حتی اگر بدلیل نداشتن بضاعت خرید، دست خالی بازشد. با سر زدن به این مکانها می توانید روز خود را بسازید و لذت کافی را به چشم هایتان بدهید.

بازار خیابانی pandrossou

در بازار خیابانی pandrossou شما می توانید اجناسی مانند لباس، لوازم هنری، محصولات سنتی از قبیل عسل یا صابون دست ساز یا صنعتی را خریداری کنید که همگی بطور وسیع و در واقع کلی فروشی عرضه می گردند. اگر شما از عاشقان خرید و سر زدن به اینگونه بازارها هستید، یکی از برترین بازارها برای این کار همین جاست. اگر شما در روزهای تعطیل مانند یکشنبه ها به این بازارها سر بزنید، یک بازار کاملا متفاوت را خواهید دید؛ چیزی به مانند یک سمساری عظیم، زیرا مردم بومی همراه وسایل قدیمی خود به این بازار می آیند؛ وسایلی که شاید دیگر به کارشان نمی آیند یا احتیاجی به آنان ندارند و کوشش می نمایند این اجناس را به فروش برسانند.

در ساعات 10:30 صبح به بعد این بازار به اوج شلوغی و حضور مشتریان می رسد و چه بسا اگر شما آدمی طالب آرامش باشید، قدری با مشکل روبرو شوید. پس، بهتر است که توان خود را بسنجید و سپس زمان حضور خود را در این بازار مشخص کنید.

رستوران thanasis

یکی از مکانهایی که برای خوردن کباب محلی یونانی به شما پیشنهاد می کنیم، رستوران thanasis است. این رستوران با ارائه یکی از بهترین سولاکی های آتن هر روز بر تعداد مشتری های خود اضافه نموده و علاوه بر افراد بومی هم اکنون مسافران و گردشگران از مشتری های ثابت این رستوران می شوند. به همین دلیل برای رفتن به این رستوران و نوش جان کردن این خوراکی لذیذ، همیشه شاهد صف مشتری ها خواهید بود. در این رستوران غذاهای دیگری نیز سرو می شوند از جمله جوجه، بیفتک و سوسیس های متنوع.

نکته دیگر این است که می تواند به میزان قابل توجهی از هزینه های شما بکاهد، چرا که برای میل این خوراکها احتیاج نیست، هزینه بالایی را بپردازید. حتی، در صورت علاقه می توانید برای رفتن به این رستوران با مترو اقدام کنید.

رستوران taverna tou psirri

در این رستوران شما با مشاهده منوی وسیعی از غذاهای اصلی آزادی عمل زیادی در انتخاب خود دارید. در این رستوران زیبا خیال شما از قیمت و مبلغ پرداختی می تواند راحت باشد، چرا که در ازای خوردن یک وعده غذا شما مبلع کاملا مناسب و درستی را خواهید پرداخت. شما در همه فصلهایی که به آتن سفر کنید، می توانید به این رستوران سری بزنید و مطمئن باشید که در محیطی عالی غذا می خورید، زیرا این رستوران دارای دو محوطه جداگانه بوده و یک محیط داخلی و یک حیاط زیبا و دنج دارد. در نتیجه، در هر موقعیت زمانی می تواند پذیرای مشتریان خود باشد.

منطقه باستانی amphiaraion

این منطقه زیبا در میان یک دره زیبا و جنگلی پوشیده از درختان زیبای کاج واقع شده است. در اینجا یک چشمه هم وجود دارد که در بین ساکنان و مردم این شهر مکان مقدسی بحساب می آید. این منطقه در دوران قدیم دارای یک پناهگاه بوده که در آن محلی به پیشگویی و درمان اختصاص داشت. در کنار تمام این بناها در معبد amphiaraios که در قدیم به نام پادشاه آرگوس بوده، می توان یک ایوان زیبا، محل اجرای تئاتر، یک مکان اقامتی به شکل مسافرخانه و یک ساعت آبی را مشاهده نمود.

اگر شما در سفر خود خسته شده اید یا از سر و صدای زیاد شهر احساس ناراحتی نموده اید، می توانید به این مورد از معروف ترین جاهای دیدنی آتن بیایید و با نشستن در محوطه آن به صدای زیبای طبیعت که از دل کوه می آید، گوش دهید. اگر خواستید به این منطقه بکر سفر نموده و از آن بازدید نمایید، می توانید یک اتومبیل کرایه نموده و زمانی در حدود 40 تا 45 دقیقه راه را طی کنید تا به منطقه باستانی برسید.

آگورا

در زمانهای گذشته، مردم جلسه و میتینگهای اجتماعی یا حتی تجاری خود را در میدانی با نام آگورا انجام می دادند. این میدان قدیمی و کهن در زمان حال به قطب توریستی و گردشگری آتن تبدیل شده و به عنوان محلی زیبا با محیطی سبز و آرامش بخش توانسته تا توریستهای زیادی را به سمت خود جلب نماید. در دوران کهن این محل جایی بود که عالم عظیم سقراط در آن به بحث و ارائه نظر می پرداخت. در این میدان آثاری زیادی از روزگاران کهن به جای مانده اند؛ آثاری چون معبد تحت حفاظت هفتاستوس که در افسانه های قدیم یونان به خدایگان آهنگری معروف بود یا خرابه های معبد آرس، زئوس، آپولو و محراب خدایگان دوازده گانه.

از تعدد این آثار می توان به راحتی نتیجه گرفت که اگر به سمت آنها بروید و قصد بازدید از آنها را داشته باشید، چیزی در حدود چندین ساعت را باید صرف کنید که البته ساعاتی سرشار از زیبایی خواهند بود. برای رفتن و بازدید از این میدان بلیت را می توانید از ورودی تهیه کنید.

پارتنون

ازجمله مشهورترین مناطق گردشگری سفر به آتن یونان، معبد پارتنون است. در دوران کهن این معبد به آتنا تخصیص داده شده و آتنا از الهه های حامی شهر آتن محسوب می شد. از سال 1975 مسئولین اقدام به ترمیم و بازسازی این معبد زیبا کردند تا بتوانند به خوبی به حفظش بپردازند و این کار تا همین امروز نیز ادامه دارد. از این رو، شما از هر نقطه ای که به نظاره آن بپردازید، هیچ نمایی را نخواهید یافت که شامل داربست هایی جهت حفاظت از این بنا نباشد. برای رفتن به آن به یاد داشته باشید که سطح زمین از سنگ و ناصافی های زیادی پوشیده شده و ممکن است در صورت نداشتن کفشی مناسب، برای شما دردسر ساز شود. پس، کفشی مناسب را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانیدمعبد پارتنون؛ زیبایی باشکوه در قلب آتن

کوه لیکابتوس

کوه لیکابتوس با داشتن نمایی زیبا می تواند مکان مناسبی برای شما در سفر به آتن یونان باشد. شما برای رفتن به بالای این کوه و به نظاره نشستن این منظره ها، ممکن است سختی زیادی را متحمل شوید ولی، مطمئن باشید که با دیدن صحنه های زیبا همه خستگی خود را از یاد خواهید برد. مطمئنا، عکاسی و دریافت بهترین شاتها به عواملی گوناگونی بستگی دارد ولی، اگر همه عوامل مساعد باشند، شما می توانید بهترین عکسهای پانوراما را از آن بالا بگیرید. در بالاترین قسمت این کوه، یک کلیسای زیبا واقع شده که در محوطه آن محلی برای تئاتر در نظر گرفته اند. اگر به سمت دریا نظاره کنید، به راحتی می توانید به تماشای بندر پیره و همچنین جزیره زیبای سالامیس بنشینید.

منبع: همگردی
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 354

به "راهنمای سفر به آتن یونان؛ شهری افسانه ای در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به آتن یونان؛ شهری افسانه ای در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید