بیشتر حملات سایبری به روسیه از خاک آمریکا صورت می گیرد

به گزارش شهر وبلاگ، معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه در سال 2020 بسیاری از مراکز مهم علمی، دولتی و نظامی این کشور هدف حملات سایبری قرار گرفتند، گفت: بیشتر این حملات از آدرس هایی در خاک آمریکا، آلمان و هلند انجام گرفتند.

بیشتر حملات سایبری به روسیه از خاک آمریکا صورت می گیرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الیگ سیرومولوتوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری نووستی اعلام نمود که بیشتر حملات سایبری اتفاق افتاده در روسیه در طول سال 2020، از آدرس های ثبت شده در ایالات متحده، آلمان و هلند انجام گرفته اند.

وی گفت: در رابطه با موضوع فعالیت های مخرب در فضای مجازی که در ایالات متحده مشاهده می گردد، باید بگویم که طبق اطلاعات مرکز ملی هماهنگی در فعالیت های کامپیوتری، بیشتر قریب به اتفاق حملات سایبری به مراکز اطلاعاتی روسیه در سال 2020 از آدرس هایی به ثبت رسیده در خاک آمریکا، و همچنین از دو کشور آلمان و هلند اجرا شده اند.

به گفته این دیپلمات روس، این حملات سایبری به تأسیسات مهمی، همچون مرکز فراوری واکسن کرونا، ادارات دولتی - از جمله وزارت امور خارجه، بخش های اقتصادی، مجتمع صنایع نظامی، مراکز علمی و آموزشی و حتی بخش بهداشت و سلامت و حمل و نقل روسیه اجرا شده است.

وی یادآور شد که مقامات واشنگتن هنوز به پیشنهاد رئیس جمهوری ولادیمیر پوتین درباره بازگشت به فرایند همکاری دوجانبه در عرصه امنیت اطلاعاتی پاسخی نداده اند.

پیش از این، آندری کروتسکی مدیر اداره امنیت اطلاعات بین المللی وزارت امور خارجه روسیه نیز هشدار داده بود که مسکو به طرح های احتاقتصادی آمریکا برای انجام حملات سایبری به ساختارهای روسی پاسخ خواهد داد. طبق اطلاعات وی، این اواخر حملات سایبری به منابع اطلاعاتی وزارت خارجه روسیه، از جمله با استفاده از شعبات شرکت های آمریکایی، افزایش یافته است که بسیاری از آنها با موفقیت دفع شده اند.

چند روز قبل سیستم اطلاعاتی شرکت خطوط انتقال سوخت کلونیال آمریکا مورد حمله سایبری نهاده شد که بعضی رسانه های گروهی آمریکایی به نقل از منابع خبری خود، مدعی شدند که این حمله از خاک روسیه صورت گرفته است.

در واکنش به این مسئله، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین تأکید کرد که این کشور هیچ دخالتی در حمله سایبری صورت گرفته به شرکت انرژی کلونیال در ایالات متحده نداشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1351

به "بیشتر حملات سایبری به روسیه از خاک آمریکا صورت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر حملات سایبری به روسیه از خاک آمریکا صورت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید