توانایی برقراری ارتباط با اولیا و خیرین، یکی از مهم ترین ویژگی های مدیران مدارس است

به گزارش شهر وبلاگ، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش، خلاقیت و توانایی برقراری ارتباط موثر با اولیای دانش آموزان و خیرین را یکی از مهم ترین ویژگی های مدیران مدارس دانست.

توانایی برقراری ارتباط با اولیا و خیرین، یکی از مهم ترین ویژگی های مدیران مدارس است

یوسف نوری صبح امروز در نشست راهبری توسعه مدیریت که با حضور اعضای شورای معاونان و در اردوگاه شهید باهنر برگزار گردید، در مورد شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران، اظهار کرد: مدیران مدارس، فرماندهان افسران سپاه پیشرفت هستند؛ لذا فرایند انتخاب و انتصاب این افراد، به عنوان ستون های تحول در مدارس بسیار با اهمیت بوده و نحوه رفتار و عملکرد آن ها تاثیر مستقیم بر سطح رضایت معلمان و تربیت دانش آموزان دارد.

وی اضافه نمود: اگر مدیران مدارس یا رهبران آموزشی، از ظرفیت و توانایی لازم برای مدیریت برخوردار نباشند، ممکن نیست بتوانند در انجام ماموریت خود، پیروز شوند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به این که صرفا اخذ مدرک تحصیلی نمی تواند، ملاک انتخاب و انتصاب مدیران مدارس باشد، توضیح داد: مدیران مدارس باید خلاق و کارآفرین باشند تا با این جوهره بتوانند مدارس را به چشم اندازهایی که در سندتحول بنیادین تعریف شده است، برسانند.

وی با تاکید بر قانون ثبات مدیریت گفت: متاسفانه در مدارس، حکمرانی تربیتی یا دیپلماسی آموزشی وجود ندارد و باید کوشش کنیم تا دانش معلمان را در این زمینه ارتقا دهیم.

نوری گفت: مدیران مدارس باید ساعاتی را به آموزش بپردازند تا به واسطه حضور در کلاس های درس، به علم، فناوری و مهارت های روز مجهز شوند، مدیرانی که در خود احتیاج به تغییر نمی بینند و تمایلی به ارتقای سطح آگاهی و دانش نداشته و در اداره مدرسه حوزه مدیریت خود، سیاست آموزشی ندارند، مناسب مدیریت مدارس نیستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاکید بر بهره گیری از ظرفیت مردمی در دولت سیزدهم گفت: توانایی برقراری ارتباط موثر و خوب با اولیا و خیرین، یکی از مهم ترین ویژگی های مدیران مدارس است.

نوری گفت: مدیر مدرسه باید بتواند با خلاقیت و نقش آفرینی خود، مشارکت اولیا و خیرین را افزایش دهد، با اولیا و دانش آموزان ارتباط خوب و مستمر برقرار کند و از ظرفیت خانواده ها و دانش آموزان برای دست یابی به اهداف سندتحول بنیادین در سطح مدارس و پرورش دانش آموزانی در طراز سند، بهره ببرد.

وی با اشاره این که سندتحول بنیادین به تربیت تمام ساحتی دانش آموزان تاکید نموده است، گفت: از دانش آموزان درخصوص مدیران و عملکرد آنها نظرخواهی کنیم و درچارچوب قانون و براساس نتایج نظرخواهی دانش آموزان، معیارهای درستی را برای انتخاب مدیران مدارس درنظر گرفته و در اصلاحیه شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران وارد کنید.

نوری مدیران را رهبران آموزشی و تربیتی دانست و گفت: اگر نظام آموزشی در چارچوب های کلیشه ای محدود گردد به هدف مطلوب سندتحول بنیادین، نخواهیم رسید در شرایط تحولی به تحول در مفاهیم، واژه ها و ادبیات هم احتیاج داریم.

وی با اشاره به ضرورت توانمندسازی مدیران مدارس در نظام تعلیم و تربیت، توضیح داد: لازم است با احتیاجسنجی صحیح، اقدام به برگزاری کلاس های ضمن خدمت در جهت توانمندسازی مدیران مدارس و ارتقای کیفیت سیستم مدیریت کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1895

به "توانایی برقراری ارتباط با اولیا و خیرین، یکی از مهم ترین ویژگی های مدیران مدارس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانایی برقراری ارتباط با اولیا و خیرین، یکی از مهم ترین ویژگی های مدیران مدارس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید