آیا آب ترشی قادر به برطرف گرفتگی عضلانی است؟

به گزارش شهر وبلاگ، آیا آب ترشی می تواند گرفتگی عضلانی را رفع سازد؟ این سوالی است که فکر اغلب ورزشکاران را به خود مشغول ساخته است. به منظور یافتن پاسخ آن این مقاله که تنها برای شما نوشته شده است را بخوانید.

آیا آب ترشی قادر به برطرف گرفتگی عضلانی است؟

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

آیا آب ترشی می تواند گرفتگی عضلانی را برطرف سازد؟ این سوالی است که فکر اغلب ورزشکاران را به خود مشغول ساخته است. به منظور یافتن پاسخ آن این مقاله که تنها برای شما نوشته شده است را بخوانید.

ترشی به اسم فرآیند آماده سازی مخلوطی از آب اشباع شده از نمک، سرکه و دیگر ادویه جات ترشی به منظور حفظ میوه، سبزیجات و گوشت برای مدت زمان طولانی، تعریف می گردد. عمل درست کردن ترشی از زمانی منشاء می گیرد که برخی مواد غذایی به منظور مصرف در طول سفرهای طولانی و یا در خارج از فصل حفظ و نگهداری می شدند. هنگامی که مواد غذایی برای دوره ای خاص، در موادی که در بالا اشاره شد، قرار داده می شوند، آغاز به تخمیر و خارج ساختن اسیدهای خاصی می نمایند که به اسم مواد نگهدارنده عمل نموده و طعم بخصوصی را بوجود می آورند.

این ترشی ها نه تنها به هیچ اسم ناسالم نبوده بلکه به این علت که خانگی بوده و سرشار از مواد مغذی بدست آمده از سرکه، نمک ترشی و ادویه جات مختلف می باشند، فوائد مختلفی دارند. مایع حاوی این مواد اولیه و عصاره های بدست آمده از این مواد غذایی ترشی انداخته شده را آب ترشی گویند و بسیار مایع سالمی است. تمام این مواد اولیه در داروهای گیاهی برای دردهای عضلانی و معده مورد استفاده قرار می گیرند و به همین علت است که این عصاره هم می تواند دارویی بالقوه برای این کار باشد. در این صورت، آیا آب ترشی قادر به برطرف گرفتگی های عضلانی است؟ پاراگراف های بعد را خوانده و پاسخ خود را بیابید.

چگونه آب ترشی به درمان گرفتگی عضلانی یاری می نماید؟

عصاره ترشی در اصل مخلوطی از سرکه (اسید استیک)، آب اشباع شده از نمک (کلرید سدیم) و سایر ادویه جاتی مانند دارچین، میخک، و غیره است. عضلات موجود در بدن ما به عناصری مانند سدیم (Na) برای انقباض سلول ها و پتاسیم (K) برای شل شدن یا انبساط سلول ها احتیاج دارند. همراه با این دو عنصر، کلسیم (Ca) و مهمیم (Mg) هم در این انقباض و انبساط سلول های عضلانی نقش دارند.

بدین ترتیب تمام این الکترولیت ها جهت عملکرد صحیح عضلات مورد احتیاج بوده و حتی اگر یکی از این الکترولیت ها وجود نداشته باشد و یا جایگزین نگردد، گرفتگی عضلانی رخ می دهد. سرکه موجود در آن سدیم اضافی بدن ما (تجمع یافته به علت مصرف فست فودهای شور) را جذب نموده و کمبود دیگر الکترولیت هایی مانند K و یا Mg را متعادل می سازد. و یا سدیم موجود در این آب ترشی می تواند کمبود سدیم را جبران نموده تا دیگر الکترولیت ها به همین ترتیب به تعادل رسند. بنابراین، هنگامی که آن را می نوشید، الکترولیت های مورد احتیاج بدن خود که معمولاً به علت انجام ورزش از دست رفته اند را تأمین ساخته و این گرفتگی ها را کاهش می دهد.

چگونه آب ترشی را مصرف کنید

حتی اگر نوشیدن عصاره ترشی بتواند در کاهش گرفتگی عضلانی مفید باشد، اما بسیاری افراد به علت طعم تند و قوی آن از خوردن این آب خودداری می نمایند. هنگامی که ترشی را به طور کامل مصرف کردید، می توانید آب آن را برداشته و در یک بطری یا ظرف شیشه ای نگهداری کنید. این آب را می توانید روزانه با افزودن به برخی غذاهایی مانند سالاد یا چاشنی ها و یا با افزودن یک قاشق از این آب به آب گرم و یک قاشق چای خوری عسل برای بهتر کردن طعم آن مصرف کنید. این آب طعم و مزه بسیار تند و قوی داشته به این علت که حاوی نمک، سرکه و طعم های مواد ترشی است در نتیجه نوشیدن آن به طور مستقیم می تواند کمی غیر قابل تحمل باشد. اما اگر به آن عادت کنید، مصرف مستقیم آن یکی از برترین راه ها برای تأمین تمام الکترولیت های لازم بدنتان خواهد بود.

مصارف دیگر آن

آب ترشی غیر از برخورداری از خاصیت کاهش گرفتگی عضلانی، به علت آنکه از کم شدن آب بدن هم جلوگیری می نماید، در میان ورزشکاران از محبوبیت خاصی برخوردار است. کم شدن آب بدن یکی از بزرگترین تهدیدهایی است که ورزشکاران با آن روبرو هستند، به این علت که آنها در حین ورزش آب زیادی از بدن خود را از دست می دهند. آب ترشی آب و سدیم بدن را تأمین نموده و به همین علت است که پس از ورزش آب زیادی از بدن از دست نرفته و از کم آبی بدن جلوگیری می گردد. آب ترشی بعلاوه به اسم یه داروی خانگی و یا طبیعی جهت درمان مسائل معده بجای مصرف داروهای شیمیایی قوی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، این آب نه تنها می تواند گرفتگی عضلانی را برطرف نماید، بلکه به حفظ آب بدن و سلامتی هم یاری می نماید.

امیدوارم که پاسخ قانع نماینده برای سئوال خود پیدا نموده باشید. هرچند آب ترشی ممکن است تا حدی به کاهش علائم گرفتگی عضلانی یاری کند، اما پیش از مصرف آن حتماً با یک پزشک و یا متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1703

به "آیا آب ترشی قادر به برطرف گرفتگی عضلانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا آب ترشی قادر به برطرف گرفتگی عضلانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید