تامین منابع اقتصادی، عامل کُندی در تکمیل نیروگاه های 2 و 3 بوشهر است

به گزارش شهر وبلاگ، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تامین منابع مالی عامل کُند شدن فرایند ساخت و تکمیل نیروگاه های 2 و3 بوشهر شده است وبرای برطرف این مشکل پیشنهاداتی را قرار است، به کمیسیون مالی دولت ارائه کنیم.

تامین منابع اقتصادی، عامل کُندی در تکمیل نیروگاه های 2 و 3 بوشهر است

به گزارش خبرنگاران، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اکنون هزار مگاوات برق هسته ای فراوری می گردد و با تکمیل نیروگاه های 2 و 3 بوشهر این مقدار به 3 هزار مگاوات خواهد رسید، گفت: هر کدام از نیروگاه ها هزار مگاوات برق فراوری خواهند کرد، البته اکنون سه سال از زمان شروع ساخت این دو نیروگاه می گذرد و برای تکمیل به 5 سال دیگر زمان احتیاج است.

وی ادامه داد: تکمیل هر کدام از نیروگاه ها 8 سال به طول خواهد انجامید تا بتوانند وارد مدار شوند. اکنون تا حدودی در پرداخت اقساط خود به روس ها به علت مسائل اقتصادی و تحریم ها دچار مشکل شده ایم و نتوانسته ایم به موقع مبالغ را پرداخت کنیم و این موضوع موجب کند شدن، فرایند تکمیل و ساخت نیروگاه ها شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در تبادل نظر با خانه ملت، گفت: امکان دارد، نیروگاه های 2 و 3 بوشهر طی 8 سال وعده داده شده، تکمیل نگردد اما در صورت وجود گشایش اقتصادی امکان افزایش سرعت ساخت و تکمیل نیروگاه ها وجود دارد تا بتوان مقداری عقب ماندگی ها را جبران کرد.

صالحی توضیح داد: برای برطرف مشکل اقتصادی و تامین هزینه های ساخت نیروگاه های 2 و 3 بوشهر قرار است، پیشنهاداتی را به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه کنیم و در صورت تایید آنها، این پیشنهاد به هیئت وزیران ارسال خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1622

به "تامین منابع اقتصادی، عامل کُندی در تکمیل نیروگاه های 2 و 3 بوشهر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین منابع اقتصادی، عامل کُندی در تکمیل نیروگاه های 2 و 3 بوشهر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید