چه نوع بلیط قطاری بخریم بهتر است؟

به گزارش شهر وبلاگ، خرید بلیط قطار

حال و هوایی که مسافرت در قطار برای هر یک از مسافرین دارد، در هیچ وسیله نقلیه دیگری نمی توان تجربه کرد. در قطار وقت بیشتری وجود دارد تا در کنار عزیزانمان باشیم و خاطره ای خوب و فراموش نشدنی برای یکدیگر بسازیم. به همین دلیل است که با وجود روی کارآمدن کلاس های پروازی لوکس در هواپیما، هنوز هم مسافرت با قطار برای بسیاری از ما مجذوب کننده به نظر می رسد. البته این مجذوب کنندهیت مانع از اینکه ما برای خرید برترین بلیط قطار اقدام کنیم، نخواهد بود. اگر نمی دانید چه نوع بلیط قطاری برای شما برترین است، ادامه این نوشتار را مطالعه کنید.

چه نوع بلیط قطاری بخریم بهتر است؟

نکاتی طلایی در زمینه خرید بلیط قطار

  • یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید بلیط قطار باید به آن توجه داشته باشید نوع قطار است. قطارهایی که تحت نام شرکت های مختلف ریلی، مسافرین را به مقاصدشان می رسانند، امکانات متفاوتی ارائه می دهند. اگر می خواهید قطاری سوار شوید که برترین ها را ارائه کند، امکانات هر قطار را به خوبی مورد آنالیز قرار دهید.
  • از دیگر عواملی که در هنگام خرید بلیط قطار باید مورد توجه قرار داده شود، هزینه آن است. معمولا کسانی که می خواهند در قطاری با برترین امکانات و خدمات، بلیط خریداری کنند، باید هزینه بالایی برای این مورد پرداخت کنند. این یک امر بدیهی است که در قطارهایی با امکانات کم، هزینه ای که دریافت می شود بالا نیست و مسافرین نیازی نیست هزینه بالایی برای خرید بلیط پرداخت کنند.
  • انتخاب نوع سالن نیز در هزینه بلیط قطار بی تاثیر نیست. اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای خرید بلیط صرف کنید، می توانید در قسمت هایی از قطار که به صورت سالنی ساخته شده اند، بلیط بخرید. در صورتی که می خواهید در طی سفر راحت باشید و استراحت کنید توصیه می کنیم برای خرید بلیط در کوپه های قطار اقدام کنید. در کوپه های خصوصی حریم شخصی بیش از سالن های قطار احساس می شود.

اما با این که چند قرن از ساختن این وسیله می گذرد، همچنان هنوز هم وسیله ای فراگیر و قدرتمند برای رفت و آمد است. در این زمینه فکر می کنید که چه عاملی باعث شده است که مردم بعد از گذشت زمان های بسیار طولانی هنوز هم در صورتی برای خرید بلیط قطار اقدام کنند که وسیله ای بسیار تندروتر و امن تر به نام هواپیما اختراع و فراگیر شده است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هنوز هم افراد زیادی در جهان و دور و بر ما وجود دارند که قطار را از جهات بسیاری وسیله ای امن برای حمل و نقل می دانند و البته به هر حال حق هم دارند. مردم می گویند که شاید با قطار بیشتر در راه باشیم اما در نهایت نه نگران تصادفات جاده ای هستیم و نه راه را گم می کنیم. ضمناً؛ از ترافیک هم خبری نیست!

کلا در سفر با قطار افراد از راحتی بیشتری برخوردارند. می توانند راه بروند و گشتی در فضای عمومی قطار بزنند، بخوابند، به رستوران قطار بروند، اگر قطارشان مدرن باشد که می توانند از خدمات بسیار زیادتری هم برخوردار شوند. با توجه به آمار منابع، در حال حاضر چندین قطار مسافربری در ناوگان ریلی ایران فعالیت می کنند که در اختیار شرکت های مختلفی هستند که در این زمینه اقدام به ارائه خدمات می کنند.

در زمینه خرید بلیط قطار از یکی از این شرکت ها برای رفتن به سمت مقصد مورد نظرتان، برای این که رضایت خاطر شما تامین شود؛ امکانات مختلفی را در نظر گرفته اند که شما باید تنها آن ها را مورد آنالیز قرار داده و بعد اقدام به خرید بلیط قطار نمایید.

اما مهم ترین عاملی که در نهیات شما باید برای خرید بلیط قطار به آن توجه کنید و آن را رعات کنید این است که باید به اندازه هزینه ای که می خواهید برای سفر خود خرج کنید، قطاری را که می خواهید را انتخاب کنید و خواهی نخواهی این مهم ترین فیلتر تاثیرگذار در این رابطه است. اما به هر حال با شناخت درست قطارها و مسیرهای آنان و بعلاوه خدماتشان و بعلاوه درگاهی که برترین راهنمای شما در زمینه خرید و روزور بلیط قطار باشد، می توانید خریدی خوب و پیروز داشته باشید.

به هر حال، پر واضح است که هر کسی در جهان دوست دارد که در نهایت راحتی و آسایش با قطار سفر کند. هر چقدر هم که درجه خدمات یک قطار بیشتر شود، قیمت آن گران تر و مدل آن لوکس تر می شود! بین سالن های کوپه ای و یا سالنی هم تفاوت های فراوان و چشمگیری وجود دارد که باز آن ها هم در انتخاب نهایی افراد تاثیرگذار هستند.

خرید بلیط قطار | انواع قطار

برای اغلب ما مهم است که چه نوع قطاری را انتخاب کرده و برای خرید بلیط آن اقدام کنیم. معمولا نوع قطار مهم ترین عاملی است که باعث تردید ما در هنگام خرید بلیط می شود. برای آنکه در موقع مسافرت با قطار تصمیم درستی بگیرید و در قطاری با برترین امکانات و مناسب ترین هزینه، بلیط بخرید توصیه می کنیم در خصوص انواع قطار شرکت های ریلی در کشور، اطلاعات کسب کرده و ادامه را مطالعه کنید. ما در ادامه 4 شرکت فعال در ایران که قطارهای تحت نظارت آن مسافرین را در مسیرهای مختلف جا به جا می کنند، معرفی خواهیم کرد. این شرکت ها به توضیح زیر هستند:

  • فدک
  • رجا
  • مهتاب
  • بن ریل

در ادامه در خصوص هر یک از این شرکت ها و قطارهایی که تحت نظارت آنها کار می کنند اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

برای خرید اینترنتی بلیط قطار می توانید به وب سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

قطارهای رجا

از برترین و بزرگ ترین شرکت های حمل نقل کشور، شرکت رجا است. این شرکت انواع قطار با امکانات متفاوت ارائه کرده و این به مسافرین امکان داده تا حق انتخاب وسیعی در اختیارشان باشد. قطارهای زیادی تحت عنوان شرکت رجا در حال جا به جایی مسافرین هستند که در زیر نام بعضی از آنها را ذکر خواهیم کرد. نام این قطارها به توضیح زیر است:

  • قطار لوکس 4 نفره

یکی از برترین قطارهای شرکت رجا، قطار لوکس 4 نفره است. این قطار، تنها ظرفیت پذیریش 32 تا 36 نفر را داشته و امکانات خوبی از جمله تجهیزات صوتی، پذیرایی، سرویس خواب، تهویه مطبوع و سیستم احضار مهماندار دارد. این قطار در مسیرهای مشهد، زنجان، سمنان، مراغه، تهرانی، قزوین و ترکیه در تردد است.

  • قطار پلور سبز

قطار پلور سبز، 9 کوپه 4 نفره داشته و یک کوپه برای استقرار مهمانداران در نظر گرفته شده است. در هر کدام از این واگن ها دو سرویس بهداشتی قرار داشته و در تمامی کوپه ها نیز می توان امکاناتی چون تهویه مطبوع، تجهیزات صوتی و تصویری، عایق صدا، پریز برق، عایق ها حرارتی، پخش فیلم، پنجره های دو لایه و غیره قرار گرفته است. این قطار در مسیرهای تهران، اهواز، مشهد و شیراز تردد دارد.

  • قطار پردیس

قطار پردیس یکی دیگر از قطارهای شرکت رجا بوده و جایگاه آن با جایگاه قطارهایی که تا به امروز مشاهده کرده اید، تفاوت های زیادی دارد. سرعت این قطار 160 کیلومتر بر ساعت بوده و اتوبوسی می باشد. عایق بودن در برابر گردوغبار، مجهز بودن به سیستم گرمایش و سرمایش، عایق بودن در برابر باران و جریان برق از جمله تجهیزات و امکانات به کار برده شده در این نوع قطار می باشد.

سیستم صوتی که در این قطار به کار گرفته شده است از جمله بروزترین و نوین ترین سیستم های صوتی بوده و برای کار با آن باید فیلم آموزشی که با حضور در قطار برایتان پخش می شود را مشاهده کنید. این قطار در مسیرهای تهران، میانه، زنجان، قم، مشهد و یزد تردد دارد.

  • قطار سیمرغ

این قطار نیز از جمله قطارهایی است که تحت نام شرکت رجا کار می نماید و به 8 کوپه 4 نفره مجهز شده است. امکانات فراوانی برای رفاه حال مسافرین در این قطار تدارک دیده شده است.

  • قطار طوس

قطار طوس، 9 کوپه 4 نفره داشته و امکانات خوبی در اختیار مسافرین قرار داده است. از عایق های صوتی و حرارتی گرفته تا پذیرایی و غیره از جمله امکانات و خدمات ارائه شده در این قطار می باشد.

  • قطار خلیج فارس

قطار خلیج فارس در مسیرهای اراک، مشهد و ملایر فعالیت داشته و ظرفیت آن نیز 44 نفر می باشد.

  • قطار ریل باس ارم

در قطار ریل باس ارم، فضای خوبی در اختیار مسافرین قرار داده شده و در مسیرهای سمنان، گرگان، قم، پل سفید و تهران در تردد است.

  • قطار دو طبقه تازه رجا

قطار دو طبقه تازه رجا نیز از جمله قطارهای تازه سیستم ریلی کشور بوده و خدمات خوبی را در اختیار مسافرین قرار می دهد. ظرفیت این قطار 108 نفر بوده و در مسیرهای شاهرود، مشهد، تهران و یزد در حال فعالیت می باشد.

  • قطار دلیجان

در قطار دلیجان، 11 کوپه 4 نفره در اختیار مسافرین قرار داده شده است. این قطار در مسیرهایی مانند ساری، مشهد و تهران در حال تردد است.

  • قطار درجه 2

قطارهای درجه 2، 11 کوپه 6 نفری دارند و در مسیرهایی چون تهران، خواف، تربت حیدریه، مراغه، نیشابور و مشهد در تردد و رفت و آمد هستند.

  • قطار اتوبوسی

قطارهای اتوبوسی که تحت نام شرکت رجا فعالیت می کنند ظرفیت های متفاوتی داشته و در مسیرهای مختلف در کشورمان ایران در حال انتقال مسافرین و رساندن آنها به مقاصدشان هستند.

قطارهای فدک

یکی از شرکت هایی که در سیستم ریلی کشور حضور داشته و قطارهای آن امکانات خوبی به مسافرین ارائه می کنند، شرکت فدک است. این شرکت به قطارهای 5 ستاره مجهز شده است و امکاناتی فوق العاده و جالب توجه در قطارهای این شرکت مسافربری می توان مشاهده کرد.

در قطارهای شرکت فدک، امکاناتی چون تجهیزات صوتی و تصویری، سرویس پذیرایی، طراحی داخلی زیبا و متفاوت، عایق های حرارتی، امکان تنظیم دمای داخل کوپه، سرو برترین و با کیفیت ترین غذاها و تخت های بزرگ مشاهده می شود.

نکته!

اگر قصد خرید بلیط به صورت آنلاین و یا حتی حضوری و استفاده از قطارهای متنوع رجا و فدک را دارید، تنها کافی است که به وسیله وب سایت آنلاین و یا اپلیکیشن خبرنگاران مراجعه کرده و راحتی بلیط خود را رزرو و یا خرید نمایید.

قطارهای بن ریل

یکی از شرکت های فعال مسافربری در کشورمان، شرکت بن ریل است. قطارهایی که تحت عنوان این شرکت در حال فعالیت هستند امکانات متفاوتی داشته و این برای بسیاری از مسافرین مجذوب کننده به نظر می رسد. البته در هنگام خرید بلیط قطارهای بین ریل به موضوع هم جهت بودن حرکت این قطارها با مقصدتان توجه داشته باشید. از جمله امکاناتی که در این قطار ارائه می شود می توان به ارائه کتاب، اینترنت، وسایل یک بار مصرف برای استراحت، سیستم احضار مهماندار قطار، صبحانه و غیره اشاره نمود.

قطارهایی که تحت عنوان این شرکت کار می کنند، به این توضیح هستند: 4 ستاره سروش، 4 ستاره غزال، 4 ستاره پرستو، قطار 3 ستاره و 6 تخته اشاره نمود. قطارهای این شرکت در مسیرهایی چون قم، طبس، قزوین، مشهد، تهران، کرمان، بندرعباس و زنجان در حال جا به جایی مسافرین هستند.

شرکت قطارهای مسافری مهتاب

شرکت دیگری که قطارهای آن در حال انتقال و رساندن مسافرین به مقاصد خود هستند، شرکت مهتاب است. قطارهای این شرکت نیز در مسیرهای تهران، اهواز، اندیمشک و مشهد حرکت می کنند. قطارهای مهتاب از جمله قطارهای 6 کوپه ای سیستم ریلی کشور هستند و به علت امکانات متنوعی که در اختیار مسافرین قرار می دهند بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

از جمله این امکانات می توانیم به سیستم گرمایش و سرمایش، آب معدنی رایگان، هدفون، کتاب، ارائه میان وعده، ماکروویو، سیستم تهویه مطبوع و ملحفه اشاره کنیم. کلیه این خدمات به صورت رایگان به مسافرین ارائه شده و به همین جهت مسافرین رفاه زیادی را در حین مسافرت با قطارهای مهتاب تجربه خواهند کرد.

شما برای خرید بلیط قطار می توانید از دیگر قطارهای شرکت های وانیا ریل، شرکت های قطار مسافری کوثر، شرکت قطارهای مسافری رعد تبریز، شرکت قطاری پارس لاریم، شرکت قطارهای مسافری هستیا، شرکت قطارهای نورالرضا و شرکت ریل ترابر سبا بلیط خود را تهیه نمایید.

????

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 2001

به "چه نوع بلیط قطاری بخریم بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه نوع بلیط قطاری بخریم بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید