الزرفی: ماموریت من سخت و سخت است

به گزارش شهر وبلاگ، نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه جدید عراق ضمن اذعان به سخت و سخت بودن فرآیند تشکیل دولت گفت که با همکاری احزاب سیاسی قادر است تا مسائل کنونی بر سر راه آن را بردارد.

الزرفی: ماموریت من سخت و سخت است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الاخباریه، عدنان الزرفی نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق روز آدینه بر کوشش خود برای کنار زدن موانع موجود بر سر راه تشکیل دولت جدید و همچنین تقدیم اسامی اعضای کابینه به مجلس در کمتر از یک ماه تاکید نمود.

وی دیروز در یک نشست خبری گفت: من برای حمایت از سازمان حشد شعبی و همچنین پیشمرگه به عنوان بخشی از سیستم نظامی و دفاعی کشور که به عملیات خود برای مقابله با بقایای عناصر تروریستی و کنترل مرزها و حفظ امنیت عراق و حاکمیت آن ادامه می دهند، کوشش خواهم کرد.

الزرفی اضافه کرد: بهداشت و اقتصاد در شرایط کنونی بین المللی در اولویت قرار دارند و تحقق ثبات و امنیت بدون تحقق صلح داخلی و سرکار بودن دولت میسر نیست.

نخست وزیر مکلف عراق اذعان کرد که برنامه های دولت وی مملو از چالش ها است و ماموریت وی برای تشکیل کابینه سخت و سخت است، اما در عین حال می تواند با همکاری همه احزاب سیاسی و اقشار جامعه، همه موانع موجود بر سر راه آن را بردارد.

عدنان الزرفی دیروز آدینه همچنین با محمد الحبلوسی رئیس مجلس عراق ملاقات و درباره مواضع احزاب سیاسی درباره تشکیل کابینه آینده و همچنین راه های مقابله با خطر شیوع کرونا گفت وگو کرد.

این ملاقات در حالی صورت می گیرد که فراکسیون الفتح در مجلس عراق اخیرا از همه فراکسیون های شیعی خواسته که بر سر نامزد جایگزین الزرفی توافق نمایند.

محمد الغبان رئیس فراکسیون مذکور دیروز آدینه در صفحه توئیتر خود نوشت: از همه فراکسیون های شیعی می خواهیم که برای معین نامزد جایگزین الزرفی به منظور تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید، مواضع واحد و شفافی اتخاذ نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 129

به "الزرفی: ماموریت من سخت و سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزرفی: ماموریت من سخت و سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید