انتقال سامانه های موشکی اسکندر روسیه به مرز با اوکراین، اعزام دو ناو جنگی آمریکا به دریای سیاه

به گزارش شهر وبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- یک مقام ارشد دولت روسیه از عدم هرگونه گفت وگو با دولت آمریکا در زمینه اوکراین اطلاع داد.

انتقال سامانه های موشکی اسکندر روسیه به مرز با اوکراین، اعزام دو ناو جنگی آمریکا به دریای سیاه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریا نووستی سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه بعد از ظهر شنبه به وقت تهران در این زمینه گفت:مسکو مذاکراتی را با واشنگتن درباره اوکراین در سطح وزرای خارجه و وزارت دفاع انجام نداده و نخواهد داد.

اوکراینی ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم نموده و مدعی شدند جدایی طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش بس در شرق اوکراین را نقض می نمایند.

اوکراین چندی پیش یاری نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک های ضد تانک دریافت نموده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روزآدینه از افزایش تنش ها در شرق اوکراین ابراز نگرانی کرد. پسکوفدر نشست خبری در کرملین، گفت: تنش ها در جنوب شرقی اوکراین بی سابقه بوده و مایه نگرانی هستند... نگرانی هایی در کرملین وجود دارد که جنگ داخلی در اوکراین دوباره شروع گردد.

وی با بیان اینکه شروع مجدد جنگ داخلی در اوکراین برای روسیه یک تهدید به شمار می رود، شرح داد: رئیس جمهور [ولادیمیر] پوتین به صدراعظم [آنگلا] مرکل گفته بود که روسیه آزاد است نیروهایش را به هر شکلی که می خواهد در محدوده سرزمینش حرکت دهد.

سخنگوی کرملین در ادامه افزود: اوکراین به صورت بالقوه به منطقه ای پرالتهاب و در حال انفجار تبدیل شده است... تحولات شرق اوکراین خطر درگیری تمام عیار دارد.

از سوی دیگر، دیمیتری کوزاک معاون رئیس دفتر رئیس جمهور روسیه در رابطه با اظهارات تحریک آمیز ولودیمر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین هشدار داد شروع خصومت های کی یف علیه مسکو، شروعی بر خاتمه کشور اوکراین خواهد بود.

انتقال سامانه های موشکی اسکندر روسیه به مرز با اوکراین

بعضی رسانه ها از انتقال سامانه های موشکی تاکتیکی اسکندر ارتش روسیه به مرز با اوکراین خبر دادند.

بعضی منابع خبری گزارش دادند که ارتش روسیه در حال استقرار سامانه های موشکی اسکندر در مناطقی نزدیک مرز با اوکراین است.

به نوشته وبگاه دیفنس بلاگ بعضی کارشناسان امور نظامی از رصد سامانه های موشکی اسکندر و انتقال آن هابه مناطق مرزی با اوکراین خبر دادند. گفته می گردد که روسیه از اواخر ماه مارس مقادیر زیادی تجهیزات نظامی را به مرزهای اوکراین، به ویژه مناطق کریمه ، ورونژ و روستوف منتقل نموده است.در فیلم منتشر شده در این زمینه نیز حرکت کاروان نظامی روسیه در وورونژ را نشان می دهد که شامل سامانه های موشکی اسکندر است.

اسکندر-کی آخرین نوع از موشک های سری اسکندر است. این سامانه موشکی مجهز به دو نوع موشک کروز دوربرد است. روسیه می گوید که برد موشک اسکندر کمتر از 300 مایل است، در عین حال تحلیلگران نظامی می گویند که برد آنها بیش از 3000 کیلومتر است.

منابع خبری در روزهای گذشته گزارش دادند که یک فروند هواپیمای لجستیکی ارتش آمریکا در فرودگاه شهر لوف در غرب اوکراین فرود آمده است. نوع این هواپیما سی- 17 گلوبمستر3 نامیده شد. گلوبمستر 3 پس از لاکهید c-5 گلکسی بزرگترین و مجهزترین هواپیمای باربری موجود در نیروی هوایی آمریکاست و توانایی رساندن انواع بار و نیرو را با سرعت بالا به پایگاه های منطقه نبرد دارد. این هواپیما در عین حال می تواند نیروهای تاکتیکی را از جایی به جایی دیگر منتقل کند.

ابراز نگرانی پنتاگون از افزایش حضور نظامی روسیه در مرز اوکراین

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه آدینه نگرانی این کشور از افزایش حضور نظامی روسیه در طول مرز اوکراین را ابراز داشت.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه آدینه گفت ما فکر نمی کنیم که روسیه در کل درباره کاری که در حال اجرا آن است شفاف باشد.

وی که در کنفرانس خبری روزانه پنتاگون صحبت می کرد، افزود: تجمع بزرگی (در مرز اوکراین) وجود دارد که بزرگترین تجمعی است که از سال 2014 تا کنون بوده است.

این مقام نظامی آمریکا افزود: تجمع نظامی آمریکا در مرز با اوکراین در کریمه نگران نماینده بوده و قطعا احساس ثبات را انتقال نمی دهد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: ما مراقب تهدید خاصی هستیم که ارتش روسیه ایجاد نموده است.

این اظهارات در حالی مطرح می گردد که سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز در واکنش به تحولات منطقه مرزی دونباس به طرف اوکراینی هشدار داد و گفت: مسکو چه بسا گام هایی را برای حمایت از شهروندان خود در برابر هرگونه درگیری در شرق اوکراین اتخاذ کند.

دیمیتری پسکوف افزود: تنش ها در جنوب شرقی اوکراین افزایشی بی سابقه داشته و این باعث نگرانی است. ما از احتمال وقوع جنگ داخلی در اوکراین نگران هستیم.

وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به تحولات دونباس و زمزمه پیوستن اوکراین به ناتو گفت: پیوستن کی یف به ناتو منجر به تشدید گسترده تنش در دونباس خواهد شد و می توان به پیامدهای ناگواری ختم گردد.

مسکو تأکید کرد که کی یف در توهم حل و فصل تنش در دونباس به وسیله گزینه های نظامی است.

اعزام دو ناو جنگی آمریکا به دریای سیاه

با استقرار نیرو های نظامی روسیه در مرز شرقی اوکراین، آمریکا هفته آینده دو ناو جنگی به دریای سیاه اعزام خواهد نمود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از آنکارا، ترکیه روز آدینه گفت آمریکا هفته آینده دو ناو جنگی به دریای سیاه اعزام خواهد نمود. از سوی دیگر روسیه، که حضور نظامی خود را نزدیک اوکراین تقویت نموده است، قدرت های غیرساحلی ناتو را به افزایش فعالیت دریایی در منطقه متهم کرد. آمریکا می گوید روسیه نیرو های بیشتری را در مرز شرقی اوکراین مستقر نموده است. روسیه در سال 2014 ضمن الحال کریمه اوکراین به خاک خود، از جدایی طلبان حامی مسکو در منطقه دونباس در شرق اوکراین نیز حمایت کرد.

درگیری های بین نیرو های اوکراینی و جدایی طلبان تشدید شده که این مسئله نگرانی ها را درباره بالا دریافت تنش ها افزایش داده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز آدینه در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، اوکراین را به اتخاذ اقدامات تحریک آمیز خطرناک در منطقه دونباس متهم کرد. آنکارا که متحد ناتو است، روز آدینه گفت واشنگتن از چهاردهم تا پانزدهم ماه آوریل (25 و 26 فروردین) دو کشتی جنگی به دریای سیاه می فرستد.

وزارت امور خارجه ترکیه گفت: 15 روز پیش، اطلاعیه ای به وسیله کانال های دیپلماتیک برای ما فرستاده شد که دو ناو جنگی آمریکایی مطابق با پیمان مونترو به دریای سیاه گذر خواهند کرد. این کشتی ها تا چهارم ماه مه (14 اردیبهشت) در دریای سیاه خواهند ماند. پیمان مونترو که مصوب سال 1936 میلادی است، کنترل تنگه های بسفر و داردانل که دریای مدیترانه را به دریای سیاه وصل می نماید، در اختیار ترکیه قرار می دهد. این پیمان همچنین دسترسی ناو های جنگی را محدود می نماید و ناظر بر تردد کشتی های باری خارجی است.

از سوی دیگر، الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه روز آدینه درباره آن چه وی افزایش فعالیت دریایی قدرت ها در دریای سیاه خواند، ابراز نگرانی کرد. این اظهارات ظاهرا اشاره ای به آمریکا است. خبرگزاری اینترفاکس به نقل از گروشکو گفت: تعداد سفر های کشور های ناتو و مدت ماندن ناو های جنگی (آنها) افزایش یافته است. همچنین قرار است وولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز شنبه با اردوغان در ترکیه ملاقات کند.

در همین حال سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: از نزدیک لشکرکشی نظامی روسیه در طول مرزهای شرقی اوکراین و شبه جزیره کریمه را زیر نظر داریم. شمار نظامیان روس مستقر در مرزهای اوکراین و شبه جزیره کریمه از تعداد آنها در سال 2014 بیشتر است. مسکو باید نیت خود را از این لشکرکشی به صورت شفاف بیان کند و ما از تهدید این کشور برای همسایگانش مطلع هستیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1295

به "انتقال سامانه های موشکی اسکندر روسیه به مرز با اوکراین، اعزام دو ناو جنگی آمریکا به دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال سامانه های موشکی اسکندر روسیه به مرز با اوکراین، اعزام دو ناو جنگی آمریکا به دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید