تدابیر سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای برگزاری امتحانات نهایی

به گزارش شهر وبلاگ، با حضور معاون وزیر و اعضای شورای معاونان نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار گردید.

تدابیر سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای برگزاری امتحانات نهایی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم از 17 خرداد آغاز خواهد شد گفت: در صورت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید یک هزار و 90 دانش آموز پایه دوازدهم با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی به شکل ویژه دیده شوند، زیرا این دانش آموزان به دقت بیشتر و هم به منشی برای شرکت در آزمون احتیاج دارند.

وی اضافه کرد: 181 دانش آموز با آسیب بینایی در پایه دوازدهم تحصیل می نمایند که این دانش آموزان احتیاج به منشی و کلاس تک نفره دارند و بهتر است برای برگزاری آزمون، دانش آموزان نابینا در نزدیکترین محل زندگی خود تقسیم بندی شوند.

وی گفت: 345 دانش آموز جسمی حرکتی نیز در پایه دوازدهم تحصیل می نمایند که با توجه به مسائل خاص این عده و احتیاج به منشی و عدم امکان فاصله گذاری اجتماعی بهتر است برای آنان آزمون چند گزینه ای طراحی گردد.

وی مطرح نمود: 564 دانش آموز با آسیب شنوایی در پایه دوازدهم تحصیل می نمایند که برگزاری آزمون شنیداری زبان خارجه برای آنان مقدور نیست و بهتر است آزمون به صورت چند گزینه ای برای آنان برگزار گردد.

معاون وزیر با بیان اینکه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از مهمترین طرح های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است اضافه کرد: پیشنهاد برگزاری طرح با تاخیر یک ماهه و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تعبیه اتاق انتظار، افزایش تعداد پایگاه ها و کاهش تعداد مراجعان به ستاد ملی کرونا داده شده است.

معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه فلسفه وجودی مراکز جامع تشخیص، آموزش و توانبخشی باید تعیین گردد اضافه کرد: در تهیه دستورالعمل مراکز جامع تشخیص، آموزش و توانبخشی استلزامات قانونی طرح و همچنین استلزامات اقتصادی کار باید تعیین گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 262

به "تدابیر سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای برگزاری امتحانات نهایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدابیر سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای برگزاری امتحانات نهایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید