خبرنگاران آموزش و پرورش تهران بیش از 500 ساعت خدمات مشاوره ارائه کرد

به گزارش شهر وبلاگ، تهران-خبرنگاران- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به ارائه خدمات مشاوره تربیتی و تحصیلی به خانواده ها و دانش آموزان در شرایط شیوع کرونا گفت: این نهاد تا به امروز بیش از 500 ساعت خدمات مشاوره ای و روانشناختی ارائه نموده است.

خبرنگاران آموزش و پرورش تهران بیش از 500 ساعت خدمات مشاوره ارائه کرد

به گزارش روز یکشنبه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرسول کریمی اظهارداشت: مشاوران مدارس و مناطق با حضور در هسته های مشاوره و به صورت غیرحضوری خدمات لازم را به دانش آموزان و خانواده ها ارائه می دهند.

وی گفت: یکصد و 60 نفر از مشاوران متخصص هسته های مشاوره، کلینیک مرکزی توحید و مدارس شهر تهران از ابتدای اسفندماه و پس از تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا توانستند خدمات مختلفی در زمینه های تحصیلی، تربیتی و روانشناسی ارائه نمایند.

کریمی با اعلام بیش از 500 ساعت خدمات مشاوره ای و روانشناختی اضافه کرد: تعطیلی مدارس و حضور نداشتن دانش آموزان بعضاً موجب ایجاد مسائل روانی و رفتاری و نیز تحصیلی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران بیان نمود: با اطلاع رسانی و اعلام به مدارس، دانش آموزان توانستند در طول دو ماه با تلفن مشاوران که در سایت آموزش و پرورش اعلام شده بود تماس گرفته و خدمات مناسبی را دریافت نمایند.

وی با اشاره به ضرورت تداوم خدمات مشاوره اظهارداشت: مایه خرسندی است که دانش آموزان و خانواده ها مشاوران مدارس و هسته های مشاوره را امین خود می دانند و تمامی مسائل خود را از این طریق حل و پیگیری می نمایند.

کریمی گفت: با آموزش ها و تخصصی که مشاوران دارند، بسیاری از مسائل روانی و تحصیلی دانش آموزان برطرف شده و در آرامش و آسایش روانی جامعه تاثیر فراوانی را شاهد هستیم.

آموزش مهارت تاب آوری

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، آموزش مهارت تاب آوری را یکی از روینمودهای اصلی این معاونت مطرح کرد و اضافه کرد: در این ایام خاص باید شرایط و مکانیزم هایی اتخاذ کنیم تا به دانش آموزان و خانواده ها مهارت های مقابله با مسائل و تکنیک های لازم را در این حوزه آموزش دهیم.

وی، نقش مشاوران را در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مهم و اساسی دانست و گفت: خوشبختانه در این حوزه در فضای مجازی انواع آموزش های مهارت زندگی طراحی و تدوین شده است و این آموزش ها را دنبال می کنیم.

کریمی اضافه کرد: ضمن اینکه از مبانی دینی اصیل اسلام که سراسر درس است نیز نباید غافل شویم، چون همواره صبوری کردن در مقابله با مسائل را به ما می آموزد و این نکته اساسی است که غالباً ما از آن بی بهره هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران درباره فرایند راهنمایی تحصیلی دانش آموزان بیان نمود: به زودی پس از برگزاری مجازی هفته مشاغل، مشاوران مدارس راهنمایی تحصیلی دانش آموزان را به شکلی نوین و براساس عدم مراجعه حضوری برنامه ریزی نموده و در سرنوشت تحصیلی و زندگی دانش آموزان نقش آفرینی خواهند کرد.

کریمی با اشاره به تشکیل کمیته اوقات فراغت در اداره کل آموزش و پرورش و تعامل با سازمان ها و نهادهای دیگر گفت: امیدواریم تابستان سال جاری با تاکید بر مهارت آموزی بتوانیم پایگاه های مجازی مناسبی را فراهم کنیم و براساس منویات رهبر معظم انقلاب اقدامات شایسته ای در این حوزه انجام دهیم.

به گزارش خبرنگاران، مدارس شهر تهران همچون مدارس سایر استان های کشور برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از چهارم اسفندماه 98 تا به امروز تعطیل است.

حدود یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری در 4 هزار و 200 مدرسه پایتخت تحصیل می نمایند.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن ماه سال 98 کشور را درگیر نموده بر اساس گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا تا 30 فروردین ماه به 80 هزار و 868 نفر رسید که از این تعداد 55 هزار و 987 نفر بهبود یافته و پنج هزار و 31 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 212

به "خبرنگاران آموزش و پرورش تهران بیش از 500 ساعت خدمات مشاوره ارائه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آموزش و پرورش تهران بیش از 500 ساعت خدمات مشاوره ارائه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید