خبرنگاران شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق فاضلاب وجود ندارد

به گزارش شهر وبلاگ، تهران - خبرنگاران - معاون آب و آبفای وزیر نیرو نوشت: شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کویید- 19 از طریق فاضلاب به انسان وجود ندارد.

خبرنگاران شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق فاضلاب وجود ندارد

قاسم تقی زاده خامسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ویروس کرونا ویروسی جدید است بنابر این هنوز تحقیقات زیادی در مورد تاثیر آن در آب و فاضلاب انجام نشده است.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی پژوهشی انجام داده که در بخشی از آن ذکر شده شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کویید-19 از طریق فاضلاب به انسان وجود ندارد.

تقی زاده خامسی نوشت: هنگام همه گیری بیماری سارس (نوع دیگری از کرونا ویروس ها) در سال 2003 نیز این بیماری از فاضلاب به تکنسین ها و کارگران در ارتباط با فاضلاب منتقل نشد.

وی اضافه کرد: البته شرایط برای نتیجه گیری های اجرا شده بر اساس شباهت های این ویروس و سایر ویروس ها از خانواده کرونا ویروس هاست.

معاون وزیر نیرو نوشت: توصیه سازمان جهانی بهداشت و اداره حفاظت محیط زیست آمریکا حاکی است که روش های معمول تصفیه فاضلاب از جمله ترقیق و تزریق اکسیژن می تواند بسیاری از عوامل بیمازی زا از جمله ویروس ها را از بین ببرد.

تقی زاده خامسی نوشت: بر اساس نتایج تحقیقات فعلی انتقال و بیماری زایی ویروس جدید کرونا از طریق فاضلاب به شرط رعایت صحیح دستورالعمل های تصفیه فاضلاب به عنوان یک عامل نگران کننده مطرح نیست.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 216

به "خبرنگاران شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق فاضلاب وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق فاضلاب وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید